پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
تجهیزات کارواش

تجهیزات جانبی کارواش مکمل فرآیند شستشو

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

فرآیند نظافت و شستشوی خودرو تنها به شستن سطح و بدنه آن اختصاص ندارد و بخش های داخل خودرو را نیز در بر می گیرد. مراجعه به مراکز کارواش اتوماتیک یا دستی راهکار مناسبی جهت شستشوی موثر خودرو به حساب می آید. در بعضی این مراکز برای ایجاد یک نتیجه کاملا متفاوت، از تجهیزات جانبی متعددی در کنار تجهیزات و ابزار های اصلی بهره می برند. بعضی از این تجهیزات کارواش برای نظافت داخل خودرو و بعضی برای شستن بخش های بیرونی آن کاربرد دارند. تجهیزات جانبی تکمیل کننده فرآیند شستشو در این مقاله معرفی می شوند.

تجهیزات جانبی کارواش

نظافت داخل خودرومراکز کارواش از نظر تجهیزات و نحوه عملکرد به دو دسته کلی کارواش دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. در مراکز دستی کاربر بخش قابل توجهی از فرآیند را بوسیله تجهیزات فشار قوی انجام می دهد. در کارواش اتوماتیک موضوع متفاوت بوده و فرآیند تمیز کردن خودرو بصورت مکانیزه و هوشمند با تجهیزات خودکار صورت می پذیرد. کارواش ها برای ایجاد بهترین کیفیت شستشو، تجهیزات جانبی را در کنار دیگر تجهیزات مخصوص شستشو ارائه می دهند. اسپری های مخصوص نظافت داخل خودرو، رینگ شوی ها و دستگاه مخصوص شستشوی کفی از جمله این تجهیزات کارواش به حساب می آیند.

 

جاروبرقی کارواش

مالکان خودرو ها، به منظور افزایش طول عمر وسایل نقلیه بایستی به حفظ تمیزی و زیبایی آن اهمیت بدهند. برای نظافت داخل خودرو استفاده از جاروبرقی مخصوص کارواش یک راهکار ایده آل است. این جاروبرقی بایستی دارای موتور های قدرتمند و سیستم فیلتراسیون مناسب باشد. اندازه دستگاه جاروبرقی به میزان استفاده از آنها و فضای در دسترس برای نصب بستگی دارد. برای کاربرد های کوچکتر، ظرفیت کوچکتر مخزن و فیلتر کوچک تر هزینه های نگهداری جاروبرقی را کاهش می دهد.

 

تجهیزات پاشش آب

تجهیزات کارواشسیستم پاشش آب برای شستن شیشه های خودرو از داخل کاربرد و همچنین شستشوی بیرون خودرو دارند. در این سیستم یک نازل، شلنگ، مخزن آب و سیستم تنظیم میزان پاشش آب تعبیه شده است. دستگاه مخصوص این فرآیند ها دارای دو نازل متفاوت برای کاربرد های مختلف می باشد. نازل تخت برای حذف جرم و اثرات حشرات بر روی شیشه کاربرد دارد. نازل اسپری کننده نیز برای پولیش زدن تایر ها، شستشوی داشبورد و ایجاد رایحه مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات مخصوص برای کارواش اتوماتیک و کارواش دستی قابل استفاده هستند.

 

دمنده خشک کن دستی

خشک کردن بدنه خودرو در پایان فرآیند شستشو، یک امر مهم در جهت جلوگیری از ایجاد لکه و به عقب انداختن آلوده شدن مجدد سطح خودرو می باشد. بعضی از کارواش های اتوماتیک در ساختار خود دارای سیستم های دمنده مخصوص خشک کردن سطح خودرو هستند. اما در صورتیکه که کارواش دارای خشک کن نمی باشد، امکان تجهیز آن به یک سیستم دستی وجود دارد. این خشک کن ها بصورت دستی توسط کاربر بر روی سطح خودرو حرکت داده می شوند. خروج هوا از منافذ این سیستم باعث خشک شدن بدنه خودرو می گردد.

 

خشک کن کارواشدستگاه مخصوص شستشوی کفی

کفی خودرو ها بعد از جمع آوری آلودگی ها از روی آن و نظافت اولیه بایستی شستشو شوند. در این فرآیند ها بایستی کفی ها از خودرو خارج و بوسیله آب و مواد شوینده تمیز گردند. دستگاه نیمه اتوماتیک کفی شوی، یک راهکار جدید و کارآمد برای انجام این کار می باشد. بر روی این دستگاه تعدادی تنظیمات تعبیه شده تا نوع شستشو و استفاده از مواد شوینده توسط کاربر تعیین شود. برای شستن کفی با این دستگاه، کاربر کفی را در ورودی دستگاه قرار می دهد تا کفی وارد دستگاه شده و بعد از شستشو از آن خارج گردد.

 

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید