پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نظافت داخل خودرو

ایجاد محیطی مطبوع با نظافت داخل خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

همیشه نظافت داخل خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده است زیرا محیط مطبوع بسیار لذت بخش تر می باشد. در ادامه مقاله به چند روش برای نظافت داخل خودرو اشاره می کنیم.

1 – خلاص شدن از شر بو های معمول در ماشین

اگر درون کابین خودرو با وجود تمیزی و نبود آلودگی، بوی نا خوشایندی استشمام می شود، میتوان مراحل زیر را برای رفع این مشکل انجام داد.

  • استفاده از جوش شیرین. این ماده بوی موجود بر روی کفی را از بین می برد. شاید مواد غذایی بر روی موکت کف ریخته شده باشد. بعد از حذف مواد آلوده، جوش شیرین باید بر روی موکت کف پاشش شود. پودر باید به مدت چند ساعت بماند و سپس با جاروبرقی آن را نظافت کرد.
  • زغال جذب کننده بو می باشد. اگر از چند تکه زغال به مدت چندین روز درون خودرو استفاده شود بوهای بد داخل خودرو را جذب می کند و از بین می برد.
  • می توان از پودر وانیل یا عطر بر روی یک پنبه استفاده کرد و درون خودرو قرار داد. همچنین می توان از پودر قهوه نیز استفاده کرد.
  • برای رفع بوی بد سیگار باید کاپوت ماشین را بلند کرده و درون مجرای ورودی هوای داخل کابین اسپری خوشبو کننده استفاده کرد. این عملیات لازم زیرا بوی بد سیگار همچنین از مجرای هوای کابین به داخل نفوذ می کند.

 

نظافت داخل خودرو2 – جلوگیری از افزایش بو

در چند اقدام پیشگیرانه می توان از رشد و افزایش بوی نامطبوع در داخل کابین خودرو جلوگیری کرد.

  • به صورت منظم داخل خودرو باید جاروبرقی کشیده شود تا ته مانده غذا و خوراکی و همچنین مواد آلوده دیگر به مدت زیاد درون خودرو باقی نماند.
  • نباید اجازه داد تا زباله ها درون خودرو انباشته شوند. وجود یک کیسه زباله درون ماشین می تواند از این امر جلوگیری کند و موجب جمع آوری سریع این زباله ها می شود.

 

نظافت داخل خودرو3 – نظافت داخل خودرو به صورت منظم

برای نظافت داخل خودرو می توان از شامپو نیز استفاده کرد.

  • ابتدا کفپوش باید جدا شود و سپس بر روی لکه های باقی مانده ی غذا و نوشیدنی شامپو پاشش شود و با دستمال نظافت شود. برای انجام این عمل فقط از مواد شوینده و آب استفاده شود. همچنین می توان از اسپری های پاک کننده مخصوص داخل خودرو نیز استفاده کرد.
  • بهتر است ابتدا از مواد شوینده بر روی یک نقطه استفاده شود. همچنین می توان از شامپو فرش هیز استفاده کرده و به کمک تجهیزات کارواش نظیر جاروبرقی آب و خاک این شامپو را مکش کرد.

 

نظافت داخل خودرو4 – تشخیص منبع بو مانند بوی کپک

یکی از بدترین و متداول ترین بوها، بوی کپک می باشد و استفاده از یک خوشبو کننده به تنهایی کافی نیست.

  • اگر درون خودرو همچین بوی احساس می شود مخصوصا درست بعد از روشن کردن کولر و بخاری، قطعا بوی کپک ناشی از وجود رطوبت درون محفظه ورودی هوا می باشد.
  • برای رفع این مشکل و رفع رطوبت موجود در درون لوله های هدایت کننده جریان هوا به داخل ابتدا باید دریچه ها بسته شود و به مدت یک کیلومتر از فن خودرو با سرعت زیاد استفاده کرد.

 

نظافت داخل خودرو5 – از بین بردن سایر منابع بوی کپک.

برای از بین بردن بوی بد رطوبت و کپک اصلا نمی توان به راحتی از خوشبو کننده ها استفاده کرد و باید منبع اصلی بو شناسایی شود.

  • باید محل تجمع رطوبت را شناسایی کرد. بدین منظور ابتدا زیر موکت های کف باید بررسی شود. سپس صندوق عقب و محل لاستیک زاپاس باید چک شود. همچنین ممکن است که فیلتر هوای ورودی بوی کپک بدهد. باید چک شود که آیا در نزدیکی ورودی های جریان هوا رطوبت هست یا نه.

 

نظافت داخل خودرو6 – رفع رطوبت موجود برای از بین رفتن بوی کپک

به کمک یک تکه پارچه تمام مکان هایی که رطوبت مشاهده کردید را نظافت کنید. اگر در جایی کپک مشاهده شده به کمک کیسه و دستکش باید آن ها را جمع آوری کرد.

  • بعد از رفع این آلودگی ها باید آن محوطه را خشک کرد. برای این منظور می توان از سشوار استفاده کرد و یا از تجهیزات صنعتی نظیر جاروبرقی آب و خاک استفاده کرد. همچنین می توان از یک رطوبت گیر نیز درون محفظه هوا استفاده کرد.
  • بعد از نظافت داخل خودرو و خشک کردن موکت های کف برای رفع رطوبت می توان از جوش شیرین بر روی کفپوش به مدت 24 ساعت استفاده کرد و سپس با جاروبرقی پودر های موجود را جاروب کرد.

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید