پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

اهمیت کیفیت آب در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یک کارواش اتوماتیک با کیفیت بالا به سه عامل بستگی دارد : دستگاه کارواش اتوماتیک، مواد کارواش و آب مصرفی. کیفیت آب مورد استفاده در شستشوی اتوماتیک اهمیت بسیار زیادی دارد. به منظور افزایش کیفیت آب و رسیدن به سطح مطلوب برای شستشوی اتومبیل ها و هم چنین حفاظت از محیط زیست تجهیزات تصفیه آب در کنار کارواش اتوماتیک نصب می گردد. فرآیند تصفیه آب سبب دوام و افزایش طول عمر دستگاه کارواش اتوماتیک می شود، آن را در بهترین شرایط قرار می دهد، خودرو را با بیشترین سطح کیفیت شستشو می دهد و در نهایت موجب ارائه خدمات بهتر به مشتریان می شود. جلا و درخشندگی و پرداخت نهایی بدنه خودرو با کیفیت آب مصرف شده در عملیات شستشو ارتباط مستقیم دارد.

 

منبع تغذیه آب برای کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکاولین گام در راه اندازی کارواش اتوماتیک یافتن منبعی مناسب برای تأمین آب می باشد. بهتر است این منبع دائمی و پایدار باشد مانند چاه. آب خارج شده از چاه کیفیت قابل قبولی دارد، تغییر پذیر بوده و می بایست به طور کامل تصفیه شود زیرا که مهم ترین اصل در شستشوی اتوماتیک کیفیت آب مصرفی است. در صورتی که آب مورد استفاده آلوده و دارای ناخالصی باشد لکه های ناشی از آن بر روی بدنه اتومبیل باقی می ماند.

 

بررسی وضعیت آب

کارواش اتوماتیکآب مصرفی پیش بینی شده برای به کار گیری در سیستم کارواش اتوماتیک پیش از مصرف مورد آزمایش قرار می گیرد تا سطح کیفی آن بررسی شده و برای تصفیه آماده گردد. آب خروجی از منبع تغذیه از جنبه های مختلف آزمایش می شود:






حجم آب مصرفی

در اولین مرحله از تامین آب برای راه اندازی دستگاه کارواش تمام اتوماتیک مقدار آب مصرفی تخمین زده می شود تا متناسب با آن منبع آب و تجهیزات مناسب در نظر گرفته شود.

سختی آب

سختی آب به مقدار آهک درون آن باز می گردد و عامل اصلی ایجاد لکه های سفید رنگ بر روی بدن ماشین است. پس از آزمایش آب و مشخص شدن آهک درون آن عملیات لازم جهت کم کردن این مواد و به اصطلاح نرم کردن آب انجام می گیرد و دستگاه تصفیه آب این فرآیند را میسر می سازد.

وجود آهن در آب

وجود آهن در آب می تواند مشکل ساز باشد. آهن یک فلز است که در آب و لوله کشی ها مشاهده شده و موجب زنگ زدگی می شود و بدون شک وجود این ناخالصی ها به اتومبیل آسیب می رساند؛ از این رو علاوه بر تصفیه سیستم فیلتراسیون در دستگاه ماشین شوی تعبیه می گردد تا ذرات جامد آب گرفته شود و از ورود آن به چرخه شستشو جلوگیری به عمل آید.

نمک و املاح حل شده در آب

پس از انجام آزمایش های آهک و آهن نوبت به تست مقدار نمک حل شده در آب می رسد. اگر رسانایی آب بیش از  1000 ppm باشد در کنار تصفیه سیستم زدودن نمک از آب قرار داده می شود تا با ایجاد لایه ای نمک های آب را در خود نگه داشته و کیفیت آب را افزایش می دهد.

ضد عفونی کردن آب

برخی از انواع سیستم های تصفیه آب کارواش اتوماتیک باکتری ها و میکروب های آب را از بین می برند به ویژه زمانی که منبع آب در حالت راکد قرار دارد. این نوع از تصفیه از رشد و تکثیر قارچ و باکتری در مخازن ذخیره آّب جلوگیری می کند.

 

 لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید