پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نظافت و شست شوی شیشه ماشین

راه هایی برای داشتن شیشه های شفاف تر و تمیزتر – بخش اول

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مشتریان کارواش از دیدن شیشه های کثیف و کدر ماشین خود متنفرند. تبدیل شیشه های خودرو به شیشه هایی تمیز و شفاف که مانع دید کامل راننده نشوند خود یک هنر است. اما برای این کار شما به ابزار مناسب احتیاج خواهید داشت. چه نوع دستمالی بهترین گزینه برای استفاده است؟ کدامیک از انواع مواد شیمیایی بهترین عملکرد را خواهد داشت؟ آیا روش دستمال کشی خاصی برای حصول بهترین نتیجه وجود دارد؟ در این مقاله ما تصویر بهترین از یک عملیات نظافت شیشه استاندارد ارائه می‌کنیم.

شستشوی شیشه ماشین
شستشوی شیشه ماشین

انتخاب دستمال مناسب برای شیشه ماشین

مهمترین قابلیت دستمالی که برای نظافت شیشه ها استفاده می‌شود، باید بدون پرز بودن آن باشد. این موضوع گزینه های شما را به دستمال های تنظیف یا بیمارستانی و دستمال های حوله‌ای مایکرو فایبر رایج محدود می‌کند. با این حال حتی دستمال های مایکرو فایبر قدیمی نیز گزینه مناسبی برای نظافت شیشه ها نیستند.

به گفته متخصصین حوزه کارواش، بهترین نوع دستمال‌ها برای نظافت هر بخشی از ماشین، دستمال حوله‌ای مایکرو فایبر است که از نرمی و جذب آب مناسبی برخوردار است. اما دستمال‌های مایکرو فایبر قدیمی، همچنان انواع خاصی از این دستمال ها وجود دارد که مورد استقبال و توصیه متخصصین است. دستمال های مایکرو فایبری که دارای بافتی ریز و متراکم هستند، کمتر از انواع قدیمی آن حالت کرکی دارند و گزینه بهترین برای خشک کردن سطح شیشه ها هستند، چرا که هر رد باقی مانده بر روی شیشه را از بین می‌برند.

بهتر است این دستمال ها با مقدار کمی رطوبت استفاده شود و نه به صورت کاملاً خشک. این کار موجب نظافت بهتر و درخشش بیشتر شیشه ها می‌شود. در واقع این دستمال های مایکرو فایبر برای دو کار طراحی شده‌اند؛ ابتدا جذب آب و رطوبت و دوم ایجاد درخشندگی و شفافیت. بافت خاص آنها موجب می‌شود نسبت به دستمال های معمولی مقدار بیشتری آب به خود جذب کنند و همین هم رد باقی مانده بر روی شیشه را به حداقل می‌رساند و نتیجه مطلوب تری حاصل می‌شود.

ماده شوینده مورد استفاده شیشه خودرو

اگر چه مواد شوینده تخصصی کارواش تا حد قابل قبولی شیشه ماشین را نیز تمیز می‌کنند، اما این مواد در واقع برای نظافت بدنه خودرو طراحی شده‌اند. بناربراین لازم است پس از شستشوی خودرو، نظافت مضاعفی بر روی شیشه ماشین انجام گردد تا تمامی مواد شیمیایی باقی مانده از کارواش به طور کامل از سطح آنها پاک شود. مواد شوینده مورد استفاده به اندازه تجهیزات کارواش دارای اهمیت هستند و باید توجه داشت که هر مایع شیشه شویی برای شستن همه انواع شیشه ها مناسب نیست.

عمده مواد شیشه شوی مورد استفاده در صنایع خودرویی از ماده اولیه‌ای بر پایه ایزوپروپیل الکل استفاده می‌کنند. در این مایع ها استفاده از ماده اولیه بر پایه آمونیوم چندان رایج نیست، چرا که این ماده برای همه شیشه ها همچون شیشه های رنگی و دودی و شیشه های جلوی خودرو مناسب نیست. بنابراین کارواش داران همواره تلاش می‌کنند از مواد سبک تری استفاده کنند که بتوان آن را بر روی همه انواع شیشه ها به کار برد.

مواد شوینده دیگر که در برخی کارواش ها استفاده می‌شود، مواد آب‌گریز است که از مزایای آن کمک به بهبود دید راننده است. این نوع ماده می‌تواند خود به عنوان یک ماده شیمیایی مستقل استفاده شود و یا به صورت ترکیب شده با یک ماده شوینده باشد. در حالت دوم با شوینده ای طرح هستیم که پس از اتمام کار یک لایه آب‌گریز بر روی شیشه ها باقی می‌گذارد. مواد آب‌گریز می‌توانند در هر زمانی مورد استفاده قرار گیرند و با کمک به برداشتن آب از طرح شیشه ها، موجب تأثیرگذاری بهتر برف پاک‌کن ها شوند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید