پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی دستی خودرو بدون رفتن به کارواش

چگونگی شستشوی خودرو به روش دستی (1)

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی خودرو می تواند به روش دستی و یا توسط کارواش اتوماتیک انجام پذیرد. روش دستی را ی توان با تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز در خانه نیز انجام داد. عمل شستشوی دستی ماشین کاری آرامبخش و شاد است. شستشوی خودرو در منزل دارای دو مزیت مهم می باشد اول این که موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود و دوم این که می توان با توجه و دقت بیشتری نواحی کثیف را شستشو نمود. از آن جا که شستشوی خودرو در یک نوبت انجام می شود، در روش دستی در حدود یک الی دو ساعت زمان لازم است که بستگی به میزان آلودگی خودرو دارد. می توان گفت یکی از مشکلات شستن ماشین در خانه زمان بر بودن آن خواهد بود که این مشکل در کارواش اتوماتیک به طور کامل برطرف شده است چرا که در کارواش اتوماتیک شستشوی خودرو تنها در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود.

 

 مراحل مختلف شستشوی خودرو در منزل

شستن ماشین در خانه دارای سه مرحله اصلی آماده سازی خودرو، شستشوی آن، خشک کردن و واکس زنی می باشد که باید به ترتیب و با حفظ جزئیات انجام شود. هر بخش دارای مراحل دیگری است که در ادامه به تفکیک شرح داده می شوند.

 

آماده سازی خودرو برای شستشو

این مرحله دارای چهار گام می باشد که باید به ترتیب انجام شوند. این چند گام در ادامه شرح داده می شوند.

1- ابتدا ماشین باید به دور از نور مستقیم خورشید پارک شود. این کار مانع از خشک شدن سریع و زود هنگام سطح می شود. شستشوی خودرو در زیر تابش مستقیم خورشید باعث گرم شدن سطح اتومبیل در هنگام شستشو و تبخیر سریع آب می گردد که روند شستشو را با مشکل مواجه می نماید. باید از بسته بودن تمامی شیشه ها اطمینان حاصل نمود تا از ورود آب به ماشین جلوگیری شود. آنتن نیز باید از جای خود خارج شود تا آسیبی به آن وارد نشود. برف پاک کن های شیشه جلو نیز باید از روی شیشه برداشته شوند تا روند تا روند شستشو به راحتی انجام شود. در موقع مناسب آن ها را می توان به جای خود برگرداند.

 

2- جمع آوری تمامی تجهیزات مورد نیاز در نزدیکی خودرو به گونه ای که کاملا در دسترس باشند. این تجهیزات شامل ماده شوینده مخصوص ماشین مانند شامپو و فوم، منبع آب، سه سطل (دو تا برای شستشو و یکی برای آب کشی)، یک شلنگ، دستمال های میکروفایبر یا حوله برای خشک کردن می باشند. دیگر وسایل نیز مانند دو یا سه دستکش بلند، یک اسفنج بزرگ، یک برس و یک فرچه کوچک دسته دار برای شستشوی لاستیک ها مورد نیاز هستند. حال باید برای استفاده از آب و صابون آماده بود. بنابراین باید لباس های مناسب با شلوار بلند و چکمه پوشیده شود. انتخاب مواد کارواش نیز بسیار قابل اهمیت است و نکته مهم در مورد آن ها نسبت میزان مواد شوینده به آب می باشد که حتما باید رعایت نمود.

 

3- یکی از سطل ها در این مرحله باید پر از آب شود. مقداری ماده شوینده بر اساس دستوری که بر روی بطری نوشته شده درون سطل ریخته شود. این سطل، سطل شستشوی اصلی خواهد شد. اگر ماشین خیلی کثیف باشد یا اگر تمایل به داشتن یک سطل برای بدنه و سطلی برای شستشوی رینگ ها داشته باشید، می توان دو سطل حاوی محلول شوینده را آماده کرد.

 

4- سطل دیگر باید با آب خالی پر شود. این سطل مخصوص آبکشی خواهد شد. سطل محلول شوینده چه یکی باشد و چه دو تا، در هر صورت سطل آب کشی تنها یکی خواهد بود.

 

مراحله دوم: شستشوی خودرو در منزل

مرحله سوم: نحوه آبکشی و خشک کردن خودرو پس از شستشو

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید