پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو با کارواش

جذب مشتری بیشتر در مراکز کارواش دستی با افزودن تجهیزات جانبی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

وسایل نقلیه ای چون خودرو های شخصی، موتور سیکلت ها و حتی دوچرخه ورزشکاران، با قرار گرفتن در محیط بیرونی، به آلودگی هایی دچار می شوند. رفع این آلودگی ها بطور منظم و دقیق یکی از وظایف مهم مالکان وسایل نقلیه می باشد. راهکار معمول و قدیمی شستشوی این وسایل، استفاده از سطل آب، تی و مقداری ماده شوینده می باشد. راهکار نوین و به روز جهت انجام این عملیات، سپردن شستشوی خودرو با مراکز کارواش می باشد. کارواش ها با پاشش آب پر فشار، سرعت عملیات را افزایش داده و موجب بهبود چشم گیر کیفیت شستشو می شوند. در این مقاله شستشوی خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه توسط این دستگاه ها به تفکیک شرح داده می شود.

 

کارواش دستی

کارواش دستی کارواش دستی یکی از راهکار های موثر جهت تمیز نمودن سطح وسایل نقلیه به کمک جت واش و پاشش آب پر فشار می باشد. در این روش، خودرو در محل معین شده قرار گرفته و افراد با استفاده از جت واش موجود در محل می توانند سطح خودرو را شستشو نمایند. دارندگان دستگاه کارواش دستی تنها با ایجاد تغییراتی جزئی در فرآیند شستشو می توانند تفاوتی بوجود آورده و انواع وسایل را شستشو دهند. نتیجه این امر جذب مشتری های مختلف و افزایش سود دهی کار می باشد.

 

شستشوی انواع وسایل نقلیه با دستگاه کارواش

خودرو ها، موتورسیکلت و دوچرخه از جمله وسایل نقلیه ای هستند که توسط دستگاه های کارواش دستی شستشو می شوند. پیشنهادات بهبود دهنده ای چون تجهیزات جانبی سبب ایجاد تفاوت در نحوه شستشوی این وسایل می شوند.

 

شستشوی دوچرخه

شستشوی دوچرخه با دستگاه کارواشبرای شستشوی دوچرخه، ابتدا راکب آن پیاده شده و چرخ جلو یا عقب آنرا بوسیله یک نگهدارنده ، ثابت می گردد. این نگهدارنده با اضافه شدن به کارواش، عملیات شستشو بدون حرکت دوچرخه و به آسانی انجام می شود. سپس کاربر بخش پاشش آب را فعال نموده و با برداشتن نازل پاشش آب و اسپری نمودن آن به سطح دوچرخه، گل و لای، حشرات و گریس لابه لای زنجیر را از بین می برد. پاشش دقیق آب در بین زنجیر دوچرخه، موجب چرخش بهتر چرخ ها و در نتیجه افزایش طول عمر آن می شود. البته بعد از پایان شستشو می بایست زنجیر دوچرخه دوباره گریس کاری شود.

 

شستشوی موتورسیکلت

شستشوی موتورسیکلت با کارواشبرای شستشوی موتورسیکلت ها می توان از سیستم های کارواش دستی بهره برد. در این روش ابتدا موتورسیکلت در مرکز کارواش قرار گرفته و کاربر با در دست گرفتن نازل پاشش آب، مرحله پیش شستشو را انجام می دهد. در این مرحله، گل و لای و حشرات چسبیده به نواحی مختلف وسیله، شستشو می شوند. سپس تمامی سطح موتورسیکلت فوم پاشی شده و در نهایت با تغییر گزینه های شستشو، رفع آلودگی ها و فوم پاشیده شده بر روی سطح، با پاشش آب انجام می شود. استفاده از آب گرم اثربخشی بهتری در این مرحله دارد. رعایت فاصله مناسب با موتورسیکلت بخصوص در شستشوی بخش های حساس آن، از آسیب های احتمالی جلوگیری می نماید. بخش آخر عملیات، خشک نمودن سطح موتور می باشد. این بخش در بعضی از ماشین شوی های دستی بوسیله یک تجهیز جانبی تحت عنوان خشک کن انجام می شود.

 

شستشوی خودرو در شب

نورپردازی محیط کارواشمشتری کارواش های دستی ممکن است افرادی سحرخیز باشند که مایلند وسیله خود را در ساعات ابتدایی صبح شستشو دهند یا افرادی که ترجیح می دهند شستشوی خودروی خود را به ساعات پایانی روز موکول نمایند. درصورتیکه هدف تان افزایش سودآوری کارواش است، می بایست تمام نیاز های مشتریان خود را فراهم نمایید. استفاده از لامپ و نورپردازی مناسب یکی از تجهیزات جانبی مهم در این مراکز می باشد. با افزودن این امکان، مالکان خودرو با اطمینان و رضایت کامل وسیله خود را در شب به دارندگان کارواش می سپارند. در ویدئو زیر، شستشوی خودرو در یک کارواش مجهز به سیستم روشنایی و نورپردازی مناسب به تصویر کشیده شده است.

 

لینک های مفید :

کارواش مکانیزه : فهرستی از تجهیزات نظافتی

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید