پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
برس جدید کارواش اتوماتیک

برس های نرم با عمر طولانی برای شستشوی بهتر در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش اتوماتیک دارای بخش های مختلفی است که برس یکی از مهم ترین اجزای آن می باشد. از ویژگی های یک برس خوب این است که باید سطح خودرو را به صورت موثر و با کیفیت شستشو نماید و همچنین آسیبی به رنگ و بدنه خودرو نرساند. پیشرفت های زیادی در این تکنولوژی ایجاد شده است تا برس ها بتوانند با دوام تر، آرام تر و سازگار تر با دستگاه کارواش اتوماتیک و خودرو باشند. برای ساخت برس سه ماده  اولیه وجود دارد، پلی اتیلن که معمولا این برس ها برای شستشوی وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون، اتوبوس و قطار استفاده می شوند، فوم اصلاح شده EVA برای شستشوی سطوح حساس و برس های الیافی برای سایر موارد استفاده می شوند.

 

تکنولوژی برس جدید کارواش اتوماتیک

در کنار جنس برس ها، چینش مو های برس و نحوه اتصال آن ها به یکدیگر، به طوری که جدا نشوند یکی دیگر از ویژگی های یک برس می باشد. اتصال موهای برس به یک پایه تشکیل یک برس کامل را می دهد و هرچه چینش آن ها منظم تر و یکنواخت تر باشد، شستشو بهتر انجام خواهد شد. جدیدترین تکنولوژی تجهیزات کارواش اتوماتیک، مربوط به برس می باشد. ساخت برس از جنس فوم باعث می شود برس سبک تر و نرم تر باشد و سطح خودرو را بسیار آرام شستشو دهد. برس با فوم می تواند دارای قطر های مختلفی باشد که به منظور های مختلفی در امر شستشو مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال، در حال حاضر پیکربندی جدیدی با دو قطر برای برس فومی طراحی ساخته شده است. قطر بزرگتر برای دو انتهای برس در نظر گرفته شده و بخش مرکزی دارای قطر کوچکتری می باشد. در این مدل طراحی، برس افقی کارواش اتوماتیک سازگاری بیشتری با وسایل نقلیه دارد و به نحو موثرتری آلودگی ها را شستشو می دهد. برس های الیافی، برس های نرم تر و با کیفیت تری برای شستشو هستند. این نوع برس طول عمر بالاتری دارد زیرا به دلیل زاویه تماس با وسیله نقلیه، ساییدگی و پارگی در آن کاهش یافته است.

 

اهمیت نگهداری از برس ها در کارواش اتوماتیک

در رابطه با هر برس، مسئله نگهداری صحیح از آن بسیار قابل اهمیت است. برس ها در طی عملیات شستشو، گرد و غبار را در خود جمع می کند و در صورتی که به طور مرتب تمیز نشود، اثرگذاری آن ها را کمتر کرده و می تواند استاندارد های شستشو را به خطر بیندازد. در این صورت حتی ممکن است آلودگی های به دام افتاده در برس، موجب خط و خش در رنگ و بدنه خودرو گردد. می توان با استفاده از شامپو، برس ها را شستشو نمود. همچنین با بررسی بین برس ها می توان از عدم وجود غبار و ذرات دیگر که موجب آسیب به خودرو می شود، اطمینان حاصل نمود. بر اساس تجربه می توان گفت بسته به نوع برس (پلی اتیلن، فوم یا الیاف) برس ها را باید پس از 25000 تا 60000 چرخه، شستشو نمود. به صاحبان کارواش اتوماتیک توصیه می شود مراقب برس ها باشند تا بتوانند استاندارد های شستشوی خودرو و خدمات به مشتریان را بهبود بخشند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید