پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش دروازه ای اتوماتیک

افزایش طول عمر کارواش اتوماتیک دروازه ای

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

امروزه خودروهای شخصی متعددی در شهرها به چشم می خورد که هر کدام به دلایلی آلوده و کثیف می شوند. عدم توجه همه مالکان خودرو ها به نظافت و شستشوی خودرو ظرف چند روز، محیط شهری را نا زیبا جلوه می دهد و بر روی شادابی و نشاط افراد جامعه تاثیر می گذارد. خودرو کثیف و آلوده، راننده را فردی بی نظم و بی توجه به مسائل بهداشتی نشان داده و از ارزش مادی وسیله می کاهد. کارواش اتوماتیک، راه حلی جدید و موثر در شستشوی خودرو ها می باشد که بدون دخالت دست، از پس نظافت و شستشوی خودرو بر می آید. این دستگاه ها در مدل های دروازه ای و تونلی طراحی و تولید می شود. در این مقاله به ارائه روش های نظافت و شست و شوی کارواش دروازه ای و راه کار هایی به منظور افزایش طول عمر آن پرداخته می شود.

 

کارواش دروازه ای و اهمیت نگهداری از آن

کارواش اتوماتیک دروازه ایهر دستگاه و ابزاری برای افزایش طول عمر خود نیازمند رعایت موارد مختلفی می باشد. دستگاه های کارواش دروازه ای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به منظور عملکرد بهتر و افزایش طول عمر، به بررسی و مراقبت نیاز دارند. این کارواش ها از یک چارچوب متشکل از سیستم های متعدد پاشش آب، برس زنی و قطعات الکترونیکی بهره برده که با قرار گرفتن خودرو در زیر آن و فعال نمودن تنظیمات، شروع به کار می نماید. برس زنی، پاشش آب، فوم و شامپو و خشک نمودن خودرو ظرف مدت چند دقیقه توسط کارواش دروازه ای صورت می پذیرد. تمیز بودن ظاهر دستگاه و محیط بخشی از فرآیند بررسی نگهداری می باشد که موجب جلب رضایت مشتریان می شود و بر افزایش طول عمر دستگاه نیز تاثیر گذار است.

 

نظافت و بررسی بخش های مختلف کارواش اتوماتیک

کارواش تمام اتوماتیکبرای شروع عملیات نظافت و شست و شوی کارواش دروازه ای، قدم اول خاموش نمودن دستگاه و تمامی بخش های کنترلی و قطع نمودن دسترسی افراد و خودرو ها به داخل چارچوب می باشد. قدم دوم فراهم نمودن تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه، چکمه، عینک و دستکش می باشد. اکنون کاربر می بایست با استفاده از محصولات تمیز کننده مناسب، دستگاه را نظافت نماید. چربی زدایی، پولیش زدن سطوح فلزی، شست و شوی پنل نمایشگر تنظیمات دستگاه، شستشوی برس ها با شامپو و از بین بردن یخ از روی سطح زمین از جمله این امور نظافتی می باشد. در هنگام استفاده از مواد شیمیایی، اطلاعات فنی آن، به دقت خوانده شود تا آسیبی به این دستگاه شست و شوی ماشین وارد نشود. هشدار دیگر عدم بالا رفتن از برس افقی دستگاه، خشک کن مرکزی یا چارچوب و بکارگیری یک نردبان به جای این کار می باشد.
برنامه تعمیر و نگهداری مدل های مختلف دستگاه های کارواش اتوماتیک تفاوت هایی با یکدیگر دارد. مثلا برای کارواش دروازه ای M’NEX22 موارد مختلفی در این برنامه وجود دارد که به بعضی از آن ها اشاره می نماییم. بررسی های کلی برای بیشتر ماشین شوی های دروازه ای دیگر نیز صادق است.

 

1- چک کردن برس ها : بررسی اتصال المنت های حرکت برس ها
2- بررسی تسمه برس افقی : جایگزینی تسمه هر 35 هزار شستشو یکبار یا حداکثر 3 سال یکبار
3- فیلتر های آب : نظافت هفتگی فیلتر های قرار گرفته بر روی خروجی پمپ با آب خالص
4- بررسی فوتوسل : شستشوی هفتگی فوتوسل های دستگاه با آب و دستمال نرم بدون ایجاد خش
5- روغن کاری رینگ شوی : روغن کاری ماهانه چپ و راست محور رینگ شوی

 

مواد شوینده مناسب

شامپوی شستشوی برس هابرای افزایش طول عمر کارواش و بهبود عملکرد آن، به امور نظافتی نیاز است که از مواد شوینده استفاده می نمایند. مواد شوینده، بخش های مختلف کارواش اتوماتیک را تمیز و در شرایط ایده آل قرار می دهد. نظافت محیط کارواش به صورت روزانه و ساختار دستگاه به صورت ماهانه می بایست انجام شود. رسوبات آهکی از جمله اصلی ترین معضلات در این دستگاه ها می باشد. انباشت رسوبات تا حد زیادی به کیفیت آب مصرفی بستگی دارد. استفاده از مواد شوینده مخصوص در این زمینه موجب از بین رفتن آلودگی های روغنی و رسوب ها از سطح دستگاه می شود. مواد شوینده کلره لک ها روی ساختار این کارواش دروازه ای را بر طرف می نماید. شامپوی مناسب نیز برای شست و شوی مناسب برس ها کاربردی می باشد. با شست و شوی منظم برس ها، عملکرد شستشو بهبود یافته و طول عمر آن ها افزایش می یابد.

 

لینک های مفید :
کارواش اتوماتیک کارواش : فهرستی از محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید