پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
اهمیت شست شوی خودرو در تابستان

اهمیت شستشوی خودرو در تابستان و جلوگیری از سوختگی رنگ

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشو و تمیز نگهداشتن خودرو در تمامی فصول سال از اهمیت بالایی برخوردار است اما در فصل تابستان با توجه به افزایش دما و تابش مستقیم خورشید این موضوع از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می شود. باقی ماندن آلودگی بر روی رنگ خودرو، تابش خورشید و  گرم شدن سطح موجب تغییرات شیمیایی شده و در نتیجه فرسودگی و تخریب رنگ خودرو را درپی دارد. باکتری ها و میکروب ها در هوای مرطوب و گرم نیز سریع تر رشد پیدا می کنند. پس نظافت داخل خودرو نیز در این فصل نیز بسیار مهم خواهد بود. امروزه با توجه به شیوع بیماری های واگیر دار مختلف و ویروس های جدید مانند کرونا که سرعت انتقال بسیار بالایی دارند و به مدت زیادی می تواند روی سطوح باقی بمانند، نظافت داخل خودرو اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.

سوختن رنگ خودرو در تابستان
سوختن رنگ خودرو در تابستان

 

تابستان و سوختگی رنگ خودرو

علیرغم سرعت چشمگیر پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف اما رنگ خودرو همچنان با چالش های مختلف روبرو است. رنگ های خودرو نسبت به سال های قبل بسیار درخشان، مقاوم و با فن آوری پیچیده تر ساخته می شوند اما همچنان در برابر فضولات پرندگان که بسیار اسیدی هستند به شدت آسیب پذیرند. متاسفانه این سوختگی ها و تغییر رنگ که حاصل از باقی ماندن فضولات پرندگان برروی خودرو هستند به دلیل فعل و انفعال شیمیایی که صورت می گیرد به صورت کامل قابل ترمیم نیستند و همین ترمیم حدودی نیز علاوه بر هزینه بسیار بالا و گزاف با نازک شدن و یا از بین رفتن لایه محافظ و در اصلاح کوتینگ رنگ خودرو همراه خواهد بود. به خاطر داشته باشید نور خورشید و افزایش دمای محیط سرعت واکنش شیمیایی را افزایش می دهد در نتیجه شدت آسیب رنگ خودرو در اثر باقی ماندن فضولات نیز افزایش می یابد.

از سوی دیگر در تابستان با افزایش تعداد حشرات در محیط، لکه های ناشی از برخورد حشرات به بدنه خودرو نیز افرایش پیدا می کند. این لکه ها نیز به مانند فضولات پرندگان برای رنگ خودرو مضر هستند. پس باید در اولین فرصت این لکه ها که اکثرا اسیدی هستند و موجب از بین رفتن رنگ خودرو می شوند از روی خودرو پاک گردند.

برای جلوگیری از رنگ سوختگی چه باید کرد؟

به خاطر داشته باشید، اگرچه کارواش و شستشوی کامل خودرو در اسرع وقت همواره بهترین راه حل برای جلوگیری از سوختگی رنگ و آسیب دیدن خودرو می باشد اما در بسیاری از موارد استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد می تواند مشکلات شما را دو چندان کند. پس می بایست ابتدا از کارواش و مواد شوینده مصرفی آن اطمینان خاطر حاصل کرده و سپس خودرو خود را به آنها بسپارید. اگرزمان کافی برای مراجعه به کارواش ندارید و یا با کارواش مورد اعتماد خود فاصله زیادی دارید بهتراست در اولین فرصت لکه ها و فضولات را از خودرو پاک نموده تا احتمال سوختگی رنگ را کاهش دهید. برای این منظور اگر لکه ها بر روی خودرو خشک شده اند، ابتدا مرطوب و سپس با یک دستمال از روی رنگ به صورت کامل برداشته شود اما به خاطر داشته باشید این روش به صورت موقتی است و باید در اولین فرصت به کارواش مراجعه کنید چرا که  همچنان اسید بر روی رنگ باقی می ماند.

استفاده از اسپری حشرات برای از بین بردن اثر حشرات
اثر حشرات روی بدنه خودرو

بهترین راه حل برای جلوگیری از سوختگی رنگ چیست؟

اسپری حشرات  Insekt ساخت شرکت کیل آلمان با کاربرد تخصصی پاک کردن انواع لکه های سر سخت مخصوصا لکه حشرات و پاک کننده فضولات علاوه بر از بین بردن آلودگی حلال مناسب اسید این آلاینده ها نیز می باشد. برای استفاده از این محصول کافی مقدار کمی از آن را بر روی سطح اسپری نموده و بعد از حدود 10 ثانیه با یک دستمال، آلودگی را از روی بدنه خودرو پاک نمایید. این اسپری با دو حجم 200 و 500 میلی لیتری برای مصرفی شخصی و 25 لیتری برای کارواش داران موجود می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید