پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نظافت داخل خودرو

نکات کاربردی در نظافت داخل خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بسیاری از مراجعه کنندگان به مجموعه های کارواش اتوماتیک نیازمند نظافت داخل خودرو خویش می باشند و از کارکنان مجموعه کارواش اتوماتیک توقع دارند که به بهترین شکل ممکن این عملیات را انجام دهند. این امر برای صاحبان کارواش بسیار مهم می باشد زیرا هرچه کیفیت عملیات نظافت داخل خودرو بهتر باشد، رضایت مراجعه کنندگان بیشتر می شود زیرا بهترین مجموعه های ماشین شوی اتوماتیک علاوه بر شستشوی با کیفیت بدنه خودرو باید توانایی شستشو و نظافت داخل خودرو را نیز داشته باشند.

نظافت داخل خودرو شامل داشبورد، صندلی ها، درب ها و کفپوش ها می باشد. با استفاده از ابزار های تخصصی نظافت داخل خودرو می توان هرکدام از این نواحی را به خوبی نظافت کرد. اگر در مجتمع کارواش اتوماتیک همچین خدماتی را ارئه می دهید و یا مراجعه کننده از شما چنین عملیاتی را تقاضا می کند باید کارکنان مجموعه آمادگی داشته باشند. در این مقاله به چند نکته در خصوص نظافت داخل خودرو می پردازیم.

مراحل نظافت داخل خودرو

اولین موردی که کارمند باید از مراجعه کننده بخواهد این است که مشتری باید به طور کامل داخل خودرو تخلیه کنند. اگر مشتری از خودرو برای حمل و نقل خانوادگی استفاده می کند قطعا پر از ته مانده غذا و نوشیدنی، گرد و خاک، شن و ماسه، وسایل الکترونیکی، اسباب بازی، مجله و … می باشد. خودرو باید به طور کامل تخلیه شود تا نظافت با کیفیتی انجام شود. به محض تخلیه شدن خودرو کفی ها باید از خودرو بیرون آورده شود و شستشو و نظافت شوند و در اقدام بعدی باید کل داخل خودرو که شامل موکت کف، داشبورد و صندلی ها می شود، جاروبرقی کشیده شوند. در این مرحله می توان از جاروبرقی های تخصصی داخل خودرو استفاده کرد. برای مکان هایی که در دسترس نیست می توان از فشار هوا استفاده کرد تا گرد و خاک ها به سطوح قابل دسترس انتقال پیدا کند و سپس از جاروبرقی برای جمع آوری آن ها استفاده کرد. یک نکته بسیار خوب این است که صندلی های جلو را با استفاده از ریل و اهرم زیر آن به جلو ترین قسمت ممکن کشیده شود تا بتوان به سطوح عقب و زیر صندلی برای نظافت دسترسی بیشتری داشت. برای سطوح داشبورد پیشنهاد متخصصان استفاده از تجهیزات آنتی استاتیک می باشد تا گرد و خاک از روی سطوح را بتوان به درستی پاک شوند. همچنین می توان از براق کننده برای این سطوح نیز استفاده کرد. این براق کننده ها توسط یک پارچه بر روی داشبورد و روکش درونی درب ها و دور لاستیک ها استفاده می شوند. نکته بسیار مهم این است که هرگز نظافت پدال ها را فراموش نکنید زیرا در این سطوح که با کف کفش راننده در تماس است، گرد و خاک، شن و ماسه بسیار زیاد می باشد و با یک عدد پارچه به راحتی نظافت می شود. پنجره ها یکی از اجزای اساسی هر خودرویی می باشند. هرچند میزان کثیفی سطوح خارجی آن بسیار بیشتر از سطوح داخل آن است. آلودگی های داخلی پنجره ها قالبا اثر انگشت می باشد. برای نظافت آن ها باید از شیشه پاک کن استفاده کنید. نکته دیگری که بسیار باید به آن دقت کرد نظافت آلودگی های چسبیده شده به اجزای داخلی خودرو می باشد مخصوصا قسمت هایی که با جاروبرقی تمیز نشدند. برای نظافت این نواحی روش ها و مواد گوناگونی وجود دارد که باید با توجه به نوع سطح بهترین روش را انتخاب کرد. بعد از اتمام تمامی مراحل بالا باید به مدت چندین دقیقه خودرو را رها کرده تا هوا درون آن جریان پیدا کند و سطوح خیس، خشک شوند.در آخر توصیه می شود حتما از خوشبو کننده هوا درون خودرو استفاده شود.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید