پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک بهتر است یا کارواش دستی ؟

مراحل شستشوی خودرو با دستگاه کارواش اتوماتیک چگونه است؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه با کمبود منابع آب، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و بزرگ وافزایش روز افزون تعداد خودرو ها و همچنین کاهش و کبود وقت آزاد برای شستشوی خودرو، استقبال از کارواش های اتوماتیک بیشتر و بیشتر می شوند و این صنعت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در گذشته کارواش های اتوماتیک دارای معایبی همچون برس های نامناسب بودند اما با توجه به گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، امروزه این دستگاه ها، بالاترین کیفیت شستشو را دارا می باشند. جدید ترین و مدرن ترین دستگاه کارواش اتوماتیک کیفیتی بالاتر از شستشوی دستی و سنتی خودرو را دارا می باشند و می توان گفت که شستشو به روش دستی در کشورهای مدرن و پیشرفته منسوخ شده است. از دیگر نکات قابل توجه در استفاده از کارواش های اتوماتیک، حامی محیط زیست بودن آنهاست.

مراحل شستشوی اتوماتیک خودرو

یک ماشین شوی مدرن یا دستگاه کارواش اتوماتیک و مجهز از یک صفحه نمایش کنترلی پیشرفته یا همان PLC بهره می گیرد که علاوه بر کنترل مراحل شستشو، تمامی تنظیمات دستگاه نیز از طریق آن صورت می گیرد. این صفحه نمایش امکان حذف برخی از مراحل و یا اضافه کردن آنها را برای ما نیز محیا می کند. حال اگر یک دستگاه به صورت پیش فرض کارخانه تنظیم باشد یا مراحل شستشوی آن را به صورت کامل فرض کنیم، مراحل یک شستشوی کامل به صورت زیر خواهد بود:

پیش شستشو

در این مرحله و با قرار گرفتن خودرو در محل شستشو، کار شستشوی دستگاه آغاز می شود و آب با فشار بالا از طریق نازل های نصب شده در بدنه دستگاه کارواش اتوماتیک به صورت کامل شستشو شده و آماده مراحل بعدی می گردد. این مرحله از این جهت حائز اهیمت است که سنگ ریزه، شن و ماسه ای که ممکن است روی بدنه خودرو باشد، به طور کامل از خودرو جا می شود.

در مرحله بعدی پیش شستشو فوم مخصوص کارواش بر روی بدنه خودرو پاشش شده و پوشاندن کامل خودرو با کف تولید شده، تمامی آلودگی ها حل شده و چسبیدگی آن به بدنه خودرو سست می شود تا خودرو آماده مرحله بعدی شستشو گردد.

کارواش دستی یا جت واش

شستشو

اصلی ترین قسمت شستشوی خودرو با برس زدن بر روی بدنه خودرو آغاز می شود. در این مرحله همزمان با چرخش برس بر روی بدنه خودرو، شامپو مخصوص کارواش بر روی خودرو پاشش می گردد. این مهم علاوه بر روان سازی حرکت برس بر روی بدنه خودرو، یک شستشوی عمیق و با کیفیت را به وجود می آورد. در این مرحله نیز برس فوم و یا برس پلی اتیلن دستگاه های کارواش علاوه بر محافظ رنگ خودرو، موجب درخشندگی بیشتر رنگ بدنه می شوند. در مرحله شستشو، رینگ های خودرو نیز با برس های پلی اتیلنی مخصوص و سیستم رینگ شوی تعبیه شده بر روی دستگاه نظافت می گردد. زیرشویی اتوماتیک نیز در همین مرحله عمل می نماید و قسمت زیرین خودرو را از آلودگی ها رها می سازد. همزمانی تمامی این مراحل شستشو موجب صرفه جویی در وقت می شود تا جایی که برای یک شستشوی کامل کمتر از 10 دقیقه زمان مورد نیاز است.
در قسمت بعدی از مرحله شستشو یک بار دیگر خودرو با آب فشار قوی به صورت کامل شستشو می گردد. در این مرحله تمامی کف روی بدنه خودرو پاک می گردد تا در مرحله بعدی واکس بدنه خودرو بهتر بتواند بر روی خودرو عمل نماید.

پس از شستشو

بعد از عبور از مرحله دوم، خودرو به طور کامل شستشو شده است اما عملکرد دستگاه هنوز تمام نشده است. در این مرحله نوبت به پاشش واکس بدنه خودرو بر روی خودرو است. این واکس که موجب درخشندگی بیشتر رنگ خودرو می شود، از نشستن آلودگی بر روی بدنه خودرو نیز جلوگیری می کند تا جایی که تحقیقات نشان می دهد که پاشش واکس بدنه توسط دستگاه های اتوماتیک تا 43 درصد در کاهش جذب آلودگی بدنه خودرو موثر است. پس از پاشش واکس بدنه به منظور خشک شدن کامل خودرو و همچنین ثبات بیشتر واکس بر روی بدنه خودرو، خشک کن های دستگاه وارد عمل می شوند. خشک کن های فوقانی و جانبی خودرو آب باقی مانده بر روی خودرو را خشک می نماید و در این مرحله نظافت خودرو به پایان رسیده و خودرو آماده تحویل می باشد. همانطور که گفته شد، تمامی این مراحل کمتر از 10 دقیقه زمان نیاز دارد و البته با حذف برخی از این مراحل، این زمان به کمتر از 5 دقیقه نیز می تواند کاهش یابد.

خشک کن کارواش اتوماتیک
خشک کن اتوماتیک

شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران، نماینده انحصاری برند های برتر و مطرح اروپایی همچون ISTOBAL اسپانیا و متخصصین دوره دیده این شرکت، آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه راه اندازی کارواش های اتوماتیک می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید