پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش خودرو در فصل بهار

مراقبت و نگهداری از خودرو در شروع فصل بهار

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با پایان یافتن فصل زمستان و شروع فصل بهار و افزایش دما، زمان برنامه ریزی برای مسافرت رفتن فرا می رسد. برای انجام یک سفر ایمن، خودروی افراد باید بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته باشد. همچنین آلودگی هایی که در فصل بهار بر روی سطح خودرو ایجاد می شوند، بهتر است بطور کامل از بین بروند. در این مقاله نکات مهم جهت نگهداری و مراقبت از خودرو در فصل بهار بیان می شوند.

 

امور نگهداری از خودرو

بازبینی بخش های مختلف خودرو در آغاز فصل بهار از ضروریات مراقبت از این وسیله نقلیه و افزایش ضریب ایمنی می باشد. این موارد به تفکیک در ادامه بیان می شوند.

 

بررسی سیستم فرمان و ترمز ها

تعمیر فرمان خودرواگر فرمان به یک سمت کشیده می شود، نشان دهنده یک نقص مهم در سیستم فرمان می باشد. در این صورت حتما قبل از شروع سفر، خودرو باید به یک مکانیک متخصص نشان داده شود تا ایمنی سرنشینان در جاده به خطر نیفتد. همچنین بخش هایی از سیستم ترمز با آلودگی های جاده در فصل زمستان ممکن است دچار خوردگی شوند. بنابراین عملکرد ترمز ها حتما قبل از سفر در تعطیلات فصل بهار چک شود.

 

 

 

چک کردن سیستم خنک کننده

خنک کننده ماشینبا افزایش دما، روشن کردن سیستم خنک کننده از ضروریات در حین سفر می باشد. اگر در حین سفر، نقصی در این سیستم مشاهده کنید، ادامه مسیر در هوای گرم دشوار خواهد بود. بنابراین با شروع فصل بهار و تابستان و افزایش دما، سیستم تهویه هوای خودرو باید مورد بازبینی قرار گیرد و مشکلات آن حل شود.

 

 

 

 

تعمیرات بدنه

تعمیر بدنهانباشت یخ و نمک جاده در فصل زمستان می تواند منجر به آسیب دیدگی بدن خودرو شود. فصل بهار بهترین زمان برای تعمیر این بخش ها به حساب می آید. تعمیر به موقع قسمت های آسیب دیده بدنه، موجب زیبایی خودرو می شود و ارزش آن ها را حفظ می نماید.

 

 

 

 

نظافت و شستشوی خودرو

نظافت و تمیزی در فصل بهار تنها به نظافت داخل خانه محدود نمی شود. بلکه بعد از گذر از فصل زمستان، سطح بیرونی و داخل خودرو بهتر است بطور موثر نظافت شود. نمک و دیگر آلودگی های انباشته شده هم بر روی بدنه و هم در داخل خودرو و بر روی کفپوش ها ، باقی می مانند که بایستی بطور موثر از بین بروند.

 

نظافت داخل خودرو

نظافت داخل خودروبرای نظافت داخل خودرو، می توان به مراکز کارواش مراجعه نمود یا شخصا این کار را انجام داد. در هر دو روش چند کار بایستی انجام گیرد. ابتدا وسایل اضافی باقی مانده داخل ماشین مانند کیف ها و کتاب ها باید جمع آوری شوند تا فرآیند نظافت تسهیل گردد. سپس نوبت به نظافت و شستشوی کنسول جلویی می رسد. راهکار مناسب برای از بین بردن آلودگی های داشبورد، استفاده از شیشه پاک کن و دستمال مناسب می باشد. نظافت صندلی ها و کفپوش ها با جاروبرقی مرحله بعدی نظافت داخل خودرو است. کفپوش ها باید از داخل خودرو بیرون آورده شوند و بطور کامل شستشو گردند. در بعضی مراکز کارواش نظافت داخل خودرو همراه با روشویی و هزینه کم انجام می گیرد.

 

شستن سطح خودرو با کارواش اتوماتیک یا دستی

کارواش اتوماتیکرفع آلودگی های باقی مانده از فصل زمستان که بر روی سطح بیرونی خودرو مشاهده می شوند، از امور مهم جهت نگهداری از این وسایل نقلیه به حساب می آید. با توجه به آسیب دیدن رنگ بدنه خودرو در اثر انباشت آلودگی ها، شستشوی آن ها باید بلافاصله بعد از پایان فصل سرما انجام گیرد. مراجعه به مراکز کارواش اتوماتیک یا دستی بهترین و کم زحمت ترین راه برای شستشوی خودرو می باشد. در دستگاه کارواش اتوماتیک ، برس زنی، خشک کردن بدنه و واکس زنی بدون دخالت دست انجام می گیرد. استفاده از واکس براق کننده منجر به کاهش احتمال جذب آلودگی و درخشان شدن بدنه خودرو می شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید