پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
اهمیت زیرشویی ماشین و انواع روش های زیرشویی

زیرشویی خودرو دلایل و روش‌ها

این مطلب رو به اشتراک بگذارید
زیرشویی خودرو با لنس زیرشویی
چرا زیر شویی خودرو مهم میباشد؟

بسیاری از مردم به شستن خودروی خود در فضاهای شخصی مثل پارکینگ علاقه دارند. بسیاری نیز بدلیل اینکه احساس خوبی نسبت به ورود افراد غریبه به داخل اتوموبیل شخصی‌شان ندارند، از کارواش بردن آن خودداری می‌کنند. با این وجود شستشوی خودرو در کارواش مزایایی دارد که گاه ممکن است به چشم نیاید و یا امکان حصول آن در شستشوی خانگی ماشین وجود نداشته باشد.

یکی از بخش‌های مهم نظافت که ممکن است حتی گاهی اوقات از سوی کسانی که به کارواش بردن ماشینشان عادت دارند هم مورد توجه قرار نگیرد، زیرشویی خودرو است. زیرشویی خودرو از سویی برای بسیاری افراد کاری بی‌اهمیت و یا حداقل کم‌اهمیت به نظر می‌رسد و از سوی دیگر بخشی از نظافت خودرو به حساب می‌آید که امکان انجام آن در فضاهای شخصی وجود ندارد، البته مگر اینکه در حیاط خانه خود یک چال سرویس تعبیه کرده باشید و یا گاراژی مجهز به جک هیدرولیک داشته باشید!

اهمیت زیرشویی خودرو

دیده نشدن فضای زیرین خودرو ، طبیعتاً مهم‌ترین عامل مغفول ماندن این بخش، در پروسه شستشوی خودرو است. حال آنکه باقی ماندن آلودگی ها و شسته نشدن آنها برای مدت طولانی می‌تواند آسیب‌های قابل توجهی به قطعات موجود در این نقطه بزند. زیر هر خودرو عمدتاً از مخازن، لوله‌ها و قطعات فلزی دیگری تشکیل شده که ممکن است در معرض آلودگی‌های موجود در جاده و باقی ماندن و جمع شدن آنها، بسیار آسیب‌پذیر باشند. این اتفاق خصوصاً در فصول سرد و در مناطق پر برف و باران شدت بیشتری به خود می‌گیرد. باران گل و لای را برای خودروها به ارمغان می‌آورد و روزهای برفی نیز با پاشش نمک در سطح جاده‌ها همراه است که یکی از بزرگترین دشمنان بخش‌های فلزی ماشین است. باقی ماندن نمک، گل و لای و سایر آلودگی‌ها، در گذر زمان می‌تواند به خوردگی این قسمت‌ها منجر شده و یا حتی به سوراخ شدن آنها ختم شود.

شیوه‌های انجام زیرشویی

از زمان رواج کارواش‌ ها، شیوه های متفاوتی برای شستشوی زیر بدنه ماشین ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از احداث چال سرویس می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش برای انجام این کار نام برد. البته این کار با ایراداتی همراه است که آلوده شدن نیروی کار حین انجام زیرشویی و جمع شدن آب در چاله و نیاز به تانکر جمع‌آوری فاضلاب یا طراحی سیستم فاضلاب برای چال از جمله این ایرادات است.

روش بعدی انجام این کار که روشی نسبتاً جدیدتر محسوب می‌شود استفاده از جک هیدرولیک است. خریداری و نصب این دستگاه‌ها البته با صرف هزینه قابل توجهی همراه است. از سوی دیگر سیستم‌های هیدرولیک همواره با خطرات ناشی از تخلیه روغن – هر چند با احتمال بسیار کم – روبرو هستند.

سومین شیوه برای این کار، انجام آن به روش اتوماتیک است. زیرشویی‌های اتوماتیک عمدتاً در داخل فونداسیون نصب شده و روشی شیک و مدرن برای این بخش از شستشو به حساب می‌آیند. این سیستم نه نیاز به نیروی کار جداگانه دارد و نه با خطر و دردسری همراه است. با این حال همچنان هزینه بالای طراحی و نصب، نکته‌ای تعیین کننده در انتخاب آن از سوی کارواش‌داران است.

اما جدیدترین، کم‌دردسرترین و ارزان‌ترین روش نظافت زیر شاسی خودروها، استفاده از لنس های مخصوص زیرشویی ماشین است. این نوع از وسایل کارواش ، یکی از بهترین ابداعات حوزه کارواش در سال‌های اخیر به حساب می‌آیند. لنس‌های زیرشویی در اشکال و اندازه‌های متفاوتی در بازار یافت می‌شوند که همگی یک ایده کلی را دنبال می‌کنند. انتقال تعدادی نازل سوار شده بر روی یک پایه متحرک به زیر شاسی، بدون اینکه نیاز به بالا بردن خودرو یا آلوده شدن نیروی کار باشد.

مالک مجموعه کارواش باشید یا مشتری آن، اهل وقت گذاشتن برای ماشینتان باشید یا زمان چندانی برای رسیدگی به آن اختصاص ندهید، باید از اهمیت زیرشویی خودرو و نحوه انجام درست و مؤثر آن آگاه باشید. چرا که به کمک این آگاهی می‌توانید طول عمر خودروی خود یا مشتریان را افزایش دهید و کارایی آن را بهبود ببخشید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید