پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
سیستم تصفیه آب کارواش

انتخاب بهترین دستگاه تصفیه و بازیابی آب کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها چه در مدل های دستی و چه کارواش اتوماتیک از آب برای شستشوی خودرو ها استفاده می نمایند. مصرف آب و هدر رفت آن در این مراکز قطعا از نظر محیط زیستی و هزینه های قبض آب به صرفه نیست. بنابراین سیستم های تصفیه آب و بازیابی آن یک راهکار ویژه برای مدیریت مصرف آب در کارواش ها و بازگشت آب به چرخه مصرف می باشد. آب تصفیه و خالص شده افزایش بهره وری را در بخش آبکشی نیز به دنبال دارد. در این مقاله انواع سیستم های بازیابی آب و مزایای هریک از آن ها بیان می شود.

عملکرد سیستم بازیابی و تصفیه آب کارواش

سیستم تصفیه آب کارواشسیستم بازیابی آب وظیفه دارد تا آب و مواد شوینده جاری شده بر روی سطح را دوباره به چرخه مصرف برگرداند. این سیستم ترکیب آب و جرم ها را از کانال های تعبیه شده در کارواش دریافت نموده و دوباره به مخزن آب ورودی کارواش بر می گرداند. بعد از بازیابی این ترکیبات، نوبت به تصفیه آنها برای تبدیل آن به آب تمیز می رسد. در نتیجه آب مصرفی دوباره به چرخه مصرف بازگردانده شده است. اگر این آب از سیستم های خالص سازی دارای فیلتر عبور داده شود، آب خالص و تصفیه شده برای آبکشی نهایی تامین می گردد. مصرف آب کمتر و تولید کمتر فاضلاب از مزایای استفاده از سیستم بازیابی آب برای کارواش ها می باشد.

انواع سیستم های تصفیه و بازیابی آب

هر کارواش خصوصیات منحصر به فرد خود را داشته و بنابراین نوع سیستم بازیابی آب مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. تعیین هزینه مصرف آب و فاضلاب، طول کانال ها و مجراهای آب، مصرف آب روزانه و نوع مرکز شستشوی خودرو در انتخاب یا عدم انتخاب یک سیستم بازیابی آب موثر است. بسته به انتخاب فیلتر، این سیستم ها ذرات به کوچکی 25 تا 5 میکرون را نیز از آب بازیابی شده، حذف می کنند. تمامی این سیستم ها دارای یک محفظه برای جمع آوری حجم بالای آب دارای روغن، مواد شناور و جرم ها هستند. نقص در طراحی صحیح این مخازن، ممکن است به حوادثی منجر شود. در سیستم های پیشرفته بازیابی و تصفیه آب، بعد از جرم گیری آب در محفظه ها، تعدادی فیلتر تعبیه شده اند که هر کدام نتیجه متفاوتی را در خروجی بدست می دهند.

جداکننده های سایکلونی

سیستم تصفیه آب کارواشبرای افرادی که نیازمند سیستم های بازیابی آب هستند، اما محدودیت دارند، سیستم جدا کننده سایکلونی بهترین راهکار است. در روش سایکلون، آب مصرف شده چرخانده می شود تا ذرات سنگین آن به ته سایکلون سقوط کنند. آب تمیز در نهایت از بالای سایکلون خارج می شود تا به تجهیزات پاشش آب کارواش انتقال یابد. با توجه به سطح پایین فیلتراسیون این روش، آب بازیابی شده تنها جهت شستشوی بخش زیرین خودرو، رینگ ها و سقف خودرو قابل استفاده است.

 

جداکننده فیلتر دار

در این سیستم های بازیابی و تصفیه آب کارواش ، آب مصرفی از یک فیلتر عبور می کند تا رسوبات آن جدا شود. بسته به نوع فیلتر تا 90 درصد ذرات ریز با قطر  25 تا 5 میکرون جذب شده تا آب مورد استفاده برای کارواش  تامین گردد. این آب برای تمامی بخش های شستشو در کارواش مانند مرحله شستشوی ماده شوینده و آبکشی نهایی قابل استفاده و کاربردی است. این سیستم برای کارواش هایی که امکان تخلیه آب در فاضلاب را ندارند و یک سیستم بسته نیاز دارند، مفید می باشد. البته در این کارواش ها نیز باید بصورت دوره ای آب مورد استفاده توسط پمپاژ از مخازن تخلیه شود.

سیستم تصفیه کارواش و خالص سازی آب

سیستم تصفیه آب کارواشدر این سیستم ها علاوه بر حذف جرم ها و ذرات جامد، مواد شوینده نیز از آب جدا می شود. در سیستم تصفیه آب، زمانیکه آب از آخرین بخش جرم گیری پمپاژ می شود، عمل فیلتراسیون بر روی آن انجام شده و در نهایت در اتاقک های بیولوژیک مواد شوینده تا 90 درصد از آن جدا می گردد. آب تولید شده، در کارواش برای تمامی عملیات ها بجز آبکشی نهایی قابل استفاده است.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید