پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
جذب مشتری کارواش با استراتژی مارکتینگ

6 استراتژی اصلی مارکتینگ مجموعه‌های کارواش (2)

این مطلب رو به اشتراک بگذارید
انواع استراتژی مارکتینگ
راه های استراتژی مارکتینگ کارواش

6 استراتژی اصلی مارکتینگ کارواش که کارواش داران باید به آن توجه کنند تا از تاثیر آن ها در جذب مشتری شگفت زده بشوند.برای رسیدن به این اهداف لزوماً نیاز به هزینه کردن مبالغ بالا نیست پس با ما همراه باشید. 3 مورد اول در بخش اول این مقاله میباشد و در صورتی که آن ها را نخونده اید میتوانید از این لینک به بخش اول مراجعه کنید.

4. تکمیل اطلاعات مجموعه کارواش

از به روز بودن اطلاعات و قیمت‌های درج شده در منوی کارواش مطمئن شوید. از طراحی لوگو برای مجموعه خود غافل نشوید چرا که موجب می‌شود مشتریان قدیمی و همچنین بالقوه شما احساس کنند که چقدر برای کسب و کار خود اهمیت قائل می‌شوید. ضمناً وجود لوگو کار معرفی مجموعه را تسهیل می‌کند و گسترش اسم و رسم شما را سرعت می‌بخشد. در مرحله بعد سعی کنید برای هر یک از برنامه‌های شستشو در منوی خود نشان اختصاصی طراحی کنید، نشانی با رنگ و طراحی مناسب که ویژگی‌های هر برنامه را به درستی نمایش دهد. این امر موجب می‌شود منوی کارواش برای مشتریان جذاب به نظر برسد.

اگر مدت زیادی است که از یک منوی کارواش تکراری استفاده می‌کنید، برای شروع تغییرات می‌توانید یک پیشنهاد جدید به آن اضافه کنید. نیازی نیست برای تست گزینه جدید قبل از اضافه کردن آن به منو وقت زیادی صرف کنید. کافیست در ابتدا برای مدتی آن را به صورت یک گزینه تشویقی یا پیشنهاد ویژه ارائه کنید. پس از مدتی می‌توانید در صورت صلاحدید این گزینه را به عنوان یکی از برنامه‌های ثابت به منو اضافه کنید. این کار همچنین می‌تواند با حذف یکی دیگر از برنامه‌ها همراه شود. تحقیقات نشان می‌دهد وجود چهار برنامه شستشو یا کمتر در منو، با موفقیت بیشتری همراه است. وجود بیش از چهار پکیج شستشو ریسک سردرگمی یا ایجاد مشکل در تصمیم گیری را در مشتریان افزایش می‌دهد.

با توجه به تحقیقات انجام شده در این خصوص، وجود سه پکیج شستشو در منو، حتی 5 درصد موفقیت‌آمیزتر از چهار پکیج است. اگر برای حذف یکی از موارد از منو تردید دارید به سراغ پیشنهادهای میانی بروید، چرا که این گزینه‌ها معمولاً طرفدار کمتری در میان مشتریان دارند. و در نهایت اینکه اگر مدت زیادی است که قیمت‌ها را تغییر نداده‌اید، اکنون قیمت‌های تعیین شده برای کلیه خدمات را دوباره بازبینی کنید. اصولاً مشتریان برنامه‌هایی را ترجیح می‌دهند که در قیمت‌های رُند قیمت‌گذاری شده باشند، بنابراین قیمت پکیج‌ها را به میزان اندکی افزایش داده و به اعداد رُند برسانید تا نتیجه قابل توجه آن را مشاهده کنید.

5. کمک و همکاری با مجموعه های خیریه

یک راه مؤثر در گسترش کسب و کار شما، حضور در اجتماعات محلی و همکاری با مجموعه‌های خیریه است. برنامه‌ای برای اختصاص بخشی از درآمدهای مجموعه خود به یک خیریه معتبر طراحی و اجرا کنید یا درصد مشخصی از تعرفه دریافتی هر شستشو را برای این کار در نظر بگیرید و اجازه دهید مشتریان هم از مشارکت خود در این طرح مطلع شوند. این اطلاع‌رسانی می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله نوشتن در فاکتور تحویلی به مشتری یا اعلام در صفحات اجتماعی کارواش انجام شود. این کار مشتریان را به حضور در کارواش شما و صرف هزینه در آن ترغیب می‌کند، احساس مشارکت در یک اقدام عام المنفعه را به آنها انتقال می‌دهد و موجب می‌شود چهره‌ای مثبت و اجتماعی از برند شما در ذهن مشتریان ایجاد شود.

6. شفافیت در خدمات کارواش

رعایت صداقت در خصوص برندهای تأمین کننده محصولات مورد استفاده در کارواش از اهمیت بالایی برخوردار است. این شفافیت، اعتماد مشتریان را به همراه خواهد داشت. حتماً نسبت به معرفی محصولات و برندهای مورد استفاده، در منوی کارواش و همچنین در بنرها و تابلوهای موجود در کارواش اقدام نمائید. همچنین در صورت امکان مواد شوینده و تجهیزات کارواش خود را به روز کنید و این کار را نیز از طرق مختلف با مشتریان خود در میان بگذارید.

از سوی دیگر تلاش کنید منوی کارواش و برنامه های شستشوی تعریف شده در آن هیچگاه فاقد برچسب قیمت نباشد و قیمت‌های اعلام شده در آن نیز همواره به روز باشند. گاه پیش می آید که یک مشتری به دانستن تعرفه کلیه خدمات و مقایسه قیمتی آنها علاقه داشته باشد ولی پرسیدن یک به یک تعرفه‌ها چندان خوشایند او نباشد. در اینصورت مشخص بودن تعرفه خدمات، امکان تصمیم‌گیری آسان‌تر با سردرگمی کمتر را برای وی به همراه خواهد داشت. بنابراین شفافیت در این بخش نیز می‌تواند راهی برای جلب توجه مشتریان باشد.

 

رعایت اصول مارکتینگ می‌تواند یک تأثیر مثبت قابل توجه بر روی موفقیت کارواش شما داشته باشد، به همین خاطر لازم است که در این زمینه همیشه به روز باشید. تلاش کنید برای رسیدن به یک موفقیت دنباله دار به طور منظم استراتژی های مارکتینگ مجموعه کارواش خود را به روزرسانی کنید. این کار می‌تواند با کمک گرفتن از آموزش های مختلفی که در فضای مجازی در این خصوص ارائه می‌شود انجام گیرد. بدون ترس از نتیجه به سراغ ایده‌های نو و خلاقانه بروید و از آنها برای کسب و کار خود بهره بگیرید. برای شروع کار اگر با ایده‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنید و دچار سردرگمی شده‌اید، این 6 گزینه می‌تواند شما را در مسیر درستی به سوی موفقیت در حوزه مارکتینگ هدایت نماید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید