پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش ماشین سنگین

معرفی انواع کارواش ماشین سنگین

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

وسایل نقلیه سنگین اعم از اتوبوس، تریلی و کامیون تردد زیادی در سطح جاده های شهری و برون شهری دارند و به همین علت، در معرض انواع نزولات آسمانی و آلودگی ها هستند. لزوم شستشوی منظم و دقیق این ماشین ها و از بین بردن آلودگی ها از بخش های مختلف آن ها، استفاده از راهکار های موثر و کارآمد را ضروری نموده است. دستگاه های کارواش ماشین سنگین در انواع مختلف، از بهترین و سریع ترین راه های شستشوی ماشین سنگین هستند که در این مقاله بطور مفصل مورد بررسی قرار می گیرند.

 

معرفی کارواش ماشین سنگین و مزایای آن

کارواش ماشین سنگینکارواش ماشین سنگین یک دستگاه مکانیزه است که با استفاده از تجهیزات شستشو مانند نازل های پاشش آب و برس شستشو ، سطح وسیله نقلیه را تمیز می نماید. ابعاد این دستگاه با ابعاد ماشین های سنگین سازگار بوده و سیستم ایمنی و تشخیص موقعیت آن اجازه آسیب دیدن بدنه و شیشه ها را نمی دهد. سرعت بالای شستشو ، ایمنی بالا، سهولت شستشو و صرفه جویی در وقت افراد از مزایای این دستگاه ها هستند.

 

 

 

انواع کارواش ماشین سنگین

 برای شستشوی ماشین سنگین بوسیله کارواش اتوماتیک ، دستگاه های کارواش دروازه ای ، تونلی و کارواش کالسکه ای قابل استفاده هستند. بسته به نوع کاربرد ، نیاز و سرمایه، یکی از این مدل ها برای ناوگان ها مناسب هستند.

 

کارواش دروازه ای ماشین سنگین

کارواش دروازه ایدستگاه کارواش دروازه ای دارای یک چارچوب شامل نازل های پاشش، برس شستشو و دیگر تجهیزات شستشو می باشد که مدل های با ابعاد بزرگ آن مناسب وسایل نقلیه سنگین است. در این نوع ماشین شوی ها ، وسیله نقلیه بصورت ثابت قرار می گیرد و چارچوب دستگاه با حرکت رفت و برگشتی و اعمال فرآیند های مختلف آلودگی ها را از بین می برد. بدنه جنس فولاد با روکش گالوانیزه بکار رفته در ساختار دروازه دستگاه، موجب افزایش مقاومت بدنه در برابر رطوبت شده است. سیستم هوشمند تشخیص موقعیت خودرو، سیستم ایمنی کنترل فشار برس ها بر بدنه، برس ها با کیفیت و بدون ایجاد خش بر روی سطح ماشین و ظرفیت شستشوی حدود 6 تا 8 خودرو در ساعت از ویژگی های ماشین شوی دروازه ای مخصوص ماشین سنگین هستند.

 

کارواش اتوماتیک تونلی

سریع ترین راه شستشوی ماشین سنگین، استفاده از کارواش تونلی می باشد. این دستگاه، مجهز به آرک فوم پاشی جهت پیش شستشو، آرک دارای نازل های دوار جهت پاشش آب پر فشار و سیستم زیرشویی اتوماتیک می باشد. عملیات شستشو در این دستگاه، بدون برس و با پاشش آب و مواد شوینده از چند نازل که در نقاط مختلف چارچوب قرار گرفته اند، صورت می گیرد. خودرو سنگین با عبور از تونل این کارواش، تمیز و عاری از آلودگی می گردد. فوتوسل های قرار گرفته در هر بخش، با تشخیص ورود وسیله نقلیه، فرآیند را در هر بخش انجام می دهند. بوسیله این دستگاه کارواش ماشین سنگین ، بین 20 تا 30 خودرو را در یک ساعت می توان شستشو نمود. انواع ون، کامیون، تریلی، مینی بوس و اتوبوس توسط این دستگاه تمیز می گردند.

 

کارواش کالسکه ای

کارواش ماشین سنگین کالسکه ایکارواش کالسکه ای از جمله تجهیزات جدید و نوآورانه جهت شستشوی ماشین سنگین می باشد. این سیستم سیار، قابل جابجا شدن بوده و دارای وزن کم و ابعاد جمع و جور است. برای انجام فرآیند شستشو، ابتدا ماشین در محلی ثابت و دلخواه قرار می گیرد و کاربر با حرکت کالسکه شستشو، آلودگی ها را بدون دخالت دست از بین می برد. این کالسکه شامل نازل های پاشش آب و یک برس بلند است. برس های این ماشین شوی با قابلیت زاویه گیری ، به خوبی بر روی سطح ماشین قرار می گیرند تا تمام بخش های آن بطور دقیق تمیز شوند. کارواش کالسکه ای بدون نیاز به اتصال برق و آب کار می نماید و هیچگونه دود یا بخاری ایجاد نمی کند. باتری با طول عمر بالا، شارژدهی حدود 4 ساعت مداوم باتری و  شستشوی خودرو در 10 دقیقه از ویژگی های دیگر این کارواش ماشین سنگین هستند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید