پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
شستشوی خودرو در فصل بهار

نکات مهم برای شستشوی خودرو در فصل بهار

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

در فصل بهار که زمانی برای شستشوی و نظافت خانه به حساب می آید، شستن خودرو نیز بسیار مهم می باشد. اهمیت شستشوی خودرو در این فصل به گونه ای است که فصل بهار تقریبا شلوغ ترین زمان در طول سال می باشد. شستشوی خودرو در شروع این فصل به جهت جلوگیری از آسیب های بدنه بعلت انباشته شدن نمک و برف بر روی سطح خودرو دارای اهمیت ویژه ای است. همچنین بارش های بهاری در این فصل باعث شده تا شستن خودرو یا مراجعه به کارواش ضرورت پیدا کند. در این مقاله نکات مهمی در ارتباط با شستن خودرو ها در فصل بهار و استفاده از تجهیزات و راهکار های مناسب بیان می شود.

اهمیت شستن خودرو در ابتدای فصل بهار

شستن خودرو در فصل بهاریکی از دلایل اصلی اهمیت شستشوی خودرو در فصل بهار، جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی بدنه می باشد. این آسیب ها در اثر انباشته شدن جرم و برف و نمک جاده ها به مرور زمان بر روی سطح خودرو ایجاد می شود. زنگ زدگی بر روی اجزای مهم خودرو مانند مخزن سوخت، اگزوز و بخش ترمز تشکیل می شود که به گفته کارشناسان مشکلات ایمنی و خسارات زیادی را برای خودرو بوجود می آورد. بنابراین ضرورت دارد تا بعد از پایان برف و سرما، مالکان خودرو ها به کارواش مراجعه نمایند. گرده افشانی درختان، حشرات و بارش های شدید رگباری از دیگر عوامل ایجاد آلودگی هستند که در فصل بهار بر روی سطح خودرو بر جای می مانند.

شروع فرآیند شستشوی خودرو

زمان مناسب برای شستن خودرو ابتدای فصل بهار بعد از یک بارش باران می باشد. هرچه قدر این اتفاق زودتر انجام گیرد، آسیب های ناشی از خوردگی و زنگ زدگی بدنه خودرو به حداقل می رسد. شستشوی دوره ای خودرو در فصل بهار مهمترین امر در جهت حفظ و نگهداری از این وسیله نقلیه می باشد. این کار با مراجعه به مراکز کارواش اتوماتیک یا دستی به نحو ایده آل انجام می گیرد.

انتخاب مناسب خدمات کارواش

کارواش اتوماتیککارواش ها به دو صورت دستی و اتوماتیک بدنه و شیشه های خودرو ها را شستشوی می دهند. در کارواش ها خدمات به چند صورت پایه، معمولی و کامل با خدمات ویژه ارائه می شود. در کارواش های دستی فرآیند شستشوی با تجهیزات فشار قوی و بوسیله نیرو های خدمات مجموعه انجام می گیرد. در کارواش های اتوماتیک فرآیند شستشوی خودرو بصورت مکانیزه و با استفاده از تجهیزات کارواش اتوماتیک هوشمند صورت می گیرد. در این دستگاه ها، سیستم های هوشمند کامپیوتری سیستم شستشو و برس ها را به درستی کنترل می کنند تا نمک و جرم بر جای مانده بر روی خودرو از فصل زمستان بطور کامل از بین بروند. کارواش اتوماتیک نه تنها خودرو را بطور کامل تمیز و خشک می کند بلکه بطور کامل با محیط زیست سازگار است. آبکشی با آب تمیز توسط این دستگاه ها در حذف آلودگی ها و زیبا و درخشان کردن بدنه خودرو موثر می باشد. در پایان فرآیند شستشو با کارواش اتوماتیک یا دستی حتما از واکس براق کننده بدنه و ایجاد لایه محافظ بر روی خودرو استفاده شود.

نظافت داخل خودرو

نظافت داخل ماشینبخش دیگری از نظافت و شستشوی خودرو، مربوط به نظافت داخل آن می باشد. این کار نیز بصورت شخصی یا با مراجعه به کارواش ها قابل انجام است. گام اول برای نظافت داخل ماشین جمع آوری وسایل اضافی داخل خودرو می باشد که در فرآیند نظافت اختلال ایجاد می کنند. سپس باید کفپوش ها از داخل خودرو بیرون آورده شوند و با مواد شوینده مناسب یا با دستگاه کفی شوی تمیز گردند. دیگر اقدامات مورد نیاز برای نظافت داخل ماشین، جارو کردن کف و صندلی ها، شستشوی شیشه ها و کنسول از داخل و تمیز کردن صندلی ها می باشند.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید