پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش تاچلس

معرفی کارواش تاچلس و انواع آن

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی اصولی خودرو و نگهداری از این وسیله نقلیه برای مالکان آن اهمیت ویژه ای دارد. مراکز کارواش امروزه با برخورداری از تجهیزات حرفه ای متنوع و نیروی خدماتی کار بلد فرآیند تمیز کردن سطح خودرو ها را به نحو عالی انجام می دهند. کارواش اتوماتیک در کنار این مراکز دستی توانسته با پیشرفت تکنولوژی توسعه و ارائه شود. این تجهیزات بدون دخالت دست و با استفاده از سیستم برس زنی یا بدون آن عملیات شستشو را انجام می دهند. در این مقاله انواع کارواش تاچلس یا بدون برس معرفی و ویژگی های آن ها بیان می شود.

تجهیزات شستشوی خودروی تاچلس

کارواش تاچلسهمانطور که ابتدای مقاله بیان شد، کارواش های تاچلس یا Touchless مدل هایی از تجهیزات شستشوی خودرو هستند که بدون تماس تجهیزات شستشو مانند برس خودرو ها را شستشو می دهند. این تجهیزات بصورت دستی یعنی تجهیزات دستی شستشو به همراه متعلقات و یا اتوماتیک بوسیله تجهیزات کارواش اتوماتیک عملیات شستشو را به انجام می رسانند. در مدل های دستی کاربر با یک لنس و نازل و تجهیزاتی مثل فوم پاش عملیات شستشو را بصورت موثر و بدون هیچگونه تماس با خودرو انجام می دهد. در کارواش های تاچلس اتوماتیک همین عملیات با استفاده از نازل های پاشش و بصورت اتوماتیک صورت می پذیرد.

کارواش اتوماتیک تاچلس

کارواش تاچلسدر این کارواش ها نازل هایی بر روی ساختار دستگاه تعبیه شده اند که فرآیند پاشش آب و فوم را بصورت خودکار انجام می دهند. در این سیستم ها یک ماژول شستشوی با یک بازوی به شکل L که در برگیرنده نازل های پاشش آب و مواد شوینده است، عملکرد مورد نظر را صورت می دهند. بازویی دستگاه به دور خودرو می چرخد و با سطح ایمنی بالا و رعایت فاصله ایمنی خودرو را تمیز می نماید. سیستم نرم افزاری مرتبط با ماژول و تجهیزات کنترلی، عملکرد پیشرفته ای دارد و با تنظیم یک برنامه عملیات، بازویی بطور هوشمند و خودکار به دور خودرو می چرخد. سرعت بالای شستشو و عملکرد بی نقص در ارائه کیفیت عالی از مزایای این کارواش اتوماتیک می باشد. قابلیت حرکت 360 درجه در بعضی از مدل های این دستگاه موجب شده تا انواع خودرو های سواری و سنگین با اعمال آب پر فشار توسط این تجهیزات به خوبی شستشو شوند.

تجهیزات کارواش تاچلس دستی

کارواش تاچلسیکی از گزینه های دیگر برای راه اندازی کارواش انتخاب یک مدل دستی است. کارواش دستی تاچلس از جمله این مراکز است که از تجهیزات مختلفی مانند فوم پاش مخزن دار بهره می برد. در این مراکز، تجهیزات فشار قوی بعنوان منبع ورودی مورد استفاده قرار می گیرند. سپس در انتهای بخش خروجی این تجهیزات، فوم پاش مخزن دار قرار داده می شود که عملیات پاشش مواد شوینده را انجام دهد. سپس مدتی صبر کرده و با جدا کردن فوم پاش، سطح خودرو را شستشو دهید. برای سهولت کاربر و امکان استفاده ارزان تر و راحت تر  از این فوم پاش ها و شستشوی تاچلس بعضی از فوم پاش ها طراحی شده اند که با اتصال به شیر آب عملیات پاشش فوم و سپس پاشش آب را انجام می دهند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید