پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
نمایشگاه کارواش و ماشین

نمایشگاه‌های خودرو و صنعت کارواش

این مطلب رو به اشتراک بگذارید
نمایشگاه ماشین
نمایشگاه خودرو و صنعت کارواش

با اینکه صاحبان نمایشگاه‌های خودرو ممکن است خود را بخشی از تجارت کارواش ندانند، اکثر متخصصین حوزه کارواش، این قشر را به عنوان عضوی از این خانواده می‌شناسند. از آنجا که نمایشگاه‌داران همچون کارواش‌های حرفه‌ای عملیات شستشو و نظافت خودروها را انجام می‌دهند، در واقع می‌توان آنها را جزئی از این صنعت دانست. با این حال بسیاری از افراد در این صنف متوجه این حقیقت نیستند که می‌توانند به جای پرداخت هزینه برای استخدام نیرو و صرف کار فیزیکی، برای این کار بر روی دستگاه های کارواش اتوماتیک سرمایه‌گذاری نمایند.

بسیاری از بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، به امید افزایش نرخ رضایت مشتریان (CSI) خود استراتژی‌های پس از فروشی را پیاده‌سازی می‌کنند و کارواش را نیز در پیشنهادات تشویقی و تخفیفات خود می‌گنجانند. برای مثال یک مجموعه ممکن است به ازای هر بازدید دوره‌ای یک شستشوی رایگان پیشنهاد دهد. برنامه‌ریزی صحیح مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) موجب حفظ وفاداری مشتریان شده و نرخ رضایت آنها را نیز در سطح بالایی حفظ می‌کند.

اگر چه CRM و CSI با مزایای بسیاری همراه است، اما بهره‌گیری از خدمات کارواش می‌تواند برای نمایشگاه‌داران فوایدی در پی داشته باشد که اهمیت آن فراتر از رضایت مشتری است، مثل بهبود تصویر عمومی مجموعه، با توجه به کیفیت بالای کلیه خدمات آن بنگاه. تصور اینکه مشتریان جدید تنها به دلیل جذابیت ظاهری مجموعه جذب آن می‌شوند، تصور چندان درستی نخواهد بود، چراکه تمیز بودن ماشین‌های داخل مجموعه و معرفی مناسب آنها نیز اهمیت بسیاری دارد.

کاهش هزینه‌ها

با توجه به حجم بسیار بالای خودروهای تولید و فروخته شده در هر سال، به وضوح می‌توان گفت که هر بنگاه خرید و فروش خودرو، تعداد قابل توجهی ماشین جهت شستشو خواهد داشت، که این ماشین‌ها می‌توانند در یکی از دسته‌های زیر جای بگیرند:

  • خودروهای نیازمند سرویس
  • خودروهای نو وارداتی
  • خودروهای معامله شده
  • خودروهای اجاره‌ای
  • خودروهای نمایشی/ کلاسیک

بنابراین چطور بنگاه‌داران می‌توانند زیبایی ظاهر ماشین‌ها را در سطحی بالا و هزینه‌ها را در سطحی پایین حفظ ‌کنند؟ استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک یک روش عالی برای حفظ تمیزی خودروها در عین کاهش حداکثری هزینه‌هاست. سناریو ایده‌آلِ استفاده از یک کارواش اتوماتیک در یک مجموعه خودرویی، داشتن یک نفر به عنوان مسئول دستگاه، برای اجرای برنامه‌های شستشو، و وارد و خارج کردن ماشین از دستگاه است.

بعلاوه نیازی نیست که یک نفر برای دستمال کشیدن و خشک کردن بدنه ماشین این طرف و آن طرف برود. چرا که در یک دستگاه کارواش اتوماتیک با کیفیت، ماشین تقریبا خشک، تمیز و درخشنده بیرون خواهد آمد.

ارائه خدمات کارواش در بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، نه تنها می‌تواند هزینه‌های مشتریان را کاهش دهد و باعث خوشحالی آنها گردد، بلکه می‌تواند خود راهی برای کسب درآمد مجموعه باشد.

روشی برای کسب درآمد

شستشوی خودروها، خود می‌تواند به روشی مستقل برای درآمدزایی تبدیل شود. حتی در صورتی که کارواش‌هایی در اطراف وجود داشته باشند، باز هم نمایشگاه‌ها می‌توانند از ارائه خدمات کارواش سود ببرند. برنامه پیشنهادی این است:

  • انجام شستشوی رایگان همراه هر سرویس دوره‌ای برای مشتریان کنونی، که موجب بهبود نرخ رضایت مشتریان می‌شود.
  • ارائه شستشوی با تخفیف برای مشتریان کنونی، خارج از زمان سرویس‌های دوره‌ای، که خود با درآمدزایی همراه است.
  • ارائه خدمات کارواش با تعرفه کامل برای عموم، که سود بیشتری به همراه دارد.

آخرین و شیرین‌ترین اتفاق ممکن هم این است که ارائه چنین خدماتی موجب تشویق مشتریان کارواش به حضور در فضای نمایشگاه و خرید یک خودرو جدید شود.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید