پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
لنس برس شست و شو برای بردن اثر حشرات و فضولات پرندگان

نکات تخصصی پاک کردن اثر حشرات و فضله پرندگان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در این مقاله به ادامه نکات حذف اثر حشرات و فضله پرندگان از بدنه خودرو می پردازیم که همواره یکی از چالش انگیز ترین مسائل چه در کارواش دستی و چه در کارواش اتوماتیک میباشد.برخی از این جانوران با موادی با ph بالا و برخی دیگر با موادی با ph پایین تر از بین میروند در ادامه به نکات تخصصی در این زمینه میپردازیم با ما همراه باشید.

نکات تخصصی حذف اثر حشرات از بدنه ماشین

به حداقل رساندن نیاز به نیروی انسانی در پاک کردن اثر حشرات بهترین نتیجه را خواهد داشت، چرا که در روزهای شلوغ نمی‌توان نیروهای کارواش را به انجام این کار اختصاص داد. بعلاوه هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی می‌تواند حاشیه سود را کاهش دهد و انجام دستی این عملیات پروسه شستشوی خودرو را کندتر می‌کند. به جای آن می‌توان در مرحله پیش شستشو یک مایع با PH بالا را بر روی نقاط مورد نظر اعمال نمود و باقی کار را به دستگاه کارواش اتوماتیک سپرد. در کارواش‌های دستی نیز در صورتی که از یک مایع پشه‌شوی با قدرت مناسب استفاده شود آب‌کشی با آب فشارقوی بدون نیاز به کار یدی برای دستمال کشیدن می‌تواند کافی باشد.

استفاده از ماده شیمیایی گرم نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. گرم کردن ماده شیمیایی مورد استفاده باعث می‌شود پیوند شیمیایی و فیزیکی کثیفی‌ها با سطح سریعتر شکسته شود و اسید باقی‌مانده روی سطح نیز راحت‌تر خنثی گردد.

پیشنهاد می‌شود که همواره برای ترکیب مایع پشه شوی با آب از توصیه‌های تولید کننده پیروی شود. یکی از عواملی که میزان اثرگذاری بسیاری از محصولات را کاهش می‌دهد سختی آب است. لذا اپراتور باید بر اساس میزان سختی آب منطقه، نسبت ترکیب مایع پشه‌شوی با آب را تنظیم کند.

نکته دیگر اینکه اپراتور هرگز نباید اجازه دهد زمانِ ماند پشه شوی بر روی خودرو آنقدر افزایش یابد که موجب خشک شدن آن روی بدنه شود، مگر اینکه این اتفاق از نظر تولید کننده بلامانع باشد. لازم است که حداکثر بین 30 تا 45 ثانیه پس از اعمال این ماده بر روی خودرو، اولین مرحله شستشو یا آب‌کشی آن آغاز شود. مواد قلیایی قوی می‌توانند باعث آسیب به سطوح رنگی شوند، مخصوصاً زمانی که به آنها اجازه داده شود که بر روی سطح خشک شوند.

باید به مشتریان یادآوری شود که پاک کردن اثر حشرات و فضولات پرندگان در اولین زمان ممکن بهترین راهکار است. با این کار کثیفی‌ها زمان کمتری برای آسیب به بدنه پیدا می‌کنند و تمیز کردن آنها نیز بسیار راحت‌تر از بعد خواهد بود.

بهترین زمان اعمال اسپری تمیز کننده لکه اثر حشرات، کمی قبل از شروع عملیات شستشوی خودرو است. با این کار زمانِ ماند مناسبی در اختیار این ماده قرار می‌گیرد. پوشش کامل نقاط مورد نظر و قدرت کافی ماده شیمیایی نیز عوامل تعیین‌کننده‌ای در پاک کردن این اثرات از سطح ماشین هستند.

برای حصول بهترین نتیجه، این ماده شیمیایی باید بر روی سطح خشک اسپری شود. پاشش بر روی سطح خشک باعث می‌شود که ماده مورد نظر بهتر بر روی سطح باقی بماند و جذب شود، در حالیکه استفاده از آن روی سطح مرطوب باعث سُر خوردن ماده شده و تأثیر آن را به شدت کاهش می‌دهد.

مقایسه انواع وسایل کارواش

استفاده از برس‌های پارچه‌ای در دستگاه‌های کارواش اتوماتیک یا دستمال در کارواش دستی ، با مایع رقیق شده با میزان آبِ بیشتر، نتیجه بهتری خواهد داشت. این در حالی است که برس‌های فوم دستگاه کارواش اتوماتیک با مایع غلیظ‌تر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. به طور کلی هر دو نوع این برس‌ها زمانی که از مایع پشه‌شوی به درستی و با نسبت ترکیب پیشنهادی تولید کننده استفاده شود، به خوبی نتیجه‌بخش خواهند بود.

در کارواش‌های اتوماتیک، برس افقی نقش تعیین کننده‌ای در نظافت شیشه جلو، کاپوت و سپرها ایفا می‌کند. همچنین برای نظافت اثرات باقیمانده حشرات و فضله پرندگان از سقف خودرو به نیروی بیشتری احتیاج است که این برس به خوبی از پس آن بر می‌آید. برای حصول نتیجه بهتر در کار با دستگاه کارواش اتوماتیک، بهتر است یک ماده قلیایی قوی کمی پیش از شروع عملیات شستشوی دستگاه، بر روی سطوح آلوده اسپری شود.

Brush Set
,    ست لنس برس

در نهایت می‌توان به تجهیزی به نام برس کارواش اشاره کرد. نمونه‌های با کیفیت این ابزار به علت ساخته شدن از موی طبیعی حیوانات نیروی مکانیکی مناسبی را برای از بین بردن باقی‌مانده‌ اثر حشرات روی سطح خودرو وارد می‌کنند. در استفاده از این برس‌ها لازم است حتماً ابتدا مایع پشه‌شوی برای حدود یک دقیقه روی سطح بدنه باقی بماند تا از آسیب به خودرو به علت برس زدن فضولات خشک جلوگیری بعمل آید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید