پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
روش دستی کارواش

چگونگی شستشوی خودرو به روش دستی (3)

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

با توجه به این که دو نوع روش کارواش اتوماتیک و کارواش دستی برای شستشوی خودرو وجود دارد، می توان گفت شستشوی دستی نیز در دو حالت امکان پذیر است. شستشوی دستی ماشین می تواند در کارواش به وسیله دستگاه واترجت انجام پذیرد و یا در منزل با استفاده از تجهیزات دستی مانند دستمال، سطل آب و مواد شوینده انجام شود. شستشوی خودرو در منزل دارای سه مرحله است که مرحله اول آماده سازی خودرو و تجهیزات، مرحله دوم شستشوی خودرو و در نهایت مرحله سوم آبکشی، خشک کردن و واکس زدن می باشند. مرحله اول و دوم در مقاله های قبلی توضیح داده شد. در این مقاله مرحله آبکشی، خشک کردن و نحوه واکس زدن شرح داده خواهد شد.

 

نحوه آبکشی و خشک کردن خودرو پس از شستشو

آخرین مرحله از شستشوی خودرو چه در منزل و چه در کارواش ، مرحله آبکشی، خشک کردن و واکس زنی می باشد. این مرحله نهایی باید با دقت انجام شود زیرا در صورتی که لکه ای بر روی بدنه یا شیشه های خودرو باقی بماند، جلوه ظاهری نامناسبی را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل مرحله خشک کردن باید با دقت لازم انجام شود. این مرحله در چهار گام انجام می پذیرد. در ادامه این موارد به ترتیب شرح داده خواهند شد.

 

1- سطح خودرو را باید با استفاده از یک دستمال یا حوله تمیز خشک نمود. می توان از چند دستمال برای خشک کردن استفاده نمود تا بتوان تمامی بخش ها را خشک کرد. این مرحله را باید با دقت کافی انجام شود تا از زنگ زدگی سطوح جلوگیری گردد. دستمال های میکروفایبر به دلیل جذب فوق العاده ای که دارند برای خشک کردن سطح بسیار مناسب هستند. پس از پایان خشک کردن می توان این دستمال ها را با ماشین لباسشویی به راحتی شستشو داد. دستمال نرم به هیچ عنوان برای خشک کردن خودرو مناسب نیست زیرا ذرات گرد و غبار در الیاف آن ها به دام می افتد و با کشیده شدن بر روی سطح ماشین، می تواند بر روی رنگ آن خراش های ریزی را ایجاد کند. این کار در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد جلوه ظاهری نامناسب خودرو گردد.

 

2- پس از خشک کردن کامل نوبت به واکس خودرو می شود. برای واکس زنی سطح ماشین حتما باید تمیز و خشک باشد. در صورت لزوم می توان واکس زدن را دو بار تکرار نمود. در صورتی که پس از واکس زدن آبی که بر روی خودرو ریخته می شود به صورت دانه دانه یا مهره های تسبیح درنیاید، باید مجددا عمل واکس زنی را تکرار نمود. برخی واکس ها برای محافظت از رنگ خودرو در برابر نور خورشید می باشند. همچنین واکس می تواند از رنگ ماشین در برابر سنگ ریزه ها و شن هایی که توسط چرخ ماشین در حین حرکت پرتاب می شوند محافظت نماید.

 

3- در این مرحله ترمیم زنگ زدگی و رنگ پریدگی باید انجام پذیرد. با دست کشیدن بر روی رنگ می توان از آسیب هایی که قبلا به رنگ وارد شده و یا زنگ زدگی ها آگاه شد و آن ها را تعمیر نمود. برای چسباندن بخش هایی مانند لاستیک درها سطح باید تمیز باشد و میزان واکس زیاد نباشد.

 

مرحله اول: آماده سازی خودرو برای شستشو

مرحله دوم: شستشوی خودرو در منزل

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید