پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

شستشو و مراقبت از خودرو با استفاده از کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بسیاری از آسیب هایی را که به دلایل طبیعی و مصنوعی به اتومبیل وارد می شود نمی توان یک شبه از میان برداشت. شستشوی صحیح خودرو یعنی استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک یکی از مناسب ترین روش های محافظت از آن به شمار می آید که راه کارهای پیشنهادی آن می تواند از اتومبیل مراقبت به عمل آورده و از ایجاد آسیب های طبیعی جلوگیری نماید. در ادامه به توضیح پدیده های طبیعی تأثیر گذار بر خودرو و چگونگی حفاظت از آن با استفاده از کارواش اتوماتیک در برابر این عوامل می پردازیم.


1- شیره درختان

کارواش اتوماتیکدر فصل تابستان میزان انتشار شیره درختان بیشتر شده و اگر خودرویی زیر آن پارک شده باشد، این ماده بر روی بدن ماشین می چکد.

تأثیرات

شیره درختان به صورت قطره قطره روی بدنه سقوط می کند و یا با لایه ای نازک سطح خودرو را می پوشاند که روی ماشین باقی مانده و در پایان به ماده ای سخت تبدیل می شود.

راه حل

غشای تشکیل شده از شیره درختان پیش از خشک شدن به راحتی قابل شستشو هستند. اگر این ماده خشک شود آسیب جدی به وجود می آید زیرا باید با استفاده از مواد حلال یا لوازم تیز از بین برده شوند که هر دوی آن ها به رنگ خودرو صدمه وارد می کند. در این شرایط بهره مندی از دستگاه کارواش اتوماتیک کارآمدترین شیوه خواهد بود؛ کارواش ماشین با دارا بودن برس های ضد خش و شوینده های مناسب آلودگی های خشک نرم کرده و سبب از بین رفتن آن ها بدون بروز هیچ گونه آسیبی به بدنه و رنگ اتومبیل می گردد.


2- برگ درختان

کارواش اتوماتیکبا سرد شدن هوا برگ های خشک شده درختان روی سطح ماشین های پارک شده سقوط می کنند.

تأثیرات

برگ های خشک ماده ای به نام تانن ترشح کرده که نوعی رنگ اسیدی است و سبب تغییر رنگ خودرو می شود.

راه حل

جهت حذف اثرات برگ درختان ابتدا باید هر چه سریع تر آن ها را از ماشین کنار زده و در اولین فرصت آن را شستشو داد. اگر برگ ها هنوز خشک نشده اند نباید اجازه دهیم که فرآیند روی سطح ماشین باقی مانده و آن جا خشک شوند. از بین بردن لکه های حاصل از برگ درختان نیازمند تمیز کننده های ویژه ای است، اما با شستشوی اتومبیل با استفاده از دستگاه کارآمد کارواش اتوماتیک اثرات برگ درختان بدون نیاز به این مواد از بین می رود.


3- پرندگان

کارواش اتوماتیکدر سرتاسر سال فضولات پرندگان با اتومبیل های پارک شده و یا در حال حرکت برخورد پیدا می کند.

تأثیرات

فضولات پرندگان ماده ای اسیدی بوده که به سرعت به رنگ ماشین نفوذ کرده و اگر خشک شود هنگام برداشتن آن خراش ایجاد می شود و در نهایت آسیب ایجاد شده در رنگ خودرو دائمی باقی می  ماند.

راه حل

در این میان زمان یک مسئله مهم به شمار می آید و حذف فوری این فضولات اهمیت بسیار زیادی دارد. برای از بین بردن فضولات پرندگان هرگز نباید آن ها تراشید زیرا سبب ایجاد خراش های عمیق می شود. به همین منظور استفاده از پارچه نرم و مرطوب و یا شستشوی با کارواش ماشین پیشنهاد می گردد.


4- حشرات

کارواش صنعتیحرکت حشرات با پوسته ها سخت خط و خش و مواد اسیدی به وجود می آورد. هم چنین حشراتی مانند زنبورها ماده ای چسبناک ترشح می کنند که به سرعت خشک می شود.

تأثیرات

ترشحات اسیدی حشرات و زنبورها به عمق رنگ خودرو نفوذ کرده و درخشندگی رنگ بدنه را از بین می برد.

راه حل

ترشحات حشرات باید با استفاده از مواد شوینده مناسب در اسرع وقت از میان برداشته شوند، هرگز نباید از پاک کننده های خانگی و یا اشیای تیز برای تمیز کرده آن ها استفاده نمود. به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی بهتر است شستشوی اتومبیل به وسیله دستگاه کارواش تمام اتوماتیک انجام گیرد.


5- آب و هوا

کارواش اتوماتیکنورخورشید و برف و باران از عوامل تأثیر گذار بر رنگ اتومبیل هستند.

تأثیرات

نور شدید آفتاب یا برف رنگ ماشین را کم رنگ و مات می کند.

راه حل

در بیشتر موارد تنها راه رنگ آمیزی دوباره خودرو می باشد، اما گاهی شستشو با کارواش اتوماتیک می تواند به بازگرداندن جلای خودرو کمک نماید زیرا دستگاه ماشین شوی از برس های با کیفیت و شوینده های مناسب انواع خودرو بهره می برد.


6- آب

کارواش اتوماتیکآب دارای املاح زیادی است و پاشش آن بر روی اتومبیل و شستشو با آن سبب باقی ماندن املاح و ناخالصی ها می شود.

تأثیرات

املاح آب رابطه مستقیم با رنگ اتومبیل دارد و لکه های سفیدی بر جای می گذارد که با شستشوهای معمولی از بین نمی رود.

راه حل

حذف لکه های سفید به طور معمول با توجه به نوع مواد معدنی موجود در آب و مدت زمانی که رنگ بدنه باقی مانده اند، نیاز به پولیشرها یا نوارهای مخصوصی دارد. در این شرایط نیز کارواش اتوماتیک تنها روش مفید و موثر برای از بین بردن تمامی لکه های ناشی از مواد معدنی خواهد بود.


7- خیابان و جاده

کارواش اتوماتیکسطوحی که به تازگی آسفالت شده اند در گرمای هوا نرم می شوند و موادی روغنی به سطح خودرو می رسد.

تأثیرات

قیر و مواد روغنی از طریق لاستیک ها با بخش های مختلف خودرو تماس پیدا می کند و پس از خشک شدن به رنگ ماشین می چسبند.

راه حل

این مواد باید در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از حلال ها حذف گردند. حلال ها واکس و مواد محافظی را که از قبل بر روی سطح ماشین بوده اند از بین می برد، بنابراین با مراجعه به دستگاه کارواش اتوماتیک بدون نیاز به استفاده از حلال های شیمیایی و بدون نگرانی از بروز آسیب، اتومبیل شستشو شده و به حالت اولیه خود بازمی گردد.


8- قارچ

کارواش اتوماتیکقرار گرفتن طولانی مدت خودرو در زیر نور کم و در محیط های مرطوب سبب ایجاد قارچ و کپک می شود.

تأثیرات

قارچ و کپک می تواند روی سطح ماشین  به ویژه در حفره ها و گوشه های آن رشد کند.

راه حل

گاهی قرار داشتن در چنین شرایطی اجتناب ناپذیر می باشد و بهترین شیوه برای کنترل آن این است که خودرو حال دو بار در ماه شستشو شود. برس های پی اتیلنی و فومی کارواش اتوماتیک به تمامی سطوح متخلخل اتومبیل نفوذ کرده و آلودگی ها و قارچی باقی مانده در آن را به طور کامل از بین می برد.


9- تماس با اشیا

کارواش اتوماتیکقرار دادن کیف، جعبه و یا هر وسیله دیگری روی خودرو خط و خش به وجود می آورد.

تأثیرات

هر گونه برخورد فیزیکی ابزار و اشیا با اتومبیل می تواند رنگ آن را دچار آسیب کند.

راه حل

ابتدا بهتر است از قرار دادن وسایل روی بدنه ماشین خودداری نمود. در غیر این صورت واکس ها و مواد محافظ مورد استفاده در کارواش اتوماتیک مقاومت ماشین را در برابر آسیب های احتمالی افزایش می دهد.


10- تایر

کارواش اتوماتیکگرد و غبار حاصل از ترمز روی لاستیک های خودرو می نشیند.

تأثیرات

در رانندگی های عادی گرمای شدید ناشی از ترمز باعث انباشته شدن گرد و غبار در میان شیارهای تایر می شود.

راه حل

شستشوی منظم اتومبیل از تجمع گرد و غبار ترمز جلوگیری می کند. به علاوه دستگاه های کارواش اتوماتیک مجهز به برس های چرخ شوی ویژه ای هستند که دارای طراحی منحصر به فردی بوده و تمامی آلودگی های باقی مانده در خلل و فرج آن را از میان بر می دارد.


 لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید