پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
دستگاه کارواش اتوماتیک

نگهداری دستگاه کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

هدف کسب و کار دستگاه کارواش اتوماتیک این است که بتواند به مشتریان و مراجعه کنندگان در بهترین شرایط کاری سرویس دهد و یک فعالیت مستمر و با کیفیتی را ارائه دهد. نگهداری و رسیدگی به این کسب و کار بزرگ و پر مراجعه بسیار لازم و ضروری می باشد. دستگاه کارواش اتوماتیک به مانند یک خط تولید در نظر گرفته می شود که تمامی اجزای این دستگاه باید دقیق و به موقع در ارتباط با سایر تجهیزات، وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

کارواش اتوماتیکصاحبان دستگاه کارواش اتوماتیک بسیار فعال می باشند زیرا نگهداری و رسیدگی دقیق، یک پروسه بسیار دقیق و منظم می باشد و هدف از این رسیدگی ها این است که مشتریان وفادار که توقع انجام عملیات دقیق و منظم و سریع را دارند، از دستگاه نظافت صنعتی راضی باشند. در مواقعی که به دلیل رخ داد یک اتفاق برای دستگاه کارواش اتوماتیک به دلیل عدم نگهداری مناسب از تجهیزات، مشتریان در صف طولانی منتظر نمی مانند و به دستگاه کارواش اتوماتیک دیگری مراجعه می کنند. دستگاه کارواش اتوماتیک مدرن و با کیفیت یک مجموعه است. این مجموعه شامل سیستم کنترل کامپیوتری، اجزای مکانیکی در حال کار مدام، بخش های شوینده، مواد شوینده و پولیش می باشد که همگی باید در یک خط و در تعامل با یکدیگر به فعالیت بپردازند.

نگهداری و رسیدگی مداوم می تواند بسیاری از هزینه های تعمیرات را کاهش می دهد و همچنین یک نوع عملیات پیشگیرانه است. روغن کاری منظم و نظافت روزانه دو قدم ساده ولی مهم در حفظ و نگهداری کارواش اتوماتیک می باشد که موجب افزایش طول عمر آن می شود و بسیاری از هزینه های تعمیرات را کاهش می دهد. کارشناسان صنعت و تولیدکنندگان اذعان داشته اند که برخی از شایع ترین خرابی های تجهیزات به دلیل کمبود تعمیر و نگهداری پیشگیرانه مانند این است.

برنامه ریزی نگهداری دستگاه کارواش اتوماتیک

1- در اولین اقدام باید به فواصل عملیات نگهداری و فعالیت های پیشنهادی توسط کارخانه سازنده دقت کرد. این اطلاعات ممکن است همراه دفترچه راهنما و یا در وب سایت کارخانه سازنده موجود باشد. باید یک تقویم برای تعمیر و نگهداری مرتب تهیه شود که برای کارمندان و مدیران در دسترس باشد و عملیات ها و روزهای رسیدگی مهم و بحرانی در آن ها مشخص شود. برای این تقویم باید یک یادآوری تنظیم شود که کارکنان به وظایف خود واقف باشند و در روز و ساعت مقرر آن را انجام دهند. باید از اینکه کارکنان از آموزش کافی برخودار هستند مطمئن شد. باید چک لیستی تهیه کرد که کارکنان دقیقا متوجه نوع فعالیت و جزییات عملیات نگهداری باشند و از این چک لیست ها باید برای هماهنگی بیشتر بین کارمندان استفاده کرد.

2- فعالیت های رسیدگی و اطلاعات این عملیات ها باید دسته بندی و طبقه بندی شوند و در صورت نیاز نکات مهم در مورد عملیات رسیدگی دستگاه کارواش اتوماتیک به آن اضافه شود تا در مواقع بحران بتوان موقعیت را کنترل کرد و همچنین از این اطلاعات می توان برای هماهنگی بیشتر با تعمیرکار اصلی و یا کارخانه سازنده استفاده کرد.

3- در آخر یک برنامه روزانه برای رسیدگی سطحی به تجهیزات تخصیص دهید مانند تست دستگاه، تست شستشوی دستگاه، شستشوی تجهیزات، حذف ذرات و خاک از روی سطوح.

کارواشعملیات های نگهداری و مراقبت و رسیدگی تجهیزات دستگاه کارواش اتوماتیک می تواند به صورت فصل به فصل نیز باشد. بسته به موقعیت مکانی دستگاه در زمستان امکان وارد شدن نمک های جاده ای به داخل تونل کارواش است. گرده های بهاری ممکن است به بدنه تجهیزات چسبیده باشد و گرد و غبار بسیار زیاد تابستان ممکن است بر روی تجهیزات نشسته باشد. باید به این قبیل مشکلات توجه داشت و در مواقع مورد نیاز رسیدگی لازم را انجام داد.

نگهداری مناسب از تجهیزات می تواند در اوج شلوغی مجموعه از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند و یک موفقیت برای کسب و کار باشد. اما باید به صورت دوره ای از تجهیزات برای تعمیرات کلی نیز بازبینی کرد. برای این منظور باید از فردی استفاده شود که قبلا محیط کارواش و تجهیزات را ندیده باشد و این شخص تشخیص دهد که آیا عملیات به درستی انجام می شود یا نه؟ آیا اتاق انتظار تمیز و منظم است؟ آیا در محیط مجموعه زباله وجود دارد و آیا مشتری ها و مراجعه کنندگان از محیط مجموعه راضی هستند؟ این ها در کنار عملکرد دستگاه کارواش اتوماتیک مواردی هستند که ممکن است بر میزان رضابت مشتری تاثیر گزار باشد.

 

 

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید