پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
آشنایی با انواع برس های کارواش اتوماتیک

جنس برس دستگاه کارواش اتوماتیک چیست ؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه کارواش اتوماتیک از بخش های متعدد، مختلف و یکپارچه ای تشکیل شده است که عملکرد و همچنین نحوه عملکرد آنها می تواند در نتیجه شستشو موثر باشد. نتیجه نهایی شستشوی خودرو و پاک شدن بدنه اتومبیل از تمامی آلودگی ها و لکه ها وابسته به عملکرد صحیح و دقیق تمامی این بخش هاست. از مهم ترین بخش های نظافت و شستشوی خودروها در کارواش اتوماتیک، برس های دستگاه می باشد. این بخش که به طور مستقیم با بدنه خودرو تماس داشته و همچنین اثر مستقیم بر کیفیت شستشو دارد. با توجه به این نکته مهم می بایست در انتخاب جنس برس دقت بیشتری داشت. علاوه بر انتخاب برس مناسب دستگاه کارواش اتوماتیک ، نحوه نگهداری از آن و جابجایی و در نهایت تعویض به موقع آنها در کیفیت شستشو نیز بسیار تاثیرگذاراست. همچنین باید به این موضوع نیز دقت داشت که علاوه بر کیفیت شستشو، انتخاب برس های بدون کیفیت و یا غیر استاندارد می تواند به بدنه خودرو و رنگ آن نیز آسیب جدی وارد نماید. برس کارواش اتوماتیک، یکی ازمهم ترین تجهیزات کارواش است در هنگام راه اندازی کارواش اتوماتیک و یا هنگام بهره برداری از کارواش باید به آن دقت نمود.

برس کارواش اتوماتیک
برس کارواش اتوماتیک

انواع برس کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک به دو دسته کلی کارواش دروازه ای و کارواش های تونلی تقسیم بندی می شوند. در بخش شستشو بدنه خودرو، جنس برس هر دو دسته یکی است اما تنها تفاوت در بخش خشک کردن بدنه است که در کارواش های دروازه ای این امر به کمک باد و خشک کن های متحرک انجام می گیرد ولی از آنجایی که در کارواش های تونلی عموما خشک کن ها به صورت ثابت هستند، برای خشک کردن بدنه خودرو به برس های حوله ای نیز نیاز می باشد. در کنار نوع عملکرد برس ها، قسمتی که برس می بایست مورد شستشو قرار دهد نیز در انتخاب جنس برس دستگاه کارواش اتوماتیک نیز موثر است. انعطاف پذیری، تراکم و ضخامت از مهم ترین فاکتورهایی هستند که در انتخاب برس کارواش اتوماتیک موثر می باشند. جنس برس رینگ شوی اتوماتیک به واسطه قسمتی که مورد شستشو قرار می دهد بسیار متفاوت از جنس برس بدنه می باشد. عموما برس رینگ شویی ضخیم، کم تراکم تر بوده ولی برسی که در قسمت شستشوی بدنه مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار منعطف، پر تراکم و نازک می باشد تا بتواند به راحتی آلودگی ها و لکه ها را از قسمت های مختلف بدنه خودرو پاک نماید. پس به طور کلی می توان برس کارواش اتوماتیک را از نظر جنس، ضخامت، تراکم، عملکرد و همچنین انعطاف پذیری نیز تقسیم بندی نمود.

برس پلی اتیلن - انواع برس های کارواش اتوماتیک
برس پلی اتیلن – انواع برس های کارواش اتوماتیک

جنس برس دستگاه کارواش اتوماتیک

درانتخاب برس کارواش اتوماتیک نکات بسیار ریز و تخصصی وجود دارد اما یکی از مهم ترین آنها جنس برس کارواش اتوماتیک است. گرچه برس کارواش اتوماتیک از جنس های مختلفی تولید می شود اما برس استاندارد اروپایی با چهار جنس مختلف تولید می شود که کاربرد متفاوتی نیز دارند. برس پلی اتیلنی، برس فوم، برس textile و برس dry، چهار جنس استاندارد و متفاوت از برس های کارواش می باشند. از سه مدل پلی اتیلن، فوم و تکس تایل به جهت شستشو و از مدل درای به جهت خشک کردن خودرو استفاده می شود. در هنگام خرید این برس ها باید توجه داشت که به این برس ها در مقابل اشعه یووی مقاوم باشد. مقاومت در برابر اشعه uv طول عمر برس کارواش اتوماتیک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

بهترین برس کارواش های اتوماتیک
بهترین برس کارواش های اتوماتیک

قیمت برس کارواش اتوماتیک

شاخص های بسیار زیاد و متفاوتی در قیمت و هزینه برس کارواش اتوماتیک موثر هستند که از مهم ترین آنها، جنس برس ها، تعداد حلقه ها، نوع کاشت برس، ارتفاع شستشو، تراکم کاشت برس، ضخامت الیاف برس ها، طول عمر برس ( تعداد شستشو) و … را می توان نام برد. هریک از عوامل ذکر شده در هزینه و قیمت برس کارواش اتوماتیک موثر است. قیمت برس دستگاه کارواش اتوماتیک با توجه به تمامی این موارد متغییر بوده و پس از محاسبه نهایی قابل اعلام می باشد. کارشناسان و متخصصان شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران آماده ارائه مشاوره های تخصصی و بازدید از دستگاه کارواش اتوماتیک شما و همچنین اعلام هزینه تعویض برس های کارواش می باشند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید