پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

مدیریت کارواش و نکاتی جهت دستیابی به موفقیت و بازدهی مطلوب

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

صنعت و کارواش اتوماتیک امروزه و با گذر زمان ، به عنوان یکی از صنایع کلیدی و پر کاربرد در زندگی روزمره بشر جا باز کرده است . بنابراین همانند سایر صنایع و کسب وکار رایج ، نیازمند دانش مدیریت ایده آل و با دانش جهت دستیای به بازدهی با راتدمان بالا و سود آوری مطلوب می باشد. آموزش جگونگی برخورد با مراجعین به کارمندان ، چگونگی استفاده بهینه از دستگاه ها و مواد و شیوه ی نگهداری و تعمیر بخش های مختلف کارواش ، از جمله نکات کلیدی در زمینه مدیریت و ساماندهی کارواش های شهری می باشد که در صورت اجرا و داشتن برنامه ریزی طولانی مدت می تواند بهره وری و سود آوری چشمگیری را برای صاحبان کارواش ها به ارمغان بیاورد. در ادامه به برخی دیگر از چالش ها پیرامون مدیریت در صنعت کارواش خواهیم پرداخت و به راه حل های موجود اشاره خواهیم کرد:

مدیریت کارواش یعنی رقابت

sdsdsaاصول و متد های مدیریتی به طور کلی در روش های نوین رقابتی ودستیابی به بازدهی ایده آل در راستای جلب رضایت مشتریان خلاصه می شود. البته مدیریت روش های مختلف در شستشوی اتوموبیل ها و اعمال خدمات خاص مانند شستشوی رایگان کفی خودرو ها خود به خود این رقابت را به وجود آورده و برای رسیدن به هدف و پیروزی نهایی در این رقابت لازم است تا تدابیر ویژه ای از سوی مدیران کارواش ها اتخاذ گردد.

 

 

 

تصویر سازی مناسب

کارواشاز جمله اصول اولیه در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار ، ساختن تصویر ذهنی خوب و سطح بالا می باشد. کارواش به عنوان یک صنعتی پر درآمد و سود آور به طور کلی ذهنیت خوبی را برای افراد پدید نمی آورد . پس یک مدیر باید شستشوی خودرو را که امری ساده است با تدابیر و برنامه ریزی و استفاده از تکنولوزی روز در ارائه ی بهترین خدمات ، کارواش را هم در زمره دیگر صنایع و مشاغل سطح بالا جلوه دهد. برای مثال جایگزین کردن کارواش های اتوماتیک به جای روش های سنتی شستشوی فشار ثوی اتوموبیل ها توسط نیرو های انسانی می تواند کمک بسیاری به این فرایند نماید.

 

 

گسترش دامنه فعالیت کارواش

imagesبا عمل به روش های ذکر شده عملاً کارفرما با رونق خوبی در شستشوی اتومبیل ها رو به رو می شود . بنابراین لازم است تا با ایجاد شعب مختلف در ثبت و ایجاد اعتبار برای برند خود بکوشد. با گسترش فعالیت های کارواش در شستشوی اتوموبیل های سواری توسط کارواش های اتوماتیک و جلب رضایت مشتریان و مراجعین ، شستشوی اتوبوس ها ، ماشین آلات سنگین و قطار های شهری و بین شهری نیز می تواند بر دامنه فعالیت های کارواش شما افزوده و این گسترش کسب و کار مسلماً سود آوری و ارزش و اعتبار به مراتب بیشتری را برای مدیران فراهم می آورد.

 

 

 

کارواش اتوماتیک یا دستی ؟کدام مناسب ترند؟

objective3

کارواش ها به طورکلی به دو دسته ی کارواش های دستی و کارواش های اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. هر کدام مطابق با شرایط موجود دارای کارایی خاص خود می باشند. به عنوان مثال کارواش های دستی برای کارواش هایی با سطح مراجعه محدود و یا محل هایی با وسعت کم مناسب است. اما به نوعی با اشباع شدن صنعتی کارواش توسط کارواش های دستی ، بهره مندی ازاین روش به عنوان بهترین راه درشستشوی خودرو ها توصیه نمی گردد. از این رو کارواش اتوماتیک با ایجاد تنوع و نوآوری های خاص سبب جلب کشتریان می گردد و با سرعت و کیفیت غیر قابل مقایسه ای نسبت به روش های دستی عمل می نماید. کارواش های اتوماتیک به طور کلی به دو دسته ی کارواش دروازه ای و تونلی تقسیم می شوند. کارواش های دروازه ای مطابق با شیوه ی عملکرد و اشغال فضای کم برای کارواش های با فضای کما و با درصد مراجعه کننده متوسط ، بسیار ایده آل و مناسب است. اما نوع دیگر کارواش اتوماتیک ، کارواش تونلی می باشد که با بازدهی بسیار بالا در مناطقی که بیشترین مراجعه کننده (50 الی 100 خودرو در ساعت )، به کار می رود . این بازدهی حد اکثری به همراه بهینه سازی در مصرف انرژی و مواد سبب استفاده روز افزون افراد از کارواش اتوماتیک تونلی گشته است. بنابراین اولین گام در تاسیس یک کارواش شیوه ی عملکرد آن است که طبق شرایط موجود می تواند متفاوت باشد.

 

جمع بندی

نظافت صنعتیکارواش تونلی برای خودرو های سواری با ایجاد محیطی مدرن و پیشرفته و همچنین عملکرد استاندارد ضمن ممانعت از آسیب دیدگی بدنه خودرو ، به درخشش و نظافت پایدار تر خودرو های سواری و حفظ طول عمر اتوموبیل ها کمک می نماید و با ایجاد تحولی عظیم در صنعت شستشوی خودرو ها به پیشرفت این صنعت و مدیریت هر چه بهتر و حرفه ای تر آن کمک می ماید.

 

 

 

لینک های مفید:

کارواش مکانیزه: فهرستی از کارواش های اتوماتیک

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید