پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

راهنمای مراقبت از خودرو برای رانندگان تازه کار

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

اگر شما از آن دست افرادی هستید که به تازگی گواهی رانندگی خود را گرفته اید، و اطلاعات زیادی در مورد مراقب و نگهداری از خودرو ندارید، با خواندن موارد ذکر شده در زیر می توانید اطلاعات جامع و کلی در مورد چگونگی نگهداری از ماشین به دست آورید.



رنگ خودرو

حفاظت از رنگ خودرو با مواد کارواشبرای حفظ رنگ خودرو همانند روز اول، به این نکات توجه کنید: برای پارک کردن طولانی مدت، حتما ماشین خود را در سایه قرار دهید. از پارک وسیله نقلیه در زیر درخت خودداری کنید، زیرا فضولات پرندگان رنگ خودرو را از بین می برد.در چنین مواردی بهتر  است با استفاده از موادی مانند اسپری مایع پاک کننده اثر حشرات، ماشین خود را تمیز کنید تا مانع از ایجاد خش در رنگ و بدنه خودرو شوید. بسته به مقدار استفاده از خودروی شخصی، هر 4 تا 6 هفته یکبار خودرو خود را به کارواش ببرید.


 

روغن

سطح روغن موتور را هر ماه چک کنید. بهتر است این کار را قبل از استفاده از ماشین انجام دهید. اگر سطح روغن موتور کمتر از میزان تعیین شده بود، بلافاصله آن را پر کنید. رانندگی با روغن کم باعث ایجاد اصطکاک بین قطعات و نهایتا آسیب موتور می شود.


 

تسمه موتور

بررسی تسمه خودرو و مراقبت از خودروتسمه موتور درفواصل زمانی مشخص نیاز به تعویض دارد. با بررسی منظم و تعویض به موقع، از پاره شدن و آسیب به موتور خودرو پیشگیری کنید.

 


 

فشار هوای چرخ ها

رانندگی با فشار هوای پایین تر از حد استاندارد، باعث گرم شدن لاستیک ها و نهایتا تغییر شکل آنها می گردد. بررسی ماهانه یا چک کردن آنها قبل از شروع سفر کار عاقلانه ایی می باشد.

 


 

زنگ زدگی

پیش گیری از زنگ زدگی خودرو با استفاده از مواد کارواشزنگ زگی در ماشین های امروزی که استاندارد های لازم برای حفاظت از زنگ زدگی را دارند، اتفاق نادری است، اما در مدل های قدیمی احتمال زنگ زدگی وجود دارد، به این منظور استفاده از موم یا گریس برای محافظت از مناطق زنگ زده فراموش نشود.

 

 


 

قطعات لاستیکی خودرو

این قطعات در تماس با مواد شوینده نا مناسب یا عوامل خارجی ممکن است از بین بروند، بهتر است آنها را بررسی کرده و برای حفاظت از آنها از مواد حفاظتی مخصوص مانند واکس لاستیک استفاده کنید.

 


 

سیستم تهویه هوای خودرو

سیستم کولر خودرو چنانچه ماشین شما در تابستان قابلیت مناسبی برای خنک کردن هوای داخل خودرو ندارد، گاز خنگ کننده و فیلتر آن باید چک شود، بهتر است در چنین مواردی ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید.

 


 

جدول های کنار خیابان

برخورد تایرها یا رینگ های  ماشین با جدول های کنار خیابان می تواند به چرخ ها آسیب وارد کند. بهتر است در هنگام پارک نهایت دقت را به خرج دهید.

 


پیش گیری از تصاف خودرو با راقبت های قبل از آنموارد ذکر شده در بالا، نکات کوچکی برای حفظ هر چه بهتر خودرو و ممانعت از بروز آسیب و خسارت به آن می باشند. به صداهای عجیب توجه کنید، زیرا نوعی زنگ هشدار هستند و برای برطرف کردن آنها حتما از متخصصین کمک بگیرید، این بهترین راه برای پیشگیری از تصادفات ،خسارات و ناراحتی های احتمالی می باشد.

 


لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک: لیست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید