پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

مزیت وجود سیستم تصفیه و احیای آب در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

از دهه های گذشته کارواش محبوبیت پیدا کرده و امروزه نیز بر تعداد طرفداران آن افزوده شده است. تجهیزات مربوط به شستشوی خودروها روز به روز پیشرفت کرده و تکامل یافته است. در سال های دورتر برای تمیز کردن ماشین ابزارهای نا مرغوب مانند برس های زبر نایلونی مورد استفاده قرار می گرفتند که باعث ایجاد خش و ترک در رنگ خودرو می شد. امروزه با به کار گیری فناوری های پیشرفته مانند سیستم های کنترل کامپیوتری دستگاه کارواش اتوماتیک ساخته شده اند که به منظور حفاظت از بدنه و رنگ خودرو به برس های نرم فومی و پلی اتیلنی ضد خش مجهز شده اند. علاوه بر این که این برس ها آب و آلودگی را در خود نگه نمی دارند و به دلیل خاصیتی که دارند به اتومبیل جلا و درخشندگی می بخشند. نتایج به دست آمده از تحقیقات علمی نشان می دهند که شستشوی دستی به خودرو صدمه وارد کرده و خراش به وجود می آورد که علت اصلی آن فشار نامناسب برس و به دام افتادن ذرات خاک در اسفنج است.

 

سازگاری بیشتر کارواش اتوماتیک با محیط زیست

کارواش اتوماتیکیکی از تصورات اشتباه درباره کارواش اتوماتیک آسیب رساندن به محیط زیست است در حالی که چنین نیست و شستشوی اتومبیل به روش های سنتی در کارواش های دستی، مقابل منازل و یا در معابر یک فعالیت بسیار نامناسب برای محیط زیست بوده و به میزان بیشتری به اکو سیستم صدمه وارد می کند. این صدمه از دو دیدگاه قابل بررسی است :

 

 

 

1- مصرف آب

کارواش اتوماتیکدر شستشوی دستی به دلیل استفاده از شلنگ های معمولی، عدم آگاهی از حجم آب مورد نیاز و هم چنین جهت بهتر تمیز شدن مقدار بسیار زیادی آب مصرف شده و به طور بی رویه به هدر می رود. یکی از مؤثرترین روش های صرفه جویی در مصرف آب استفاده از سیستم های احیای آب می باشد که دستگاه های کارواش تمام اتوماتیک به صورت ضروری به آن مجهز شده اند.

 

 



2- آلاینده ها

کارواش اتوماتیکمسئله بعدی در ارتباط با محیط زیست مسئله آلاینده ها و مواد شوینده است. هنگامی که شخصی اتومبیل خود را در خانه شستشو می دهد به تمامی آلودگی های جزئی مثل گرد و خاک، گل و لای، فضولات پرندگان، روغن و گریس توجه نشان داده و برای از بین بردن آن ها از شوینده های شیمیایی استفاده می کند. این مواد شوینده با آب ترکیب شده و سبب آلودگی آن می شود. آب های آلوده بر روی زمین جاری شده و به آب های روان، نهرها، رودخانه ها و آب های زیر زمینی ورود پیدا می کند. در زمان نصب کارواش اتوماتیک مسیری برای هدایت و جمع آوری آب مصرف شده در نظر گرفته می شود که با تصفیه این آب های جمع آوری شده هم از ورود آلاینده های زیست محیطی به طبیعت جلوگیری می گردد و هم آب به مقدار قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی به عمل می آید زیرا آب تصفیه شده برای شستشوی خودروهای بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

بر همین اساس گروه های طرفدار محیط زیست دارندگان انواع وسایل نقلیه را به استفاده از کارواش اتوماتیک حرفه ای به دلیل بهره مندی از فرآیندهای سازگار با محیط زیست، تشویق می کنند. از همین رو سیستم های به کار رفته در کارواش اتوماتیک ( دستگاه شستشوی ماشین ) همواره در حال پیشرفت و بهبود بوده و اثرات زیست محیطی را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

 

لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید