پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
طریقه شستشوی رینگ خودرو در کارواش

اطلاعات مورد نیاز در مورد رینگ و طریقه نگهداری از آن

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

یکی از وسایلی که همواره مورد توجه صاحبان خود قرار می گیرند، خودرو ها هستند که مطمئنا صاحبانشان آن ها را دوست دارند و به خوبی نگهداری می کنند. بنابراین باید این را دانست که رینگ چرخ ها یکی از مورد توجه ترین اجزای خودرو است. رینگ به غیر از این که لاستیک ها را پوشش می دهد، به عنوان زیبایی و گاهی برای تنظیم خودرو نیز استفاده می گردد. در واقع این تجهیز فروش بسیار خوبی در لوازم جانبی خودرو دارد. تعویض رینگ یکی از مواردی است که در خودرو می تواند تغییر زیادی را در ظاهر آن ایجاد نماید. به همین دلیل است که شستشو و نگهداری از رینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به هنگام مراجعه به کارواش حتما شستشو شود.

انواع مختلف رینگ ماشین

نگهداری و شستشوی رینگ ماشیناما موضوع مهمی که وجود دارد تفاوت رینگ چرخ ها با یکدیگر است و این که چه عواملی باعث ایجاد تمایز بین رینگ ها می می شود. اولین تفاوت رینگ ها اندازه آن ها است که قطر آن ها بین 33 تا 55 سانتیمتر می تواند باشد، مورد بعدی شکل ظاهری آن ها یعنی تعداد پره ها، حالت مقعر بودن و طراحی خوب و به روز می باشد. یکی دیگر از تفاوت های رینگ ها، مواد تشکیل دهنده آن ها است، که اغلب آن ها از فولاد و آلومینیوم ساخته شده اند. اما منیزیوم نیز به دلیل سبکی و پایداری بسیار معمول است. شایع ترین نوع رینگ، رینگ فولادی می باشد که با استاندارد اکثر خودرو ها مطابقت داشته و مقرون به صرفه تر نیز می باشد. این نوع رینگ ها معمولا با قالپاق پوشانده نمی شوند. با این حال، رینگ های آلومینیومی سبک تر بوده، و باعث ایجاد یک سیستم ترمز با جریان هوای بیشتر می شود. به همین دلیل است که این نوع رینگ بیشتر در ماشین های گران قیمت و ماشین هایی که صاحبان آن ها تمایل به تنظیم خودرو دارند، یافت می شود.

آلودگی رینگ خودرو

انواع رینگ و طریقه نگهداری از آنصرف نظر از نوع رینگی که بر روی ماشین قرار دارد، باید توجه نمود که این قسمت به همراه تایر، بخش هایی هستند که بیش سایر اجزای خودرو آلوده می گردند. این اجزا با جاده تماس بیشتری داشته و بر اثر سایش لنت های ترمز در هنگام حرکت، پودر سیاهی بر روی آن ها قرار می گیرد. این آلودگی می تواند به لاستیک آسیب رسانده و دیر یا زود باعث زنگ زدگی پوشش لاکی چرخ خودرو شود. به همین دلیل هنگام رفتن به کارواش، باید دقت ویژه ای به رینگ ها شود زیرا در صورتی که چرخ ها شستشو نشوند، این چنین به نظر می رسد که خودرو شستشو نشده است.

نحوه شستشوی رینگ و لاستیک در کارواش

شستشوی رینگ با واترجت یا کارواش اتوماتیککارواش های حرفه ای دارای تجهیزات پیشرفته و متنوعی برای شستشوی رینگ می باشند که می تواند واترجت و یا دستگاه اتوماتیک کارواش باشد. در این کارواش ها وسایل پیشرفته ای نیز برای انجام عمل پیش شستشوی تایر ها وجود دارد. شامپو های قلیایی در کارواش به راحتی می توانند آلودگی های حاصل از گرد و غبار فلزی، قیر، روغن و گرد و خاک را شستشو نمایند. علاوه بر این، قاعده این محصولات شامل جلوگیری از خوردگی می باشد که موجب افزایش طول عمر رینگ می گردد. برای آلودگی های سخت، توصیه می شود قطعه بر روی سطح صاف قرار داده شود، سپس با یک برس نرم پاک گردد، و بعد با واترجت شستشو شود. در صورت استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک ، برس دیسکی یا شوینده پرفشار ادامه شستشو را انجام می دهند. برای افزایش کیفیت شستشو، توصیه می شود از یک شوینده حرفه ای برای تایر استفاده شود تا با افزایش تقابل بین رنگ سیاه چرخ و رنگ نقره ای رینگ، زیبایی ظاهری آن نیز حفظ گردد. پایان این امر بسیار راضی کننده و جذاب خواهد بود.

لینک های مفید:

دستگاه کارواش : فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید