پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک دروازه ای

انتخاب برس مناسب برای دستگاه کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

عملیات شستشو ، یکی از امور مهم در ارتباط با نگهداری از وسیله نقلیه می باشد. به جز روش های دستی شستشو که از سطل آب ، ماده شوینده و اسفنج استفاده می نمایند، کارواش دستی و اتوماتیک نیز جهت انجام این عملیات بکار می روند. کارواش اتوماتیک ، بدون دخالت دست و به کمک سیستم های کنترلی هوشمند خودرو را شستشو می نماید و در مدل های برس دار ، بدون برس و سلف سرویس موجود است. یکی از بخش های مهم کارواش های برس دار، نوع و ساختار برس بکار رفته در سیستم می باشد. این تجهیزات به جهت بهره مندی از توانایی بالا در از بین بردن آلودگی های چسبیده به بدنه خودرو، اهمیت ویژه ای در کارواش اتوماتیک دارند. در مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع برس های شستشوی بکار رفته در سیستم های شستشوی اتوماتیک بپردازیم.

 

دسته بندی کلی برس های شستشوی کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواشبرس های بکار رفته در سیستم های کارواش اتوماتیک ، شامل برس های شستشوی بدنه و رینگ شوی می شوند. برس های شستشوی بدنه می بایست دارای جنس نرم و مناسبی باشد تا آسیبی به بدنه وارد نشود. این نوع برس ها بطور افقی ، عمودی و زاویه دار برای مدل های مختلف کارواش اتوماتیک فراهم شده است. مدل های افقی برای تمیز نمودن سقف خودرو، و نمونه های عمودی برای تمیز نمودن دو طرف خودرو استفاده می شود. برس های رینگ شوی نیز با طراحی خاص خود و بطور مناسب رینگ خودرو را از آلودگی پاک می نمایند.

 

 

اهمیت استفاده از برس های شستشو

برس پلی اتیلنیمدل های بدون برس کارواش اتوماتیک ، در جدا نمودن آلودگی های چسبیده به بدنه و شستشوی دقیق خودرو عملکرد مناسبی ندارند. در نقطه مقابل یک کارواش برس دار با بهره مندی از برس های استاندارد و با کیفیت ، بدون آسیب رساندن به بدنه وسیله نقلیه، آنرا تمیز می نماید. البته اگر برس ها، جنس خوبی نداشته باشند ، علاوه بر آسیب رساندن به بدنه ، در یک مدت زمان کم نیازمند نظافت و حتی تعویض خواهند بود. بکارگیری برس چرخ شوی نیز در حذف آلودگی های به دام افتاده بر روی رینگ ها بخصوص در فصول سرد سال موثر است. استفاده از رینگ شوی مناسب و با کیفیت به عدم آسیب رسیدن به خودرو و شستشوی بی نقص رینگ ها منجر می شود.

 

انتخاب برس دستگاه کارواش اتوماتیک

کارواش تمام اتوماتیکدر ارتباط با برس های شستشوی بدنه ، دو مورد در انتخاب مناسب آن اهمیت دارد. مورد اول طراحی و تعداد برس هاست که با خرید دستگاه کارواش قابل تغییر نمی باشد. البته می توان تعدادی از آن ها را به عنوان کمکی به سیستم شستشو اضافه نمود. مورد دوم، جنس برس ها و کیفیت آن هاست. برس های فومی و پلی اتیلنی بطور گسترده در کارواش ها استفاده می شوند که هرکدام دارای مزایای مختلفی هستند. در ارتباط با رینگ شوی نیز نحوه عملکرد و جنس مویی برس مورد توجه است. طراحی دقیق این نوع تجهیزات با قابلیت نفوذ کامل در انواع رینگ به همراه کیفیت بالای جنس مویی برس در شستشوی عمیق و بی نقص رینگ ها تاثیر گذار است.

 

برس شستشوی بدنه

کارواش ماشین سنگینبرس های شستشوی فوم دارای طول عمر بالاتری نسبت به نمونه های پلی اتیلنی بوده و عملکرد بی نظیری در از بین بردن آلودگی ها ارائه می دهند. این برس ها با سری مستطیلی یا گرد طراحی و از فوم ، ترمو پلاستیک، پلی استر و پلی اتیلن ساخته شده اند. برای شستشوی اتوبوس ها یا وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از برس های نرم و ملایم تر و برای شستشوی کامیون ها و تریلی ها ، برس هایی با مویی زبرتر پیشنهاد می گردد. برای دسترسی بهتر و شستشوی مناسب تر وسیله نقلیه، بکارگیری برس های زاویه دار پیشنهاد می شوند.

 

 

هزینه خرید برس

صرف هزینه بسیار زیاد برای خرید برس چندان معقول به نظر نمی رسد، هرچند صرف هزینه کم نیز غیر معقول تر است. با پرداخت هزینه گزاف تنها سرمایه افراد از دست می رود اما خرید برس های ارزان قیمت، گاهی اوقات همه چیز را از بین می برد، چراکه این برس ها توانایی انجام دقیق و بی نقص عملیات را ندارند. بنابراین بیشترین افراد راغب به خرید برس های با قیمت متوسط رو به بالا هستند تا علاوه بر ایجاد رضایت مندی مشتری، در وقت و هزینه صرف جویی نمایند.

 

برس رینگ شوی

رینگ شویجنس برس رینگ شوی در دستگاه کارواش ، معمولا از موادی چون پلی اتیلن تقویت شده ، نایلون، فوم و پلی پروپیلن می باشد. این برس ها بصورت استاندارد یا با خصوصیاتی چون طول، قطر ، پایه شفت و حتی رنگ مشخص ارائه می شوند. مویی از جنس پلی اتیلن و بهره مندی از سیستم کنترلی دقیق تشخیص موقعیت چرخ ها از معیار های یک رینگ شوی با کیفیت است.

 

لینک های مفید :

برس کارواش اتوماتیک : فهرستی از تجهیزات کارواش

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید