پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
صرفه جویی در مصرف آب در مراکز کارواش

بهینه سازی مصرف آب در تجهیزات کارواش ساخت شرکت ایستوبال

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

آلودگی هوا ، گرد و خاک و دیگر آلودگی ها به مرور زمان ، بدنه خودرو را از وضعیت اولیه خود خارج می نماید. جهت تمیز کردن سطح خودرو ، روش دستی معمولا زمان بر و بی کیفیت بوده در حالیکه امروزه از روش های نوینی جهت شستشوی خودرو استفاده می شود. مراکز کارواش از جمله بخش هایی هستند که خدمات شستشوی خودرو را ارائه می دهند. کارواش دستی و کارواش اتوماتیک دو نوع مختلفی از این مراکز هستند که به ترتیب به کمک نیروهای خدماتی و استفاده از سیستم های مکانیزه شستشو عملیات را به انجام می رسانند. اساسی ترین عنصر مورد استفاده در ماشین شوی ها ، آب می باشد. بنابراین مصرف آب و استفاده از تجهیزات مختلف به منظور تصفیه یا بازیابی آب اهمیت زیادی پیدا می کند. در این مقاله به انواع آب های مورد استفاده در مراکز کارواش و سازگاری کارواش های ساخت ایستوبال با محیط زیست پرداخته می شود.

 

نوع آب مورد استفاده در کارواش

اب کارواشکارواش ها برای شستشوی خودرو از سه نوع آب می توانند بهره ببرند. به منظور استفاده بهتر از آب و اطمینان از کیفیت آن ، استفاده از این سه نوع آب در فرآیند های مختلف شستشو پیشنهاد شده است. آب نوع اول ، آب بازیابی شده می باشد که برای مرحله اول یعنی پیش شستشو مورد استفاده قرار می گیرد. آب نوع دوم که کیفیت معمولی دارد، در طول شستشوی خودرو استفاده می گردد. آب نوع سوم ، آب بازیافت شده به روش اسمزی است که جهت آبکشی نهایی بکار می رود.

 

نحوه بازیابی آب در کارواش

کارواشآب اولیه بعد از اینکه در مرحله پیش شستشو مورد استفاده قرار گرفت ، به داخل حفره های تعبیه شده در کف کارواش می رود. در ادامه این آب آلوده به داخل مخزنی منتقل می شود تا از طریق سیستم بازیابی ، هیدروکربن های آن جدا گردد. سیستم های بازیابی آب ایستوبال قادرند تا 94 درصد هیدروکربن های آب را جدا نمایند. این آب ها به داخل یک تانک می روند و به کمک سیستم بازیابی دوباره به چرخه مصرف بر می گردند. در تانک بازیابی ، آب گندزدایی و ضد عفونی می شود. آب بازیابی شده دوباره برای پیش شستشو استفاده می شود و این روند بطور مداوم تکرار می گردد. آب شهری معمولا سطح آلودگی بالایی نداشته اما آب چاه ممکن است به بازیابی شدیدتر و عمیق تری نیاز داشته باشد.

 

آب اسمزی یا تصفیه شده چگونه بدست می آید؟

اسمز معکوسبرای تبدیل آب آلوده استفاده شده در مرحله آبکشی یک خودرو به آب قابل استفاده در فرآیند آبکشی خودروی بعدی ، چند مرحله در سیستم اسمزی طی می شود. ابتدا آب آلوده توسط سیستم های فیلتراسیون ، از املاح پاکسازی می شود. سیستم های رسوب زدا نیز وظیفه جدا نمودن رسوبات از آب را بر عهده دارند. در ادامه آب از فیلتر های تصفیه کننده آب و حذف کننده آهن عبور می نماید. در بخش بعدی کلسیم ، نمک و دیگر مواد جامد آب از ان حذف می شود. در نهایت آب به مخزنی می رود و توسط یک سیستم تصفیه ضد عفونی می شود تا از رشد باکتری ها در آن جلوگیری به عمل آید. این آب آماده استفاده جهت آبکشی نهایی است.

 

کاهش مصرف آب با تجهیزات کارواش شرکت ایستوبال

صرفه جویی در مصرف آب کارواشمصرف آب کم در مراکز کارواش از هزینه های صاحبان این مراکز کاسته و به حفظ محیط زیست کمک می کند. تجهیزات کارواش ارائه شده توسط شرکت ایستوبال ، به خوبی در کاهش صرف آب موثر بوده و سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست دارند. کارواش اتوماتیک دروازه ای ساخت این شرکت تا 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی می نماید. جت واش ها نیز قادرند تا 33 درصد مصرف آب را کاهش دهند.

لینک مفید :

کارواش تمام اتوماتیک : لیستی از تجهیزات کارواش

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید