پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
اهمیت و نحوه صحیح زیرشویی

اهمیت زیرشویی خودرو در چیست ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

زیرشویی خودرو با لنس زیرشویی

اگرچه زیرشویی خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به طول عمر خودرو کمک شایانی می کند اما به دلیل اینکه کمتر در معرض دید قرار دارد، به آن توجه خاصی نمی شود. در حقیقت بسیاری از متخصصین حوزه خودرو بر این باور هستند که شستشوی قسمت زیرین زیر خودرو نسبت به شستشوی بدنه و نظافت داخل بسیار مهم است.

 

خارج از دید، دور از ذهن

 

به طور معمول ساعت های زیادی صرف نگهداری و نظافت خودرو می شود ولی نادیده گرفتن قسمت هایی که در معرض دید نیستند کار را بسیار راحت و ساده تر می کند. این امر در زیرشویی بسیار صادق است چرا که با توجه به پیچ و خم ها و نقاط با دسترسی بسیار پایین نیاز به دقت و صرف وقت بیشتری است. کافی است فقط یک بار با دقت بیشتری به این قسمت از خودرو خود توجه کنید تا بیشتر به اهمیت شستشوی این قسمت پی ببرید.

 

قسمت زیرین خودرو بیشترین تماس را خاک، سنگ آهک، مواد شیمیایی همچون تار و سایر آلاینده های جاده را دارد. با این توجه کنید که با هر عبور از جاده و خیابان مقدار قابل توجهی از این آلودگی به قسمت زیرین خودرو می چسبد. علاوه بر این مواد آلاینده، گرد و غبار ترمز، مایعات نشتی، گرد لاستیک و سایر آلودگی های تولید شده از خودرو شما، زیر خودرو شما را آلوده تر از قبل می کند. با توجه به این که این قسمت کمتر شده می شود، باقی ماندن آلودگی ها به مدت زیاد در این قسمت، قدرت تخریب و صدمه زدن آنها به خودرو شما رو چندین برابر می کند و از آنجایی که احتمالا شما هرگز به این امر دقت نمی کنید، خودرو دچار فرسودگی خواهد شد.

 

خودرو تمیز؛ رانندگی با اطمینان

 

از مهمترین دلایل شستشوی قسمت زیر خودرو، تبادل حرارتی است. انباشته شدن آلودگی ها و باقی ماندن به مدت طولانی، نوعی عایق حرارتی در کف خودرو ایجاد می کند . این امر سبب می شود که دمای خودرو شما افزایش پیدا کند که علاوه بر دو چندان شدن احتمال پوسیدگی تجهیزات ، سبب افزایش دمای داخل و همچنین افزایش مصرف سوخت خودرو خواهد شد. افزایش دمای موتور همچنین سبب از بین رفتن موم و یا چسب داخل اتصالات خواهد شد که قطعا هزینه های سنگین تعمیرات موتور در پی خواهد داشت.

نمک جاده که در مناطق سردسیر و به خصوص در فصل زمستان پاشیده می شود علاوه بر ایجاد فرسودگی در قسمت زیرین خودرو، ایجاد زنگ زدگی و ترک خوردگی می کند. این فرسودگی و زنگ زدگی که به راحتی قابل ترمیم نخواهد بود همچون سلاحی خاموش می تواند خسارات جبران ناپذیزی در پی داشته باشد. ماشین های آفرود در از مناطق صعب العبور تردد دارند بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرند.

 

طول عمر خودرو

 

کارواش و شستشوی خودرو به صورت عمیق همانند تعویض روغن، تعویض فیلتر ها و یا تسمه ها نیازمند برنامه ریزی مرتب و طولانی مدت است که علاوه بر ایجاد اطمینان خاطر در مسافرت ها به طول عمر خودرو شما کمک خواهد کرد. از آنجایی که صرف هزینه های گزاف برای تجهیزات زیر خودرو مقرون به صرفه نیست، توصیه می شود به صورت ماهانه زیرشویی خودرو در برنامه کارواش ماشین قرار داده شود.

 

روش های منسوخ زیرشویی

 

زیرشویی خودرو در کارواش ها با روش های مختلفی قابل انجام است. از روش های متداول می توان به جک های بالابر اشاره کرد که با توجه به خطرات احتمالی همچون سقوط خودرو استفاده از این روش توصیه نمی شود. استفاده از چاله های تعویض روغن، قرار گرفتن فرد زیر خودرو و شستشوی قسمت زیرین از دیگر روش های نظافت این بخش است. در این روش بازگشت پاشش آب فشار قوی سبب پخش شده آلودگی ها، آلوده شدن فرد به مواد آلاینده چسبیده به زیر خودرو و همچنین کاهش دید فرد جهت نظافت کلی می شود. امروزه این مهم باعث کاهش چشمگیر استفاده از این روش شده است.

 

روش مدرن و ایمن

 

لنس زیرشویی مدرن ترین و جدید ترین ابزار زیرشویی خودرو است که امروزه در اکثر کارواش اروپایی استفاده می شود. این ابزار علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های راه اندازی بخش زیر شویی موجب استفاده حداکثری از فضای کارواش نیز می گردد.

ارگونومیک بودن و سهولت استفاده از این ابزار کاهش زمان و صرفه جویی در آب را در پی دارد. همچنین زاویه پاشش و فاصله استاندارد نازل از قسمت زیرین شستشوی کامل، یکپارچه و ایمن را به وجود می آورد.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید