پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

تکنولوژی های جدید مورد استفاده در دستگاه های کارواش اتوماتیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

شستشوی وسایل نقلیه ، از دغدغه های اصلی شهروندان به حساب می آید. حجم بالای امور روزانه موجب شده تا این امر کم تر مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر تمیز نکردن سطح خودرو در بلند مدت ، زیبایی ظاهری آن را کاهش داده و می تواند موجب آسیب دیدن بدنه شود.  امروزه مراکز کارواش با سرعت عمل بالا و در یک مدت زمان کم ، انواع مختلف وسایل نقلیه را شستشو می دهند. کارواش اتوماتیک نسل جدید کارواش ها به حساب می آید که سرعت و کیفیت شستشوی اتوموبیل را چند برابر نموده است. تکنولوژی های جدیدی به تازگی در ساختار این دستگاه ها بکار رفته که بر جذابیت و نتیجه فرآیند افزوده اند. این تکنولوژی ها در مقاله زیر با جزییات معرفی می شود.

تجهیزات معمول در کارواش اتوماتیک

کارواش اتوماتیکدستگاه های کارواش اتوماتیک بوسیله سیستم هوشمند و پر قدرت خود ، در کم تر از 10 دقیقه عملیات شستشو و خشک کردن اتوموبیل را انجام می دهند. سیستم برس زنی ، نازل های پاشش آب و سیستم پاشش شامپو و واکس خشک کن در همه مدل های کارواش اتوماتیک موجود می باشد. همچنین سیستم های حفاظتی متعدد تشخیص موقعیت خودرو و جلوگیری از آسیب دیدن آن به همراه پنل کنترلی تعبیه شده بر روی بدنه دستگاه ، وظیفه کنترل کارواش را بر عهده دارند. مدل های پیشرفته تر دستگاه های ماشین شوی اتوماتیک دارای تجهیزات پیش فرضی چون برس های بیشتر به منظور افزایش کیفیت شستشو ، دمنده های خشک کن بدنه و رینگ شوی هستند.

 

انواع تکنولوژی جدید بکار رفته در ساختار کارواش اتوماتیک

رشد صنعت کارواش موجب شده تا خدمات بهتری برای مشتریان فراهم شود. این موضوع بر روی سود آوری بیشتر صاحبان کارواش و همچنین ایجاد تجربه بهتر برای مشتری ها تاثیر گذار است. در ادامه ، آخرین و جدیدترین سیستم های بکار رفته در دستگاه های کارواش اتوماتیک معرفی می شود.

سیستم های سازگار با محیط زیست

سازگار با محیط زیستسازندگان تجهیزات کارواش و سیستم های موجود در دستگاه های شستشوی خودرو، در حال حرکت به سمت تولید محصولاتی هستند که اثرات زیست محیطی را کاهش می دهند. در این زمینه هم کاهش مصرف آب و هم کاهش مصرف برق مد نظر است. تکنولوژی های بازیابی آب یکی از سیستم ها می باشد که تا حد زیادی در مصرف آب صرفه جویی می کند. سیستم بازیابی آب ، آب مصرف شده در فرآیند شستشو را دوباره به چرخه مصرف برمیگرداند. با توجه وجود جرم ها ، مواد روغنی و دیگر آلودگی ها در آب جمع آوری شده ، سیستم بازیابی آب باید به یک سیستم فیلتراسیون و خالص سازی آب مجهز گردد. آب خالص برای فرآیند آبکشی نیز گزینه خوبی به حساب می آید.

 

سیستم های مخصوص شرایط ویژه آب و هوایی

کارواش اتوماتیکشن های ریز و گرد و خاک در مناطق کویری و گل و لای و نمک جاده در مناطق کوهستانی بر روی تایر و بدنه خودرو ها باقی می مانند. بنابراین سیستم های کارواش اتوماتیک می توانند برای آب و هوای کوهستانی یا کویری طراحی شوند. وجه تمایز این سیستم ها در نوع برس بکار رفته جهت شستشوی رینگ ها و نوع خاص واکس خشک کن می باشد.

 

 

 

رینگ شوی جدید

رینگ شویپیشرفت سیستم های شستشوی خودرو به تجهیزات رینگ شویی نیز رسیده است. رینگ شوی های معمول یک دایره اصلی با مویی پلی اتیلنی دارند و بنابراین شیار های داخل رینگ را به خوبی شستشو نمی دهند. نسل جدید رینگ شوی ها ، علاوه بر برس مرکزی دارای 8 برس کوچکتر است که به تمامی خلل و فرج رینگ دسترسی دارد. نفوذ برس های داخلی به درون رینگ ، کیفیت شستشوی آن ها را دو چندان می کند. قدرت بیشتر برس مرکزی و سرعت چرخش بالا تر از دیگر مزایای این رینگ شوی می باشد.

 

 

سیستم های جذاب کننده فرآیند شستشو

کارواش اتوماتیکدر کنار سیستم های جدید ، می توان از ابزار هایی برای جذاب کردن عملیات شستشو برای مشتری استفاده کرد. این امر همان زمان حداقلی برای شستشوی خودرو را برای مشتری جذاب و دلپذیر تر می نماید. استفاده از فوم های رنگی در ساختار کارواش اتوماتیک یکی از این ابزار هاست که محیط جالبی را بوجود می اورد. سیستم حباب ساز نیز در حین عملیات شستشو ، با استفاده از نور و صدا محیط فرح بخشی را برای مشتری و سرنشینان خودرو ایجاد می کند. این سیستم ها کسب و کار کارواش مورد نظر را از دیگران متفاوت کرده و موجب بازگشت دوباره مشتری ها به آن می شود.

 

لینک مفید :

دستگاه اتوماتیک کارواش : تجهیزات شستشوی خودرو

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید