پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

نقش کارواش اتوماتیک در حفظ و نگهداری از رنگ بدنه خودرو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی شاهد سیستم های مکانیزه برای شستشوی خودرو ها می باشیم. استفاده ازاین سیستم های مکانیزه یا کارواش های اتوماتیک به خاطر صرفه جویی در زمان و کیفیت نظافتی، محبوبیت زیادی در بین صاحبان خودرو یافته است. استفاده از کارواش ها علاوه بر صرفه جویی در زمان کیفیت بسیار بالاتری نسبت به شیوه های دستی شستشو دارد.

 

معایب شستشوی دستی خودرو

کارواش خودرو در مقایسه با شستشوی دستیبدنه بیرونی خودرو ها بسیار کثیف تر از آن چیزی است که انتظار می رود و معمولا افراد به منظور صرفه جویی و کاهش درمصرف آب، از حجم کافی آب برای شستشو استفاده نمی کنند، علاوه بر این، به منظور عدم ایجاد آسیب و خسارت به محیط زیست نیز تمایلی به استفاده از مواد شوینده نداشته و نتایج مطوبی از شستشوی دستی خودرو ها حاصل نمی شود. لازم به ذکر است که استفاده از شوینده های نامناسب در شستشوی دستی خودروها یا شستشوی خودرو در زیر نور مسقیم آفتاب می تواند باعث از بین رفتن درخشندگی و رنگ خودرو شده و به جای حفاظت از خودرو موجبات خسارت و آسیب به آن را فراهم آورد.

 

اهمیت حفظ و نگهداری از رنگ بدنه

کارواش و تاثیر آن در رنگ بدنه خودرواهمیت تمیزی و درخشش بدنه خودرو در هنگام فروش بیش از پیش نمایان می شود. بررسی های انجام شده نشان می دهد که در شرایط برابر، معمولا خودروهایی که رنگ بدنه مخدوش و کدر دارند نسبت به خودرو های درخشان و بدون خش 10 تا 20 درصد ارزان تر به فروش می رسند. رسیدگی به خودرو و حفظ رنگ بدنه آن ارتباط مستقیمی با میزان و سرعت کثیفی خودرو دارد. به عنوان مثال خودرو هایی که بیشتر مواقع در پارکینک به سر می برند نیاز چندانی به شستشوی مداوم نداشته و یک بار شستشو در ماه برای آنها کفایت می کند، اما برای خودروهایی که در خیابان پارک شده و در معرض انواع آلودگی ها مانند نزولات آسمانی، فضولات پرندگان، شیره درختان و گرد و خاک می باشند، شاید دو تا سه بار شستشو در ماه به منظور حفظ کیفیت رنگ بدنه و درخشندگی خودرو، مورد نیاز باشد.

 

جنس برس های شستشو در کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و جنس برس های کارواش

در استفاده از کارواش ها توجه به جنس برس های استفاده شده می تواند تاثیر بسیاری در حفظ رنگ و ظاهر بدنه خودرو داشته باشد. در مدل های قدیمی دستگاه کارواش، از برسهای زبری استفاده می شد که در حین شستشوی خودرو، خش هایی بر روی بدنه خودرو ایجاد می کرد. خش های ایجاد شده در مدل های قدیمی خودرو با استفاده از واکس از بین می رفتند، اما در مدل های جدید خودرو به منظور درخشش رنگ بدنه از لایه ای براق کننده استفاده می شود. ایجاد هر گونه خش و خسارت در این لایه ها با استفاده از واکس ها از بین نرفته و تنها راه برای بازیابی درخشش آنها رنگ مجدد می باشد. از این رو توجه به جنس برس های استفاده شده در کارواش های اتوماتیک اهمیت زیادی دارد. برس های فومی و پلی اتیلنی ضد خش بوده و مانع از ایجاد هر گونه خش بر روی بدنه خودرو می شوند.

 

صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از دستگاه کارواش

کارواش اتوماتیک و سیستم تصفیه آبکاهش در مصرف آب از جمله موارد مهمی است که باعث برتری کارواش ها نسبت به شیوه های دستی می باشد. کارواش های تمام اتوماتیک مجهز به سیستم بازیافت و تصفیه آب بوده که با فیلتراسیون فیزیکی و جداسازی مواد شوینده کارواش، کیفیت آب مصرف شده را ارتقا داده و مجددا وارد چرخه شستشو می نمایند از این رو تاثیر چشم گیری در کاهش میزان آب مصرفی دارند. یک کارواش مجهز به سیستم تصفیه، چیزی در حدود 10 تا 50 لیتر آب برای شستشوی خودرو استفاده می کند، در حالیکه میزان آب مصرف شده در شستشوی دستی در حدود 400 لیتر می باشد.

 

لینک های مفید:

دستگاه کارواش تمام اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید