پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
فناوری های دستگاه کارواش اتوماتیک

متداول ترین فناوری ها در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

بهتر است بدانیم هنگامی که یک خودرو شسته می شود از فناوری های متداول استفاده می گردد. فناوری هایی مانند کنترل از راه دور، سیستم های تهویه هوا، لامپ های LED و یا حتی مسیریاب، بیش تر از آن چه که تصور شود، در بین دستگاه های کارواش اتوماتیک متداول هستند. دنیای دستگاه کارواش بسیار فنی است و در توسعه تجهیزات، برای فرایند شستشوی کارآمد و اطمینان از کیفیت بالا از آخرین پیشرفت های فنی استفاده شده است.

6 مورد از فناوری های استفاده شده در دستگاه کارواش اتوماتیک

تکنولوژی هایی هستند که به طور روزمره در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. 6 مورد از این تکنولوژی ها که در دستگاه کارواش اتوماتیک نیز به کار برده شده اند بیان می شود.

 

چرخ شوی کارواش اتوماتیک1-به طور مثال می توان به کنترل تلویزیون توجه نمود. فوتوسل های مادون قرمزی که باعث عملکرد آن می شوند، همان هستند که در دستگاه کارواش مشخصات وسیله نقلیه را تعیین می نمایند. این فوتوسل ها زمان بیرون آمدن شوینده چرخ ها بیاید و یا حرکت نازل های خشک کن برای خشک کردن کامل سطح خودرو را کنترل می نمایند. همچنین همانند حسگر استفاده شده برای پارک خودرو، حسگر فراصوت برای جلوگیری از صدمه به خودرو استفاده می گردد.

2-تکنولوژی دیگر به کار برده شده، دوربین های ثبت سرعت هستند. استفاده از تکنولوژی لیزر در دستگاه کارواش برای اندازه گیری موقعیت تجهیزات نسبت به ابتدای دستگاه بسیار کاربردی می باشد. بسته به زمانی که لیزر بر می گردد، می توان فاصله ها را تخمین زد.
3حسگر های کارواش تمام اتوماتیک-در دستگاه های کارواش از تکنولوژی بیصدا در سیستم های تهویه هوا استفاده شده است. دستگاه خشک کن موجود در دستگاه های کارواش با نام جریان هوای هوشمند (Smartflow) به ثبت رسیده اند. با ترکیب پنکه های مماس در سیستم خشک کن، هوا بدون ایجاد صدا جریان می یابد.
4- از سیستم اسمز معکوس که در خانه برای داشتن آب با کیفیت استفاده می شود، در کارواش اتوماتیک نیز به کاربرده می شود. هرگاه که خودرو در کارواش اتوماتیک شسته می شود، این عمل با آب تصفیه شده انجام می گیرد. آب تصفیه شده برای جلوگیری از ایجاد لکه و رسوبات آهکی باقیمانده بر روی سطح استفاده می گردد.

 

5دستگاه کارواش تمام اتوماتیک-تکنولوژی دیگر که در خانه نیز استفده می شود، روشنایی LED می باشد. علائم روشن در صفحه نمایش با به کار گیری از این تکنولوژی ساخته شده اند. اما تکنولوژی استفاده شده در این دستگاه ها یک گام جلوتر بوده و در نور خورشید نیز قابل دیدن هستند.
6-تکنولوژی دیگر که بدون آن نمی توان از دستگاه استفاده نمود، WiFi است. از طریق شبکه بیسیم، دستگاه های کارواش می توانند از راه دور عمل کرده، کنترل و تعمیر شوند.

 

لینک های مفید:

دستگاه کارواش تمام اتوماتیک : فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید