پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش دستی یا جت واش

شستشوی ایمن و آسان خودرو با جت واش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی با کیفیت و ایمن خودرو از دغدغه های مهم مالکان این وسیله نقلیه به حساب می آید. امروزه استفاده از تجهیزات کارواش خودرو دستی یا جت واش ها یکی از بهترین راهکار ها برای تمیز کردن خودرو است که مزایای متعددی را فراهم می نماید. توجه به شستشوی دقیق و درست وسیله نقلیه، باعث حفظ زیبایی و افزایش طول عمر آن می شود. در این مقاله نکات و وظایفی جهت شستشوی ایمن خودرو با سیستم جت واش بیان می گردد.

 

معرفی جت واش

جت واش یک شوینده فشار قوی است که آب را با فشار مورد نظر به سطح پاشش می نماید. این دستگاه دارای یک پمپ مرکزی است تا آب ورودی به پمپ، مناسب شستشوی عمیق سطح وسیله نقلیه گردد. لنس و نازل بخش های دیگر جت واش هستند که بخش انتهایی ابزار تعبیه شده اند. استفاده از تجهیزات کارواش مانند بوم سقفی و نگهدارنده لنس نیز در نگهداری از تجهیزات فشار قوی و سهولت شستشوی خودرو موثر است. جت واش ها بصورت شخصی و توسط مالک خودرو قابل تنظیم و استفاده هستند.

 

نکات مهم در حین شستشوی خودرو با جت واش

در ادامه نکات مهمی در ارتباط با شستشوی ایمن و صحیح خودرو با جت واش بیان می شود. ممکن است بعضی از این نکات واضح باشد اما به یاد داشتن آن ها، تجربه یک شستشوی ایمن، آسان و موثر را فراهم می نماید.

1-خودرو خود را در مرکز محل شستشوی خودرو قرار دهید، آن را خاموش کنید و ترمز دستی را بکشید. مطمئن شوید که بخش های آسیب دیده یا نواحی که در طول فرآیند شستشو تحت تاثیر قرار می گیرند، بر روی بدنه وجود نداشته باشد. هرچیزی که به شاسی خودرو چسبیده شده را جدا نمایید. همچنین از بسته بودن در ها و بالا بودن پنجره ها اطمینان حاصل کنید.

2-در هر مرحله شستشو از لنس مناسب آن مرحله استفاده کنید و توجه داشته باشید که مراحل شستشو باید در نهایت به یک پایان ایده آل ختم گردد. برای استفاده از مواد شوینده، نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  • فرآیند شستشوی تایر با مواد شوینده را به مدت 1 دقیقه انجام دهید و در پایان با آب تنها آبکشی کنید. اجازه ندهید که ماده شوینده بر روی خودرو بماند، چراکه این مواد می توانند درخشندگی بخش های فلزی را از بین ببرند. هرگز این مواد را بر روی بدنه یا بخش های حساس خودرو پاشش نکنید.
  • بعد از پاشش فوم، مواد و آلودگی های باقی مانده را با آب بشویید و اجازه ندهید که این مواد بر روی بدنه خودرو خشک شوند.
  • برای شستشوی عمیق خودرو، از واکس مخصوص براق کننده استفاده نمایید.

3-با حرکت ثابت و یکنواخت سطح وسیله نقلیه را از بالا به پایین شستشو دهید. حداقل فاصله انتهای لنس با بدنه خودرو باید 30 سانتی متر باشد. این فاصله را در حین شستشوی تایر و رینگ خودرو بطور ویژه تری رعایت کنید. اگر این فاصله کم تر از 20 سانتی متر باشد یا بیش تر از 5 ثانیه بر روی یک نقطه متمرکز شوید، احتمال آسیب رینگ وجود خواهد داشت. همچنین آب پر فشار را بطور مستقیم به سمت بخش های الکتریکی و مهر و موم ها نگیرید.

4-هنگامیکه فرآیند شستشو به پایان رسید، لنس را سر جای خود بگذارید و با احتیاط به سمت خودرو بروید. توجه کنید که جت واش یا کارواش دستی سلف سرویس برای شستشوی خودرو طراحی شده و برای شستشوی حیوانات یا پاشش به سمت افراد مناسب نیست!

5-در صورت رخدادن حادثه، کلید توقف جت واش را فشار دهید و از دستورالعمل هایی که کارکنان مرکز بیان می کنند، پیروی نمایید.

با رعایت نکات ذکر شده، خودرو شما با کیفیت بالا شسته می شود و تجربه استفاده از جت واش بطور قطع خوشایند و ایمن خواهد بود.

 

جت واش
   مراحل شستشوی خودرو با جت واش

 

 

 

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید