پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
راز های راه اندازی کسب و کار کارواش

5 راز موفقیت در کسب و کار کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودرو ها تا زمانی که در جاده ها و خیابان ها تردد می کنند ، نیاز به شستشو و مراقبت دارند. بنابراین بکارگیری ابزار های شستشو جهت تمیز کردن این وسیله ، امری رایج در بین مالکان خودرو است. کارواش ها ، مراکزی ویژه جهت نظافت و تمیز کردن خودرو هستند که امروزه با توجه به زحمت روش دستی شستشو و فرصت کم افراد در طول روز، اهمیت ویژه ای یافته اند. در این مقاله چند راز مهم جهت راه اندازی یک کسب و کار موفق کارواش بیان می شود.

 

معرفی کارواش و انواع آن

کارواش اتوماتیککارواش ها مراکز ارائه دهنده خدمات شستشو و نظافت خودرو ها هستند. این مراکز به دو دسته کلی کارواش اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند. در مدل های دستی ، نیروهای خدماتی سطح خودرو را به کمک تجهیزات فشار قوی و دستمال تمیز می کنند. در کارواش اتوماتیک، عملیات ساده تر شده و تمامی عملیات شستشو و خشک کردن ماشین توسط سیستم مکانیزه هوشمند و به وسیله برس ها ، نازل های پاشش آب و ماده شوینده و سیستم های خشک کن انجام می گردد.

 

راز های کسب موفقیت در کسب و کار کارواش

وارد شدن به کسب و کار کارواش مانند هر کسب و کار دیگری ، نیازمند توجه به نکات مهمی است. این نکات ، به فردی که قصد راه اندازی کارواش دارد ، کمک می کند تا این امر در مسیر درست خود پیش برود. در ادامه 5 مورد از راز های کسب موفقیت در این صنعت بیان می شود.

 

افزایش سطح اطلاعات در زمینه کسب و کار

کسب و کار کارواش اتوماتیک یا دستیراز اول ، استخراج اطلاعات پیرامون جنبه های مختلف راه اندازی کارواش می باشد که به احتمال زیاد ، افراد تا به حال از آن ها آگاهی نداشته اند. اطلاعات یافتن از نحوه انتخاب محل احداث کارواش، نحوه مصرف بهینه آب و مواد شوینده ، انواع تجهیزات کارواش، نحوه تبلیغات کسب و کار ، استخدام نیرو و حتی نرم افزار های مورد نیاز جهت راه اندازی مرکز از جمله مهم ترین این اطلاعات می باشد. بعد از کسب اطلاعات کافی در زمینه های ذکر شده ، ادامه کار با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

 

 

کسب آگاهی از افراد با تجربه

کسب و کار کارواشفردی که به تازگی وارد این کسب و کار می شود، بهتر است از افرادی که در این زمینه مشغول هستند ، مشورت بگیرد. استفاده از تجربیات دیگران ، موجب می شود ، افراد کم تر دچار مشکل شوند. از نظر صاحب نظران و تجربه دیدگان کسب و کار کارواش، مشاهده مراکز کارواش موجود و بررسی دلایل موفقیت آن ها از نزدیک و پرس و جو کردن از کاربران مجموعه ، می تواند در این زمینه موثر باشد. هرچه آگاهی فرد بیشتر باشد ، شانس موفقیت در کسب و کار بیشتر خواهد شد. افراد تجربه دیده در صنعت کارواش با راه اندازی گروه در شبکه های اجتماعی ، تجربیات خود را به افراد تازه وارد منتقل می نمایند.

 

مکان ، مکان و مکان

مکان از اهمیت زیادی در کسب و کار کارواش برخوردار است. به بیان بهتر ، برای این کسب و کار ، مکان همه چیز است و بنابراین افراد باید تمام سعی خود را در انتخاب بهترین مکان انجام دهند. محل احداث این مراکز شستشوی خودرو باید دارای ویژگی های زیر باشد :

1محل مناسب کارواش -سهولت دسترسی : مشتری های کارواش، باید به آسانی راه ورود به کارواش را پیدا کنند. واقع شدن مجموعه در یک تقاطع شلوغ ، چندان جالب نمی باشد چرا که افراد نمی توانند به آسانی به آن دسترسی پیدا نکنند.

2-خیابانی با تردد بالا : خیابانی که مرکز شستشوی خودرو در آن قرار دارد، بهتر است دارای تردد بالا و با محدودیت سرعت 60 کیلو متر بر ساعت یا کم تر باشد. بدین ترتیب نه تنها افراد زیادی به مرکز مراجعه می کنند بلکه سرعت پایین خودروی آن ها موجب می شود، به خوبی تابلوی کارواش را ببینند.

3-فضای کافی : محل احداث کارواش باید به اندازه ای بزرگ باشد تا وسایل نقلیه با هر ابعادی بتوانند در آن حرکت کنند و به بخش های مختلف دسترسی یابند. همچنین محل های جداگانه شستشوی خودرو در مراکز دستی به قدری باشد که جاده توسط مرکز مسدود نشود.

 

شناخت رقبا

قبل از راه اندازی کارواش ، تا شعاع 10 کیلومتری محل مورد نظر خود را بررسی کنید. این کار موجب شود تا با رقبای خود آشنا شوید و هم پوشانی های احتمالی را از بین ببرید. محل مناسب برای راه اندازی کارواش بهتر است به دور از دیگر رقبا باشد.

 

تهیه بهترین تجهیزات کارواش

تجهیزات کارواشخرید تجهیزات کارواش، از سازنده معتبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تجهیزاتی که از مراکز معتبر تهیه می شوند ، کیفیت بالایی داشته و به خودرو آسیب نمی زنند. طول عمر بالای آن ها نیز ، هزینه های اضافی را جهت خرید محصول جدید ، از بین می برد. خرید تجهیزات ارزان قیمت و بی کیفیت ، بی تردید موجب کاهش چشم گیر کیفیت شستشو ، باقی ماندن لکه های آب بر روی بدنه خودرو و در کارواش های اتوماتیک حتی موجب آسیب دیدن بدنه خودرو و ایجاد خسارت شود.

دیدگاه ها

  1. آذر 23 1396 at 10:29 ب.ظ
    admin

    سلام ، خسته نباشید ، شما فروشگاه هم دارید؟ چطور میتونم ازتون خرید کنم

    1. دی 10 1396 at 4:51 ب.ظ
      admin

      سلام. لطفا جهت اطلاع از نحوه خرید با شماره 88999400-021 تماس حاصل فرمایید.

نظرتان را با ما در میان بگذارید