پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

ایمنی و بهداشت در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در ارتباط با دستگاه های کارواش اتوماتیک هم دروازه ای و هم تونلی همواره صحبت های زیادی مطرح می شود، به عنوان مثال برخی افراد می گویند دستگاه کارواش اتوماتیک شیشه های اتومبیل را خط می اندازد و یا به رنگ بدنه آسیب وارد می کند، پس شستشو با همان روش های دستی مناسب تر است. از زمان ابداع کارواش اتوماتیک و عرضه آن به بازار تجارت همواره بحث های زیادی در مورد مزایا و معایب دستگاه انجام شده است، اما کدام یک از این نظریه ها صحت دارد؟ کارواش اتوماتیک به اتومبیل صدمه وارد می کند و یا از آن محافظت می نماید؟ برس کارواش اتوماتیک، مواد شوینده مورد استفاده و تجهیزات الکترونیکی از اجزای اصلی کارواش اتوماتیک هستند و نقش اصلی را در نحوه عملکرد دستگاه ایفا می کنند.


برس های ضد خش

کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک به برس های عمودی و افقی مجهز شده است که عده ای این برس ها را عامل ایجاد خط و خش بر شیشه ها و رنگ خودرو می دانند. سازندگان دستگاه های کارواش اتوماتیک این نظریه را قطعی و با اطمینان کامل رد می کنند و تا کنون چنین اتفاقی روی نداده است. برس های به کار رفته در کارواش اتوماتیک کاملاً ضد خش هستند و از آن جایی که فشار وارد شده بر روی اتومبیل از جانب برس ها و حرکت آن ها به صورت الکترونیکی تنظیم شده و تحت کنترل قرار می گیرند، نمی توانند آسیبی وارد کنند. سیستم های الکترونیکی به کار رفته در کارواش اتوماتیک کاملاً قابل اطمینان هستند و در بخش مربوط به برس ها فشار ثابت آن ها را ضمانت کرده و خطری رنگ وسیله نقلیه را تهدید نمی کند. علاوه بر این برس های جدید از جنس فوم ساخته شده اند که بسیار نرم هستند و عملکرد دستگاه ماشین شوی را بهبود بخشیده است.


مواد کارواش مناسب

کارواش اتوماتیکدر زمان انجام عملیات شستشوی اتوماتیک با کارواش مکانیزه مواد کارواش مانند شامپو و فوم هایی مورد استفاده قرار می گیرند که سبب تسهیل در لغزندگی برس ها بر روی سطح خودرو شده و آلودگی ها را از بین می برند. شامپو کارواش برای شستشو روزانه برس ها نیز به کار می رود و به دلیل داشتن ترکیبات زیست کش مانع از ایجاد قارچ در برس و دیگر تجهیزات می شود. در پایان شستشو نیز واکس و یا سوپر واکس به سطح خودرو پاشش می گردد، بدین ترتیب علاوه بر این که رنگ اتومبیل جلا و درخشندگی پیدا می کند امکان جذب دوباره گرد و غبار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. واکس ها دارای نقش محافظتی هستند و با ایجاد لایه ای بر روی ماشین از شیشه و رنگ بدنه در برابر خش و نور آفتاب محافظت می کند. هم چنین بهتر است برس های کارواش روزانه بررسی شوند تا اگر جسم خارجی در آن باقی مانده از برس خارج گردد.


کیفیت تجهیزات کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکدستگاه های شستشوی ماشین از اجزای الکترونیکی و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که همگی دارای کیفیت بسیار مطلوب هستند و با بهره گیری از پیشرفته ترین و نوین ترین فناوری ها عملکرد قابل قبول و کارآمد کارواش اتوماتیک را فراهم می آورند. گمان نادرست دیگری که در ارتباط با کارواش اتوماتیک وجود دارد این است که آب راکد مورد استفاده در زمان شستشو سبب رشد باکتری ها و میکروارگانیزم ها می شود؛ این در حالی است که دستگاه کارواش اتوماتیک مجهز به سیستم تصفیه آب می باشد و با به چرخش در آوردن آب مصرفی ذرات جامد موجود در آن را می گیرد. در کنار سامانه تصفیه آب، سیستم ضد عفونی کننده نیز نصب می شود تا با از بین بردن میکروب های آب، وجود بهداشت تضمین گردد. در نتیجه برس ها و هم چنین اتومبیل از مواجهه با میکروب ها در امان می مانند.


لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید