پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
صندلی کودکان

چطوری صندلی کودک را بشوریم؟(3)

این مطلب رو به اشتراک بگذارید
اصول شستشوی صندلی کودک
اصول شستشوی صندلی کودک

صندلی کودک به علت ساخته شدن از جنس پارچه مرغوب و حساس باید در نظافت و شستشوی آن نیز بسیار دقت کرد.از آنجایی که کودکان در هنگام غذا خوردن یا تنقلات دقت لازم و کافی رو ندارند صندلی کودک در معرض کثیفی میباشد.
قسمت دوم این مقاله شستشو صندلی کودک .

قسمت اول مقاله چگونه صندلی کودک را شستشو دهیم؟

3. شستشوی بندها و سگک ها

از دستورالعمل‌های تولید کننده پیروی کنید. اکثر قریب به اتفاق تولید کننده‌های صندلی کودک مؤکداً توصیه می‌کنند که بندهای مهار صندلی در ماشین لباسشویی شسته نشوند و در شستشوی دستی آنها نیز از مواد شوینده قوی استفاده نشود. پیشنهاد عمومی برای شستشوی این بخش‌ها شستشوی سطحی با یک دستمال نرم، آب ولرم و در صورت لزوم یک ماده شوینده سبک و ضعیف است.

• اگرچه چنین مراقبت خاصی برای این بندهای قوی و مستحکم که وظیفه حفظ صندلی در تصادفات را دارند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما علت نگرانی در این حقیقت نهفته است که شستشوی سفت و سخت یا استفاده از مواد شوینده قوی می‌تواند مقاومت کششی این بند را تضعیف کند. ممکن است بند استحکام خود را از دست داده باشد اما همچنان ظاهری مستحکم داشته باشد. این حالت احتمال وقوع خطا در تصادفات را بسیار افزایش دهد.

بندهای مهار صندلی را به آرامی با آب پاک کنید. روی نظافت سطحی کثیفی‌ها تمرکز کنید، و شستشوی اساسی آن را فراموش کنید. در صورت لزوم فقط از یک ماده شوینده سبک مانند صابون دست استفاده کنید.

• اگر این بندها آنقدر چرک و کثیف هستند که دیگر تمایلی به استفاده از آنها ندارید، یا آسیب‌دیده و دارای مشکل به نظر می‌رسند، سریعاً آنها را تعویض کنید. با فروشنده صندلی کودک تماس بگیرید و در مورد موجود بودن بند جایگزین از او سؤال کنید. این کار باعث می‌شود نیازی به هزینه کردن مبلغی قابل توجه برای خرید یک صندلی جدید نداشته باشید.

سگک‌ها را در آب گرم بیندازید. سگک‌ها چه پلاستیکی باشند و چه فلزی، شرایط شستشوی سخت‌تری را نسبت به بندها تحمل خواهند کرد. با این حال سگک‌ها قطعات تعیین‌کننده‌ای هستند، و برای اینکه از عملکرد صحیح آنها هنگام نیاز مطمئن باشید، باید مانع از خراشیدگی و ساییدگی آنها شوید.

• سگک را به کمک بند متصل به آن آویزان کرده و در آب ولرم فرو کنید، سپس با تکان دادن آن در آب تلاش کنید آشغال‌های جمع شده درون آن نیز تخلیه شود. سطح آن را هم با یک دستمال نرم و آب، و در صورت لزوم صابون دست تمیز کنید.

اجازه دهید بندها و سگک‌ها در هوای آزاد خشک شوند. هوای تازه، نور آفتاب و گذشت زمان، بهترین کمک را به حذف بوی بد از بندهای مهار خواهد کرد. اگر فرصت کافی برای اجرای این پروسه را ندارید، حداقل اجازه دهید این قطعات قبل از نصب دوباره به طور کامل خشک شوند.

• هرگز بندهای مهار را در خشک کن نیندازید یا از سشوار برای خشک کردن آنها استفاده نکنید. گرمای بیش از حد هم می‌تواند موجب آسیب به مقاومت کششی بند شود.
• مطمئن شوید که فضای درونی سگک به طور کامل خشک شود تا موجب زنگ زدگی نگردد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید