پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×

نکات ایمنی رانندگی در هوای بارانی

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

از آنجایی که به فصول سرد سال نزدیک شده ایم و امیدواریم که ماه های پر بارشی را در پی داشته باشیم، در نظر داریم نکات ایمنی جالب و ریزی در مورد رانندگی در هوای بارانی را با شما به اشتراک بگذاریم تا از رانندگی در این فصول، لذت بیشتری ببرید!

کارواش ماشین و رانندگی در هوای بارانیاولین نکته مهم، این می باشد که رانندگی در هوای بارانی بسیار خطرناک است. کاهش اصطکاک در هوای بارانی، کنترل سرعت ماشین را سخت کرده و باعث پاشیده شدن آب به اطراف می شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است که آهسته تر رانندگی کنید، اما کاهش سرعت به تنهایی نمی تواند مانع از پراکنندگی آب شود، به این منظور بهتر است که فشار هوای تایر ها نیز کنترل شود، زیرا فشار نامناسب لاستیک ها نیز منجر به پراکنندگی آب می گردد. علاوه بر این، آگاه باشید که هوای بارانی، حجم ترافیک شهری را افزایش می دهد، بنابراین رعایت فاصله مناسب با خودروی جلویی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. از ترمز ناگهانی بپرهیزید، چرا که کنترل ماشین را تحت تاثیر قرار می دهد.


کارواش اتوماتیک و پولیش واکس بر روی ماشینبرای افزایش دید در هوای بارانی، بهتر است که برف پاک کن های ماشین را چک کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض نمایید. این کار مانع از پخش آلودگی ها و کثیف شدن شیشه جلوی ماشین می شود. اگر در هنگام استفاده از برف پاک کن ها لرزش یا صدا مشاهده کردید، زمان تعویض آنها فرا رسیده است. از کارواش ها واکس ضد آب تهیه کنید، این واکس ها با افزایش تجمیع پذیری قطرات آب، لایه محافظی بر روی شیشه جلو، ایجاد می کند که باعث افزایش دید در هوای بارانی می شود، علاوه بر آن موجب براقیت و حفاظت کل سطح بدنه وسیله نقلیه نیز می گردند. ناگفته نماند که در کارواش اتوماتیک، در انتهای فرایند شستشو، این واکس ها مواد کارواش بر روی بدنه ماشین پولیش می شوند. از آنجایی که تمامی شیشه ها در اثر رطوبت کدر می شوند، شیشه گرمکن عقب نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است، بنابراین از کارکرد درست آن مطمئن شوید.


کارواش اتوماتیک و پولیش واکس بر روی چراغهاغیر از دید ضعیف که ناشی از قطرات باران است، هوای بارانی معمولا تاریکتر از حالت عادی می باشد، پس این نکته را هم در نظر بگیرید که در هوای بارانی “دیده شدن” به اندازه “دیدن”  اهمیت دارد، بنابراین بهتر است چراغهای جلو و عقب ماشین را چک کرده و از روشن شدن آنها مطمئن شوید. علاوه بر رعایت نکات ایمنی بالا که مخصوص هوای بارانی است، توصیه می شود این نکات را هم در تمامی فصول رعایت کنید، در صورت استهلاک تایرها، نسبت به تعویض آنها اقدام کنید، تمامی مایعات به کار رفته در ماشین اعم از روغن ها و مایعات خنک کننده را اندازه گیری کنید و در نهایت بازبینی ترمزها و کمک فنرها فراموش نکنید. با رعایت نکات بالا رانندگی در هوای بارانی مشکل نخواهد بود، پس از رانندگی در هوای بارانی لذت ببرید!


لینک های مفید

کارواش تمام اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید