پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
راه اندازی کارواش

برای راه اندازی کارواش به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ بخش اول

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه راه اندازی کارواش و کارواش داری از کسب و کارهای پر درآمد محسوب می شود و از آنجایی که هر روز بر تعداد خودروها افزوده می شود، تعداد درخواست ها و مشتریان کارواش نیز در حال افزایش است. در این مقاله چند بخشی قصد داریم شما را هر چه بیشتر با تجهیزات و وسایل مورد نیاز یک کارواش آشنا کنیم.

تجهیزات راه اندازی کارواش
تجهیزات راه اندازی کارواش

سیستم های کف پاشی

در کارواش های سنتی و سیستم های منسوخ قدیمی از مخزن های فوم پاش استفاده می گردد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می بایست مواد شوینده را پس از رقیق کردن یا ترکیب کردن به داخل مخزن وارد نموده و سپس این سیستم به کمک یک کمپرسور هوا کف تولید می کند. اگرچه استفاده از این سیستم همچنان از ارزان ترین روش های تولید کف برای کارواش است و بسیار رایج و مرسوم است اما باید به خاطر داشت که استفاده از این سیستم مشکلاتی نیز در پی دارد.

فرسودگی و پوسیدگی مخزن کف ساز یکی از مشکلات استفاده این روش منسوخ کف سازی است. وارد کردن مواد شوینده به همراه آب و باقی ماندن این مواد در داخل مخزن به مدت طولانی موجب فرسودگی و خوردگی در جداره آن می شود. از آنجایی که مخزن استفاده شده در این سیستم مهم ترین بخش آن است و بخش عمده قیمت آن را تشکیل می دهد، می توان گفت که با فرسوده شدن مخزن می بایست کل سیستم از ابتدا خریداری و نصب شود. استفاده از این سیستم در شهرهایی که رطوبت هوای بیشتری دارند سخت تر است و عملا در این شهرها عمر استفاده آن بسیار کمتر خواهد بود.

همانطور که گفتیم خرید این سیستم فوم پاشی ارزان تر از سایر سیستم ها است اما باید توجه داشت که به دلیل فرسودگی سریع و نیاز به جایگزینی مقرون به صرفه نیست و بهتر است برای بخش فوم پاشی، سیستم های مدرن و بروز استفاده گردد.

سیستم های کفپاشی برای راه اندازی کارواش
سیستم های کفپاشی برای راه اندازی کارواش

فوم پاش مخزن دار

چند سالی است که استفاده از این فوم پاش ها در بین کارواش ها با اقبال بیشتری مواجه شده است. حذف مخزن های فوم پاش در کنار استفاده سهل و آسان از این سیستم را می توان مهم ترین دلیل های استقبال از این تجهیز دانست. برای استفاده از تجهیز کافی است مواد شوینده را در مخزن آن ریخته و آن را به واترجت و یا در اصلاح پمپ کارواش متصل نمایید. جریان عبوری آب، مکش مواد شوینده و خلاء ایجاد شده در دهانه فوم پاش تولید کف می کند. در برخی از فوم پاش همچون فوم پاش تولید شده در کارخانه آراندام آلمان درجه تنظیم استفاده از مواد شوینده نیز در نظر گرفته شده است که به کمک آن می توان میزان مصرف مواد شوینده و  کف خروجی را کنترل نمود. اگرچه این تجهیز بسیار مقرون به صرفه تر از مخزن های فوم پاش قدیمی است اما برای استفاده از آن همچنان لنس آبکشی را نیاز دارید.

فوم پاش مخزن دار و استفاده در راه اندازی کارواش
فوم پاش مخزن دار و استفاده در راه اندازی کارواش

ست لنس دوقلو

از مدرن ترین و جدید ترین سیستم های کف پاشی و آب کشی می توان به ست لنس دوقلو اشاره کرد. این سیستم که طراحی و تولید شده شرکت آراند ام آلمان است، قابلیت پاشش کف و آب فشار قوی را فقط با یک لنس را داراست. ست لنس دوقلو با کمک یک انژکتور قابلیت رقیق سازی مواد شوینده را نیز داراست. پیچ تنظیم مقدار مواد شوینده می تواند مقدار مواد مصرفی را کنترل و مدیریت نماید. لنس این تجهیز نیز داری دو خروجی، فوم و آب فشار قوی برای آبکشی نهایی است. در قسمت ابتدایی و نقطه اتصال آن به گان یا تفنگی، یک شیر تعبیه شده است. این شیر به جهت تغییر کاربری بین فوم پاشی و آب کشی قرار گرفته است و به کمک حالت آن می توان سیستم خروجی آن را تغییر داد. این ست علاوه بر کاهش هزینه ها مصرفی، در مصرف مواد شوینده نیز بسیار کاربردی است.

در بخش بعدی این مقاله به بررسی سایر تجهیزات مورد نیاز در کارواش خواهیم پرداخت. به خاطر داشته باشید همواره می توانید آخرین اخبار و ویدیوهای این محصولات را در کانال اینستاگرام و آپارات شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران دنبال کنید.

ست لنس دوقلو انتخابی مناسب برای راه اندازی کارواش
ست لنس دوقلو انتخابی مناسب برای راه اندازی کارواش

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید