پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

چرا نباید اتومبیل خود را در خانه بشوییم؟

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی ماشین همواره یکی از موضوعات مهمی است که دارندگان خودرو با آن مواجه می شوند. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات علمی در اروپا شستشوی دستی اتومبیل در خانه به رنگ خودرو آسیب می رساند و دلیل آن استفاده از برس و اسفنج های نامرغوب است که با ایجاد فشار نامناسب و ناهمگن روی سطح ماشین و هم چنین به دام افتادن ذرات جامد در بافت اسفنج، رنگ خودرو را دچار خط و خش می کند. نظافت دستی اتومبیل علاوه بر این که به اتومبیل صدمه وارد می کند، محیط زیست را نیز تحت تأثیر خود قرار داده و اثرات نا مطلوب بر روی آن باقی می گذارد. امروزه با ساخت و تولید دستگاه های پیشرفته و نوآورانه کارواش اتوماتیک مشکلات ناشی از شستشوی دستی از میان برداشته شده است و در عوض مشتریان کارواش اتوماتیک و صاحبان این کسب و کار به مزیت های بی شماری دست می یابند.


مصرف کم آب در کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکبسیاری از افراد اتومبیل خود را در خانه و با استفاده از وسایلی مانند برس، اسفنج و دستمال می شویند. هنگامی که شخصی اقدام به شستشوی وسیله نقلیه خود در حیاط منزل و یا پیاده روی آن می کند، این عمل را با استفاده از شلنگ های متداول انجام می دهد. بنابراین بسته به شدت جریان آب ده ها و یا صدها لیتر آب مصرف می گردد و اگر میزان آلودگی بالا باشد آب بیشتری مصرف خواهد شد. بر این اساس حجم زیادی از آب شرب به صورت بی رویه به هدر می رود. این در حالی است که دستگاه کارواش اتوماتیک به دلیل داشتن نازل های مخصوص پاشش آب در مراحل پیش شستشو و آب کشی میزان کمی از آب را مصرف می کند و با استفاده از فشار و سرعت بالای آب آلودگی های سخت خودرو را از بین می برد.


جلوگیری از انتشار آلودگی

کارواش اتوماتیکدر زمان شستشوی خودرو در جلوی خانه آب های آلوده که محتوی مواد شوینده صنعتی نیز هستند، بر روی سطح زمین جاری شده و وارد فاضلاب، باغچه ها، جوی ها و نهرها شده به محیط زیست آسیب جدی می رساند، مضاف بر این که آب آلوده می تواند به سفره های آب زیر زمینی راه پیدا کرده و آن ها را آلوده و غیر قابل استفاده کند. در هنگام راه اندازی کارواش اتوماتیک راه آبی تعبیه می شود که آب مصرفی در فرآیند شستشو را جمع آوری کرده، از ورود آن به طبیعت جلوگیری می کند و امکان تصفیه و بازیابی آب را فراهم می نماید. بنابراین کارواش اتوماتیک یا دستگاه ماشین شوی یک وسیله سازگار با محیط زیست بوده و می توان اطمینان حاصل نمود که علاوه بر مصرف کم انرژی در چرخه اکو سیستم خللی وارد نمی کند. مواد شوینده استفاده شده در شستشوی دستی حاوی ترکیبات شیمیایی مضر ماتند هیدروکلریک اسید، نفتالین، اتیلن کلرید، اسید سولفوریک و فسفات است و آلودگی های چسبیده به خودرو حامل گرد و خاک، دوده، مواد نفتی، ضد یخ و … بوده که همه بر هم زننده نظم محیط زیست هستند و کارواش اتوماتیک اجازه ورود این آلودگی ها را به محیط نمی دهد.


 لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید