پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

تجهیزات پیشرفته و هوشمند به کار فته در کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

دستگاه کارواش اتوماتیک با استفاده از برس های پارچه ای با الیاف نرم عملیات شستشوی اتومبیل را انجام می دهد. برس های عمودی و افقی با ایجاد تماس فیزیکی با سطح خودرو آلودگی های آن را از بین می برد. علاوه بر برس کارواش اتوماتیک دارای چند سری نازل جهت پیش شستشو، پاشش مواد کارواش و آب کشی می باشد. کارواش اتوماتیک این اجازه را می دهد تا تمامی سطوح های بیرونی اتومبیل یعنی سطوح جانبی، سقف، لاستیک ها و حتی زیر خودرو بدون دخالت دست، به آسانی، با سرعت بالا و کیفیت بی نظیر شستشو شود. از مزیت های دستگاه کارواش اتوماتیک می توان به صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم فشار فیزیکی و تمیزی فوق العاده و … اشاره نمود.


کارواش اتوماتیک از چه اجزایی تشکیل شده است؟

کارواش اتوماتیکدر کنار سیستم برس زنی و نازل هایی پاشش آب اجزای هوشمند و پیشرفته دیگری در کارواش اتوماتیک به کار رفته است که اساس عملکرد سیستم شستشوی اتوماتیک را تشکیل می دهند :

 

 

 



کانوایر

در سیستم کارواش اتوماتیک دروازه ای یک کانوایر تعبیه می شود که دستگاه ماشین شوی بر روی آن نصب شده و حول اتومبیل حرکت می کند. در این حالت اتومبیل ثابت بوده و دستگاه اطراف ماشین حرکت کرده و آن را می شوید. در کارواش های اتوماتیک تونلی نیز اتومبیل با استفاده از کانوایر به سمت جلو هدایت می شود. کانوایر دارای چرخ ها و رول های کوچکی است که تایر خودرو روی آن قرار می گیرد و توسط آن ها ماشین به سمت جلو هل داد می شود.


سنسور و فتوسل

تجهیزات کارواش اتوماتیک دروازه ای و تونلی با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های روز و سیستم های هوشمند الکترونیکی طراحی و ساخته شده اند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد کارواش اتوماتیک وجود بخش های ایمنی است. سنسورهای ایمنی هم چون فتوسل های کنترل فاصله خشک کن از بدنه، سیستم هوشمند کنترل اضطراری فاصله خشک کن از بدنه، سنسور مجاورتی تشخیص حد نهایی برس ها، سنسور هوشمند فشار برس به بدنه خودرو، سیستم هوشمند تغییر جهت برس ها به منظور حفاظت از آینه ها و آنتن، سنسورهای کنترل ورود و خروج خودرو به ویژه در کارواش اتوماتیک تونلی و … از مشخصه های ایمنی دستگاه شستشوی ماشین به شمار می آیند.


خشک کن

سیستم خشک کن دستگاه کارواش اتوماتیک در حقیقت یک دمنده است که هوای پر فشار را به قسمت های خیس ماشین می دمد و در قسمت فوقانی اتومبیل حرکت می کند. خشک کن اتومبیل دارای فلپ های تغییر زاویه می باشد که جهت جریان باد را تنظیم می نماید. بهره گیری از خشک کن اتوماتیک موجب می گردد قطره های آب خشک شده و رد ناشی از آب باقی نماند.


پاشش مواد کارواش

همان طور که به آن اشاره کردیم دستگاه کارواش مکانیزه دارای نازل هایی برای پاشش مواد کارواش است. پاشش فوم در مرحله پیش شستشو و به منظور حل کردن آلودگی های بدنه اتومبیل انجام می شود، در مرحله برس زنی پاشش شامپو صورت می گیرد لغزش برس بر روی بدنه خودرو را تسهیل می بخشد، آلودگی های سخت را از بین می برد، کیفیت نظافت را افزایش می دهد و بر دوام و طول عمر برس ها می افزاید. در پایان شستشوی ماشین از نازل ها واکس خشک کن پاشیده می شود به این ترتیب با افزایش تجمیع پذیری قطره های آب عملیات خشک کردن سهولت یافته و سریع تر می شود مضاف بر این که به بدنه اتومبیل درخشندگی بخشیده و میزان جذب گرد و غبار را کاهش می دهد. از دیگر قابلت های دستگاه کارواش اتوماتیک امکان پاشش سوپر واکس است که به منظور جلا بخشیدن به رنگ خودرو به کار می رود و به عنوان ماده ای محافظ لایه ای روی بدنه تشکیل می دهد که سرعت جذب دوباره گرد و خاک را به حداقل می رساند.


لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید