پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشو با کارواش اتوماتیک

شستشوی خودرو در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

نکات عمومی شستشوی خودرو در کارواش اتوماتیک و دستی

با وجود گسترش روز افزون کارواش های اتوماتیک، هنوز هم هستند کسانی که نسبت به استفاده این دستگاه‌ها با دیده شک و تردید می‌نگرند. این شک و تردید در صاحبان خودروهای برقی و هیبریدی قوت بیشتری نیز به خود می‌گیرد. تأکید بر این نکته لازم است که شستشوی خودروهای هیبریدی در انواع کارواش های اتوماتیک و دستی، خطری برای سیستم برق و باطری این خودروها ایجاد نخواهد کرد. در حقیقت شستشوی این دسته از خودروها تفاوت چندانی با شستشوی خودروهای بنزینی و دیزلی ندارد. با توجه به این مطلب، ما در این مقاله به بیان چندی از توصیه‌های عمومی مرتبط با شستشوی خودرو در کارواش های اتوماتیک و دستی می‌پردازیم تا با رعایت این توصیه‌ها حداکثر استانداردهای ممکن در پروسه شستشوی خودرو رعایت شود.

شستشوی با کارواش دستی
نکاتی در مورد کارواش دستی

شستشوی خودرو در کارواش اتوماتیک تونلی

هنگام شستشو در کارواش های تونلی، سوئیچ ماشین باید در حالت ON قرار بگیرد، ماشین در وضعیت خلاص و ترمز دستی پایین باشد تا کانوایر تونل بتواند خودرو را به جلو هدایت نماید. خودروهای اتوماتیک یا هیبریدی نیز باید در وضعیت N باشند تا چرخ‌ها قفل نشوند و امکان حرکت ماشین به داخل تونل وجود داشته باشد.
همچنین پیشنهاد می‌شود که همه عملکردهای اتوماتیک وسیله نقلیه همچون برف پاک‌کن‌های جلو و عقب و تاشوی آینه‌های بغل غیر فعال شوند و آنتن و هر عامل مزاحم دیگر در بدنه (همچون باربند) جدا شود. در آخر نیز لازم است که بسته بودن شیشه‌ها و درها به دقت چک شود.

کارواش اتوماتیک دروازه‌ای و ایستگاه‌های شستشوی دستی

در کارواش های اتوماتیک دروازه‌ای و شستشوهای سنتی و مکانیزه، پیشنهاد می‌شود که حتماً خودرو هنگام شستشو خاموش بوده و ترمز دستی هم بالا باشد.
در هر دو نوع این شستشوها، بسیار لازم است که از نبود بخش یا قطعه‌ای در خودرو که احتمال آسیب دیدن آن حین شستشو وجود دارد مطمئن شویم. جدا کردن هر قطعه خارجی که به درستی به خودرو متصل نباشد به همین جهت دارای اهمیت است. همچنین شیشه‌ها، سانروف و درها باید کاملاً بسته باشند. در دستگاه‌های دروازه‌ای آینه بغل‌ها باید خوابیده باشند و آنتن هم جدا شود.

در شستشوی دستی خودرو هرگز اجازه ندهید ماده شوینده بر روی سطح ماشین خشک شود چراکه این اتفاق می‌تواند به درخشندگی بخش‌های متالیک آسیب بزند. برای شستشوی هر بخش از ابزار مخصوص خود استفاده نمائید. آبکشی بدنه را از بالا به پائین انجام دهید و هنگام استفاده از لنس فشارقوی حداقل فاصله 30 سانتی‌متری بین نازل با بدنه خودرو را حفظ نمائید.

در بحث مربوط به انتخاب برنامه صحیح شستشو در کارواش های تونلی، دروازه‌ای و ایستگاه‌های شستشوی مکانیزه، پیشنهاد می‌شود ابتدا پیش شستشو بر روی بدنه خودرو و نقاط دور از دسترس آن اعمال شود، سپس مرحله شستشو به کمک مواد شوینده مخصوص برای پاک کردن آلودگی‌های سرسخت انجام گیرد و در نهایت نیز از یک واکس مرغوب برای محافظت از رنگ بدنه خودرو و همچنین تسهیل عملیات خشک کردن در دستگاه های اتوماتیک استفاده گردد.

نکاتی که در کارواش اتوماتیک باید رعایت شود
کارواش اتوماتیک دروازه ای

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید