پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

مدیریت کارواش در فصل زمستان

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

مراکز کارواش، خدمات نظافت و شستشوی وسایل نقلیه را به وسیله تجهیزات و دستگاه های متنوعی انجام می دهند. در فصول سرد سال بخصوص زمستان، برودت هوا و نزولات آسمانی سبب می شود تا مراقبت از مجموعه، تجهیزات کارواش و یا سیستم های اتوماتیک شستشوی خودرو اهمیت ویژه ای پیدا کند. بنابراین مدیر یک مرکز شستشوی خودرو جهت افزایش سودآوری و حفظ ایمنی می بایست موارد مهمی را مورد توجه قرار دهد.

اهمیت مدیریت کارواش در فصل زمستان

یخ زدن آب کارواشایجاد خوردگی نمک و برف جاده ها بر روی بدنه خودرو، حتما افراد را در این فصل به مراجعه به کارواش ترغیب خواهد کرد. بعلاوه توجه نمودن به شرایط آب و هوایی زمستان در مراکز شستشوی خودرو یک ضرورت ویژه می باشد. کوتاه شدن روز ها و سردی هوا نیز از جمله مواردی است که مدیریت کارواش باید به آن ها توجه کند. تجهیزات کارواش و سطح زمین باید به گونه ای باشند که ایمنی خودرو و افراد تضمین شود. همچنین آب داخل لوله ها باید از یخ زدگی محافظت شود تا شستشوی خودرو امکان پذیر باشد.

 

 

نکات مهم جهت اداره کارواش در هوای سرد

یخ زدن درب خودروباز بودن کارواش در هوای سرد، مستلزم رعایت مواردی توسط صاحبان و نیروهای خدماتی مجموعه می باشد. گرم نگه داشتن تونل های شستشو و تجهیزات جهت جلوگیری از یخ زدگی آب در داخل و بیرون محیط شستشو  و همچنین استفاده از ضد یخ از جمله راه کار های مهم در این شرایط آب و هوایی هستند. در ادامه مهم ترین نکات برای زمستانی و ایمن نمودن یک کارواش اتوماتیک یا دستی در ماه های سرد سال شرح داده می شوند.

 

 

 

آماده سازی مجموعه قبل از شروع فصل سرما

مالکان کارواش قبل از اینکه فصل سرما فرا برسد، باید اقداماتی را انجام دهند تا از مهیا بودن تجهیزات و کارکنان خود اطمینان حاصل نمایند. بطور مثال تجهیزات گرمایشی، برس ها، نازل های پاشش آب و کانوایر ( نوار نقاله) حرکت دهنده خودرو یا دستگاه در کارواش اتوماتیک باید قبل از آغاز فصل زمستان بررسی و در صورت لزوم تعمیر شوند. برای افزایش ایمنی کارکنان نیز ، شرایط محیط  باید به گونه ای باشد تا این افراد به آسیب های فیزیکی در اثر شرایط آب و هوایی دچار نگردند.

 

تهیه تجهیزات لازم برای نیروهای خدماتی

لباس کارواشنیروهای خدماتی کارواش باید از تجهیزات و لباس های حفاظتی در برابر سرمای هوا بهره مند باشند. این افراد بهتر است سه لایه لباس بپوشند. لایه داخلی از جنس ابریشم برای جذب رطوبت بدن، لایه دوم از جنس پشم برای گرم نگه داشتن بدن و جذب رطوبت دفع شده از لایه اول و لایه سوم یا لایه بیرونی متشکل از یک جنس ضد آب که دارای منافذی برای جلوگیری از تعریق بیش از حد باشد. دستکش و بوت ضد آب نیز سایر تجهیزاتی است که باید تهیه شود.

 

 

استفاده از تجهیزات حفاظتی کارواش

تجهیزات شستشوی کارواش باید در برابر برودت هوا حفاظت گردند. سیستم های گرم کن می تواند از یخ زدگی تجهیزات جلوگیری نماید. همچنین دستگاههای مدرن کارواش اتوماتیک، امکان تجهیز به سامانه هوشمند تخلیه لوله به عنوان یک سیستم حفاظتی- ایمنی را دارند. این سیستم از یخ زدگی لوله ها و نازل های دستگاه در دماهای زیر صفر درجه جلوگیری می نماید.

 

بکارگیری مواد کارواش

واکس کارواشچند مورد از مواد کارواش، برای استفاده در مراکز شستشوی خودرو در فصول سرد پیشنهاد می شوند. واکس خشک کن یکی از این مواد است که علاوه بر جلادهی، موجب تسریع در خشک شدن سطح بدنه شده و از یخ زدگی شیشه ها جلوگیری می کند. همچنین مایع محافظ تایر با نام تجاری +BrillGomma، تولید کمپانی Kiehl آلمان می تواند نمک و برف جاده را به خوبی از روی تایر خودروها از بین برده و موجب کاهش آسیب های وارده به تایر گردد. ماده شوینده دیگر، مایع Anti Freeze از تولیدات همین شرکت است که علاوه بر قدرت بالای شستشو و نظافت شیشه ها و مخزن شیشه شوی، از یخ زدگی آنها جلوگیری می کند. دیگر ماده قابل استفاده شرکت Kiehl در این فصل، اسپری De icer است که به عنوان یک یخ زدای فوری عمل کرده و جلوی یخ زدگی مجدد شیشه ها و بدنه را می گیرد.

 

بر طرف کردن یخ و برف از روی سطح زمین و تجهیزات

بعد از یک بارش برف یا یخبندان، محل ورود خودرو ها به کارواش نیاز به تمیز کردن دارد. همچنین سطح تجهیزات شستشو مانند سیستم خشک کن به برف و یخ زدگی دچار می شوند که تمیز کردن آن ها باید بعد از جدا کردن دستگاه ها از جریان برق انجام شود. این امور باید بوسیله دستمال یا ابزار نظافتی مانند تی و جارو و با احتیاط کامل صورت گیرد.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید