پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
آیا کارواش اتوماتیک احداث کنیم؟

چرا کارواش اتوماتیک راه اندازی و احداث کنیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شاید از مهم ترین سوال هایی که در ذهن کارواش داران و یا افرادی که قصد راه اندازی کارواش را دارند،این باشد که چرا باید کارواش اتوماتیک تاسیس کنیم؟ با توجه هزینه های پایین تر راه اندازی کارواش های سنتی و دستی، چرا باید در کارواش های اتوماتیک و مدرن سرمایه گذاری کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به 7 مورد از برتری های کارواش های اتوماتیک بپردازیم.

باید توجه داشت که کارواش اتوماتیکی که در این مقاله به آن می پردازیم، کارواش استاندارد اروپایی است که تمامی موارد و ویژگی های لازم یک دستگاه کامل در آن دیده شده است. در مدل هایی که در خاورمیانه و یا آسیای شرقی تولید شده است، به جهت کاهش در هزینه های تولید، برخی از ویژگی های یک دستگاه کامل نادیده گرفته می شوند که این امر ممکن است موجب ایجاد خسارت در طول زمان گردد.

کاهش نیروی انسانی

از مهم ترین ارکان یک کارواش ، نیروی انسانی آن است. امروزه جذب پرسنل خوب و کارآمد از مهم ترین دغدغه های کارواش داران محسوب می شود. از سوی دیگر هزینه هایی که نیروی انسانی برای هر کسب و کاری دارد موجب می گردد تا کارفرما تعداد نیروهای خود را به حداقل برساند تا بتواند در هزینه ها صرفه جویی نماید. در برخی از کارواش ها، به خصوص در کارواش های سنتی، به جهت کاهش هزینه های جاری کارواش، حقوق پرسنل از محل های دیگر تامین می شود که از متداول ترین آنها، انعام گرفتن است که همین از مهم ترین دلایل نارضایت مشتریان کارواش هاست.

باید دقت داشت که در کارواش های اتوماتیک مدرن و جدید، از آنجایی که تمامی کارها و مراحل شستشو به صورت اتوماتیک و مکانیزه صورت می گیرد، نیاز به نیروی انسانی به حداقل رسیده است. در کارواش های اتوماتیک، با توجه به تعداد ورودی های خودرو، حداقل به 3 و حداکثر به 6 نفر نیروی انسانی احتیاج دارد که بخش عمده ای از این افراد در بخش نظافت داخل خودرو مشغول خواهند بود.

کاهش نیروی انسانی با راه اندازی کارواش اتوماتیک
کاهش نیروی انسانی با راه اندازی کارواش اتوماتیک

کاهش چشمگیر زمان شستشو با کارواش اتوماتیک

شستشوی خودرو در کارواش های اتوماتیک 3 تا 7 دقیقه با توجه به اندازه خودرو و برنامه شستشوی خودرو متفاوت است. این در حالی است که در کارواش های سنتی و دستی این مقدار 15 تا 25 دقیقه است. این تفاوت زمان شستشو موجب کاهش چشمگیر تعداد شستشوی های خودرو می شود. در کنار زمان شستشو، زمان خشک شدن خودرو را نیز باید در نظر داشت.

کاهش محسوس هزینه برق

در کارواش های اتوماتیک، از آنجایی که بخش عمده ای از شستشو و خشک کردن خودرو توسط دستگاه به صورت مکانیزه انجام می گیرد و این امر در مدت زمان بسیار کمتری انجام می گیرد، برق حدود 10 تا 40 درصد کمتر از شستشوی دستی مصرف می گردد. این عدد با توجه به برنامه های مختلف و تعداد مراحل شستشو متفاوت خواهد بود.

کاهش هزینه و مصرف مواد شوینده

از آنجایی که مواد شوینده توسط دستگاه بر روی خودرو پاشیده می شود و مقدار مصرف آن به طور مشخص و دقیق قابل تنطیم و اندازه گیری است به راحتی می توان مقدار مواد شوینده مصرفی را کنترل و یا کاهش داد. در کارواش های سنتی، این کار پاشش مواد شوینده بر روی خودرو ها به صورت دستی و توسط پرسنل صورت می گیرد که این می تواند موجب افزایش و یا هدر رفت مواد گردد.

کاهش مصرق مواد شوینده پاشش واکس با راه اندازی کارواش اتوماتیک
کاهش مصرق مواد شوینده پاشش واکس با راه اندازی کارواش اتوماتیک

امکان استفاده از آب دوم جهت آبکشی

به جهت شستشوی بهتر و کاهش هزینه آب مصرفی در کارواش های اتوماتیک، دستگاه ها امکان تجهیز به سیستم پاشش آب دوم را دارا می باشند. این سیستم در کاهش مصرف آب تصفیه شده و هزینه های آن بسیار موثر است.

کاهش مصرف آب با احداث کارواش اتوماتیک
کاهش مصرف آب با احداث کارواش اتوماتیک

امکان پاشش واکس بر روی خودرو

از دیگر ویژگی های دستگاه های اتوماتیک، سیستم پاشش واکس بر روی بدنه خودرو می باشد. این کار علاوه بر درخشندگی بیشتر خودرو پس از شستشو و سریع تر خشک شدن، موجب تمیز ماندن خودرو در مدت زمان بیشتری خواهد شد. از دیگر مزیت های این سیستم، افزایش درآمد های کارواش است. در سیستم های سنتی و در کارواش های دستی امکان پاشش واکس خودرو وجود نداشته و یا با کیفیت مطلوب صورت نمی گیرد.

با توجه به تمامی موارد اشاره شده و سایر مزیت هایی که در این مقاله به آنها پرداخته نشده است، شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران، به سرمایه گذاران در کسب و کارها و همچنین کارواش داران سنتی توصیه می کند تا با بهره گیری از سال ها تجربه این شرکت در زمینه راه اندازی و بهره برداری از کارواش های اتوماتیک و مکانیزه و همچنین استفاده از مشاوره رایگان متخصصان و تیم فنی این شرکت به ارتقای سطح کیفی کسب و کار خود اقدام نمایند.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید