پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نگه داری و نظافت خودرو در فصل پاییز

نکاتی برای نگهداری خودرو در پاییز

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اگرچه در نظر بسیاری از دارندگان خودرو، تعمیر موتور و توجه به نیروی محرکه آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما می بایست به خاطر داشت که در برخی از مواقع شستشوی و پاشش واکس محافظ بدنه از نگهداری موتور آن مهم تر می شود. کارواش و نظافت خودرو امری نیست که هر شش ماه و یا با پایان هر فصل صورت گیرد.  برخی از افراد رسیدگی به وضعیت ظاهری خودرو را در مواقع کم حوصلگی و یا در زمانی که برنامه خاصی ندارند انجام میدهند. حال آنکه برای داشتن یک خودرو سلامت و تمیز باید برنامه ریزی نمود و همواره طبق یک برنامه مشخص پیش رفت. متخصصان خودرو شستشو بدنه و پاشش واکس را هر هفته پیشنهاد کرده اند. اما باید به مورد نیز توجه نمود که کیفیت مواد شوینده و نگهدارنده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از مواد غیر استاندارد و یا نامناسب می تواند نتیجه ای دیگری در پی داشته باشد.

نظافت خودرو در فصل پاییز با استفاده از واکس
نگه داری و نظافت خودرو در فصل پاییز

پاییز و باران های اسیدی

با شروع فصل پاییز، آغاز فصل بارندگی و همچنین مرطوب شدن هوا، شستشو و نگهداری خودرو مهم تر از قبل خواهد بود. باقی مانده لکه های باران بر روی بدنه خودرو می تواند به رنگ سوختگی منجر شود . این نکته در شهر های بزرگ و آلوده بیشتر دیده می شود. با سرد شدن هوا و پدیده وارونگی، باران در شهرهای آلوده به باران اسیدی تبدیل می شود که در طول زمان آسیب جدی به رنگ خودرو وارد می کند.

 

زاویه دید در فصول سرد

کم شدن طول روز و همچنین تغییر زاویه تابش نور خورشید در فصول سرد سبب کم شدن دید در هنگام رانندگی می گردد. آلودگی شیشه و آینه ها پس از بارش میتوند زاویه دید را محدود کند و این نکته می تواند خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. پاشش واکس بدنه مرغوب علاوه بر تمیز ماندن شیشه می تواند به سهولت در تمیز کردن و بهتر حرکت کردن برف پاکن بر روی شیشه گردد. استفاده از شیشه پاکن های استاندارد و ایمن همچون شیشه پاکن های کیل آلمان می تواند همیشه نقطه اطمینانی برای خودرو شما باشد.

 

نظافت داخلی در پاییز

با شروع فصل بارش ، آلودگی های مختلف نیز بیش از پیش به وسایل نقیله وارد می شوند. ورود مواد آلاینده همچون برگ درختان، گل و لای و همچنین در ماه های سرد تر برف به خودرو می تواند موجب تکثیر و انتقال ویروس و میکروب ها در این محیط گردند. به خاطر داشته باشید، استفاده از بخاری و گردش هوا می تواند این امر را تسریع نماید. استفاده از دریچه های زیرین تهویه هوای خودرو در فصول سرد به علت گرم کردن پا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. گردش هوای گرم از قیمت های زیرین سبب جابجایی آلودگی ها می گردد. بنابر این بهتر است با شستشوی مرتب و دقیق از نشر آلودگی جلوگیری نماییم.

 

نگهداری از تایر ها

تنها بخشی از خودرو که همواره در تماس با  زمین است و آلودگی های زیادی را با خود جابجا می کند تایر ها هستند. اگرچه شستشوی آن، آلودگی ها را پاک می کند اما باید به خاطر داشت تماس زیاد مواد شوینده غیر استاندارد و نامرغوب می تواند به خشک شدن و ایجاد پوسیدگی آن بیانجامد. اگرچه پوسیدگی تایر درتمامی فصول بسیار خطرناک است اما در فصل های سرد، با لغزنده شدن جاده و کم شدن اصطکاک خطرناک تر نیز می شوند. استفاده از واکس های تایر استاندارد علاوه بر زیبایی بیشتر، از فرسایش لاستیک ها جلوگیری کرده و موجب افزایش طول عمر آنها می گردد. بدیهی است که باید در انتخاب واکس بسیار دقت نمود زیرا با انتخاب اشتباه واکس و یا استفاده از واکس های غیر استاندارد علاوه بر نتیجه عکس، سلامت خود و خانواده خود را به خطر می اندازیم . توجه داشته باشید استفاده نکردن از واکس تایر بسیار کم خطر تر از استفاده از نوع غیر استاندارد آن می باشد. واکس تایر کیل آلمان با ترکیبی کاملا گیاهی علاوه بر جرم برداری و حذف آلودگی ها از روی تایر، از سطح تایر آن نیز محافظت می نماید.

 

نظافت سیستم ترمز خودرو

سیستم ایمنی و ترمز خودرو نیز در فصول سرد تماس بیشتری با گل و لای و همچنین برف دارند. آثار باقی مانده از این آلودگی ها سبب اختلال در عملکرد آنها می شود. اگرچه این بخش  به مانند سایر بخش ها نیازمند شستشوی مرتب و هفتگی نیست اما باید در مواد مورد استفاده و نحوه شستشوی آن بسیار دقت نمود. عموما در کارواش ها از فوم شستشوی بدنه و در موارد از ترکیب وایتکس و پودر لباس شویی برای شستشوی سیستم ترمز استفاده می شود. استفاده از این موادی که برای کاربردی دیگر ساخته شده اند موجب فرسودگی زود هنگام و اخلال در عملکرد می شود. مواد رینگ شویی تخصصی کیل آلمان علاوه بر جرم برداری از رینگ خودرو در تمیز کردن سیستم ترمز و متعلقات آن بسیار عمل می کند. این ماده نقش بسزایی نیز در محافظت از رینگ خودرو شما دارد.

 

در پایان می بایست بار دیگر به این موضوع اشاره نمود که نظافت و نگهداری از بدنه خودرو به میزان نگهداری از سیستم موتور و نیروی محرکه آن دارای اهمیت می باشد. بهتر است به منظور جلوگیری از فرسودگی بدنه خودرو و افزایش طول عمر آن برنامه ای هفتگی تهیه کرده و قسمت های مختلف آن را طبق برنامه  با استفاده از مواد شوینده و نگهدارنده استاندارد همچون برند کیل آلمان نظافت نمود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید