پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

ROTATORS سریع ترین گزینه جهت شستشوی انواع خودروهای سنگین

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

خودروهای سنگین راه سازی یا حمل و نقل شهری بنابر شرایط کاری متفاوت در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرند که در صورت عدم حذف این آلودگی ها از بدنه این ماشین آلات، راننده دید کافی از اطراف خود نداشته و افزایش خطر تصادف را به دنبال دارد. از طرفی با توجه به بزرگی این ماشین آلات شستشوی آنها امری زمان بر می باشد اما کمپانی ISTOBAL نسل جدیدی از دستگاه های کارواش اتوماتیک برای شستشوی خودروهای سنگین را با نام “ROTATORS” عرضه نموده است که عملکرد منحصر به فرد این دستگاه امکان شستشوی سریع خودرو های سنگین را فراهم می آورد. در این مقاله چگونگی عملکرد این دستگاه را شرح داده و به بررسی بخش های متفاوت این دستگاه اتوماتیک می پردازیم.

عملکرد دستگاه کارواش اتوماتیک ROTATORS

دستگاه ROTATOR با استفاده از فشار بالای آب آلودگی های سخت ایجاد شده بر بدنه ماشین آلات سنگین را از بین می برد. این کارواش به صورت تونلی می باشد و خودرو با یکبار عبور از داخل این تونل به خوبی مورد نظافت قرار می گیرد. بر خلاف سایر دستگاه های اتوماتیک کارواش در ساختار این دستگاه از برس استفاده نشده است و تنها با پاشش آب در جهات مختلف به سمت خودرو، آلودگی ها از بدنه جدا می شوند. این دستگاه مجهز به فوتوسل بوده و به محض ورود خودرو درون دستگاه، هر بخش فعالیت خود را آغاز می نماید. تمامی بخش های خودرو اعم از بخش های زیرین، چرخش ها، سقف، اتاقک حمل بار به کمک این دستگاه قابل شستشوی می باشد.

بخش های متفاوت دستگاه ROTATORS

دستگاه کارواش اتوماتیک ROTATORS متشکل از چند بخش اصلی می باشد که آب را با فشار و دبی مناسب و در جهات مختلف به سمت خودرو پاشش می نماید.

نازل شستشوی بخش های پایینی بدنه

قسمت هایی از بدنه خودروهای سنگین همچون چرخ ها و در ماشین های راه سازی و عمرانی بخش هایی که جهت حمل مصالح راه سازی مورد استفاده قرار می گیرند به شدت در معرض آلودگی های محیطی می باشند که به کمک نازل مخصوص، این بخش ها توسط دستگاه کارواش اتوماتیک ROTATORS مورد شستشوی قرار می گیرند. این نازل در دو ستون در طرفین دستگاه قرار دارد و مجهز به دو موتور الکتریکی بوده که میزان فشار آب در این نازل، 70 بار و حداکثر دبی آن 126 لیتر بر دقیقه می باشد.

نازل شستشوی کامل بدنه

در دستگاه کارواش اتوماتیک ROTATORS شستشوی کامل بدنه توسط دو ستون از نازل ها که در طرفین دستگاه قرار گرفته است صورت می پذیرد. در هر یک از این ستون ها سه نازل با سه موتور الکتریکی قرار گرفته است. نازل قرار گرفته در بخش بالای این ستون ها، امکان تغییر زاویه داشته و به خوبی قسمت های مختلف خودروهای سنگین را تا ارتفاع 3.850 میلی متر را شستشو می نماید. میزان فشار این نازل ها 70 بار و حداکثر دبی آب در آنها 378 لیتر بر دقیقه می باشد.

نازل فوم پاش

در دستگاه کارواش اتوماتیک نازل های فوم پاش با پاشش میزان مناسبی از محلول مواد شوینده بر بدنه خودروها آلودگی های سخت و قدیمی را نیز به خوبی شستشو می نمایند. مواد شوینده ابتدا در یک تانکر به صورت خودکار در آب انحلال یافته و در نهایت به کمک نازل فوم پاش با فشار 100 بار و دبی 28 لیتر بر دقیقه محلول حاصله به بدنه خودرو پاشش می شود.

آرک آبکشی پایانی

آبکشی نهایی خودرو پس از پایان روند شستشوی در دستگاه کارواش اتوماتیک ROTATORS توسط آرک آبکشی صورت می پذیرد. این آرک متشکل از 8 نازل با موتور الکتریکی می باشد که این نازل ها آب را به صورت دورانی پاشش می نمایند. میزان فشار نازل ها در این آرک 70 بار و دبی آب حداکثر 504 لیتر بر دقیقه می باشد، علاوه بر این امکان تغییر زاویه پاشش نیز برای آنها وجود دارد که به کمک این آرک سقف خودروهای تا ارتفاع 4.200 میلی متر نیز قابل شستشو هستند.

نازل زیر شویی

دستگاه کارواش اتوماتیک ROTATORS بخش های زیرین خودرو های سنگین را با استفاده از نازل های زیر شویی مورد شستشوی قرار می دهد و این نازل ها نیز آب را با فشار 70 بار و دبی 126 لیتر بر دقیقه به قسمت های زیرین خودرو پاشش می نمایند. این نازل زیرشویی متشکل از 12 نازل دورانی صفر درجه می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید