پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
لنس قابل تنظیم

لنس قابل تنظیم چیست؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه شستشو و نظافت خودرو همانند سایر نظافت های صنعتی به کمک تجهیزات و لوازم مدرن و پیشرفته ساده و به نسبت گذشته بسیار آسان تر گشته است. این تجهیزات علاوه بر سهولت در شستشو سبب بالا رفتن کیفیت شستشو نیز می گردند. در بین تجهیزات کارواش، لنس ها نیز از طراحی و نوآوری جدید برخوردار شده اند. لنس چند کاره قابل تنظیم یا ST-85 از لنس جدید و مدرن آلمانی است که سبب نوع طراحی و مهندسی در صنایع دیگری نیز قابل استفاده می باشد.

لنس کارواش چیست؟

لنس از ساده ترین تجهیزات کارواش است که در کارواش های مکانیزه حدفاصل گان ( تفنگی کارواش) و نازل خروجی آب قرار می گیرد. در گذشته از این تجهیز فقط برای ایجاد فاصل محل شستشو تا فرد استفاده می شد اما امروزه با توجه به طراحی های مهندسی شده کاربرد های متعدد و جدیدی نیز پیدا کرده است. از لنس های متداول در بازار می توان به لنس های ساده، لنس روکش دار، لنس تلسکوپی شستشوی نما، لنس تلسکوپی با جریان آب، لنس تلسکوپی بدون جریان آب، لنس زیرشویی خودرو و لنس قابل تنظیم می توان اشاره نمود. دراین مقاله سعی شده است تا به معرفی و بررسی لنس قابل تنظیم (st-85) بپردازیم.

معرفی ST-85 لنس قابل تنظیم
معرفی ST-85 لنس قابل تنظیم

لنس قابل تنظیم؛ ساده اما کارآمد

همانطور که در پیشگفتار اشاره شد، با اضافه شدن علم به طراحی تجهیزات کارواش و با خلاقیت های صورت گرفته، امروزه تجهیزاتی در اختیار ما قرار گرفته اند که کارآمد تر بوده و شستشو را ساده تر می نماید. در بین تجهیزات، لنس قابل تنظیم، ابزاری حرفه ای برای شستشو، روشویی و زیرشویی خودرو است که قابلیت های دیگری نیز داراست. این لنس که به لنس پوش اند پئل (push and pull) نیز مشهور است با فشار دادن و یا کشیدن بخش رویی آن زاویه پاشش از 20 تا 140 درجه تغییر می کند. به کمک این قابلیت می توان قسمت هایی از خودرو که دسترسی کمتری به آن است را به راحتی شستشو و نظافت نمود. داخل گلگیر ها، قسمت زیرین خودرو و سقف خودرو های ساشی بلند از جمله نقاطی است که در حالت معمول به سختی نظافت می شود اما به کمک این لنس حرفه ای به راحتی شستشو می گردد.

با چرخش در زوایای مختلف
با چرخش در زوایای مختلف

کاربرد های لنس قابل تنظیم

اگرچه این ابزار ابتدا برای استفاده در کارواش ها ساخته شده بود اما با گذشت زمان مشخص شد که این لنس در سایر صنعت ها نیز بسیار پرکاربرد است. از این لنس در صنایع پتروشیمی به جهت شستشو برخی از تیوپ ها، لوله ها و یا مبدل های حرارتی استفاده می گردد. لنس قابل تنظیم در صنایع نظافت صنعتی برای شستشوی نما ساختمان، شستشوی روی سطح شیروانی و یا نظافت بخش هایی با دسترسی های محدود و کم نیز کاربرد دارد. همچنین در صنایع پزشکی، غذایی و دارویی نیز از این لنس استفاده می گردد. از دیگر کاربردهای لنس قابل تنظیم، شستشو واگن های قطار و مترو است که به جهت ارتفاع زیاد، عموما در شستشو ونظافت با دشواری هایی مواجه هستند. همانطور که اشاره شد این لنس در تمامی صنایع و کسب و کارها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

براحتی گلگیر ها را بشورید.
براحتی گلگیر ها را بشورید.

مشخصات لنس قابل تنظیم

طول این ابزار 85 سانتی متر بوده و دارای رزوه یک چهارم اینچی می باشد. لنس قابل تنظیم از جنس استنلس استیل ضد زنگ ساخته شده و تحمل فشار آب تا 210 بار را داراست. این لنس ارگونومیک بسیار سبک می باشد و همین امر موجب می گردد تا کاربر نیروی کمتری برای نگهداشتن آن صرف نماید. در کنار این ابزار تجهیزات پیشنهادی دیگری نیز به مانند دستگیره کمکی لنس و همچنین چرخ زیرشویی نیز توصیه می گردد. همچنین لنس ST-85 می تواند جریان آب و یا بخار را حداکثر تا دمای 150 درجه سانتی گراد تحمل نماید .

تا 210 بار تحمل فشار آب
تا 210 بار تحمل فشار آب

درکنار تمامی موارد اشاره شده، توصیه می گردد تا هنگام خرید ، به منظور حصول نتیجه بهتر ، با کارشناسان و متخصصین شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران تماس گرفته و خدمات مشاوره رایگان این شرکت بهره مند شوید.

دیدگاه ها

  1. اردیبهشت 18 1400 at 10:06 ق.ظ
    admin

    من لنس دوقلو رو دو ماه پیش خریدم خیلی راضیم ممنون از شما

    1. اردیبهشت 18 1400 at 10:16 ق.ظ
      admin

      مبارکتون باشه. این لنس رو هم تهیه کنید. خیلی کارا است و در بخش های مختلف کارواش به کار می آید.

نظرتان را با ما در میان بگذارید