پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواشمان را مدرن کنیم

چگونه با مدرن سازی تجهیزات کارواش، مشتری بیشتری جذب کنیم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

برای هر کسب و کاری ضروری است که بعد از هر دوره زمانی، ارتقا و پیشرفتی در کار خود به وجود آورد. اضافه کردن شعبه جدید، اضافه کردن خدمات و یا تغییر در ظاهر محل کسب از مهم ترین و یا شاید مرسوم ترین این تغییرات هستند. هرچند گاهی ممکن است این تغییرات برای برخی از مشتریان قدیمی مجموعه رضایت بخش نباشد اما تجربه نشان می دهد که در طول زمان موجب افزایش رونق در آن کسب و کار می گردد.

کارواش هم مانند هر کسب و کار دیگری نیاز با بروز رسانی و ارائه خدمات با کیفیت تری دارد. شاید سالهای گذشته این موضوع کمتر دارای اهمیت بود اما امروزه با توجه به افزایش چشمگیر سرعت رشد تکنولوژی و همچنین افزایش تعداد رقبا در بازار کار، خلاقیت و ایجاد فضای رقابتی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. برای افزایش تعداد مشتریان کارواش خود از چند روش می توانید اقدام کنید.

ارتقای کارواش دستی به کارواش اتوماتیک

کارواش دستی به کارواش اتوماتیک مدرن
کارواش دستی به کارواش اتوماتیک مدرن

راه اندازی کارواش به تنهایی ایده ای جذاب و درآمدزا است اما برای اینکه بتوانید درآمدی بیشتر و قابل توجه داشته باشید باید تعداد مشتری های خود را افزایش داده و بتوانید تعداد خودرو بیشتری در ساعت شستشو دهید. برای اینکه به این مهم دست یابید دو راه حل وجود دارد. یکی آنکه تعداد جایگاه های شستشوی خودرو و همچنین تعداد نیرو انسانی را افزایش دهید که این خود می تواند هزینه های جاری کارواش شما چند برابر کند و یا احتمالا با توجه به محدودیت در زمینی که در آن راه اندازی کارواش صورت گرفته است امکان پذیر نیست. اما روش دیگر استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک است که علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های آب، برق و مواد شوینده و همچنین کاهش هزینه های نیروی انسانی، موجب افزایش تعداد شستشوی خودرو در ساعت نیز می گردد. هر جایگاه دستی و یا هر جایگاه کارواش مکانیزه در هر ساعت می تواند حداکثر 5 خودرو شستشو دهد اما این در شرایطی است که کارواش اتوماتیک بین 7 تا 12 خودرو در ساعت شستشو و خشک می کند. این افزایش سرعت، علاوه بر افزایش ظرفیت شستشو موجب رضایت مندی بیشتری مشتریان نیز خواهد شد.

بروز رسانی و آپدیت کردن تجهیزات کارواش

اما در برخی از شرایط با توجه به محدودیت های مالی، کوچک بودن زمین کارواش و یا عدم تمایل کارواش داران به راه اندازی کارواش اتوماتیک ، توصیه می گردد تا تجهیزات کارواش و لوازم جانبی مورد استفاده خود را آپدیت نمایند. از تجهیزات کارواش که می تواند برای کارواش داران درآمد زا باشد و همچنین در کاهش هزینه های جاری کارواش موثر هستند به موارد زیر می توان اشاره نمود.

بوم سقفی کارواش؛ سهولت در شستشوی خودرو، کاهش هزینه خرید شیلنگ

هر چند در مقاله های گذشته به دفعات به اهمیت نصب و استفاده از بوم سقفی کارواش اشاره شده است اما اهیمت این تجهیز کارواش به قدری است که هرگز نباید از آن غافل شد. سهولت در شستشو، ایمنی و کاهش خسارت های ناشی از برخورد شیلنگ به بدنه خودرو و کاهش هزینه خرید شیلنگ از مهم ترین این دلایل خرید این تجهیز است.

بوم سقفی کارواش با تجهیزات مدرن
بوم سقفی کارواش با تجهیزات مدرن

لنس زیرشویی؛ ایمن ترین و اقتصادی ترین روش شستشوی زیر خودرو

لنس زیرشویی پاکران تجهیزات کارواش مدرن
لنس زیرشویی پاکران تجهیزات کارواش مدرن
لنس زیرشویی پاکران تجهیزات کارواش مدرن
لنس زیرشویی پاکران تجهیزات کارواش مدرن

زیرشویی خودرو در گذشته به یکی از این روش ها صورت می گرفت، استفاده از چاله سرویس، استفاده از جک های هیدرولیکی، پنوماتیکی و برقی ویا استفاده از زیرشویی های اتوماتیک. در روش های اول همواره خطرات جانی و مالی وجود دارد و در بسیاری از این موارد جبران خسارت ها امکان پذیر نمی باشد. اما در روش زیرشویی اتوماتیک، اگرچه هیچ خطری برای کارگر و یا خودرو وجود ندارد اما به دلیل بالا بودن هزینه راه اندازی استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از این سو، ابزار جدیدی به تجهیزات کارواش اضافه گردید تا علاوه بر پایین بودن هزینه های استفاده، خطری را هم در پی نداشته باشد. لنس زیر شویی 3 نازله با اتصال به واترجت و یا همان پمپ کارواش عملیات شستشو را به خوبی و بدون نیاز به وسیله و یا جایگاه خاصی انجام می دهد.

 

گیره کفی خودرو؛ شستشوی راحت و جلوگیری از انتشار آلودگی

عموما کفی خودرو بر روی زمین کارواش شستشو و نظافت می گردد. باید توجه داشت که زمین کارواش به دلیل آنکه آلودگی بدنه پس از شستشو بر روی کف کارواش قرار میگیرد، از آلوده ترین نقاط است. شستشوی کفی خودرو در محلی آلوده و قرار دادن مجدد آن در محیط بسته خودرو موجب افزایش سرعت پخش و تکثیر میکروب ها و ویروس ها خواهد شد. گیره کفی از جدید ترین و کارآمد ترین تجهیزات کاروش است که به سادگی بر روی دیوار کارواش نصب شده و شستشوی کفی ها ماشین را نیز ساده تر می نماید.

شیلنگ جمع کن اتوماتیک برای مدرن کردن کارواش
شیلنگ جمع کن اتوماتیک برای مدرن کردن کارواش
تورنادور برای کارواشی مدرن
تورنادور برای کارواشی مدرن

از دیگر تجهیزات کارواش که موجب افزایش راندمان و کیفیت می شود می توان به تورنادور صفرشویی، قرقره شیلنگ جمع کن، ست شستشوی لنس دوقلو ، لنس فوم پاش و سایر لوازم جانبی اشاره کرد . همواره جهت کسب اطلاعات بیشتر ، راه اندازی کارواش، دریافت کاتالوگ ها، فیلم ها و عکس تجهیزات و همچنین دریافت مشاوره تخصصی رایگان می توانید با کارشناسان شرکت تجهیز و توسعه پیشرو پاکران تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید