پیشرو پاکران
در حال بارگزاری...
×
کارواش اتوماتیک

مقابله با چالش ها در کارواش طی فصول مختلف

این مطلب رو به اشتراک بگذارید

کارواش ها با ارائه خدمات متنوع شستشو و نظافت داخل و بیرون خودرو، این وسایل نقلیه را تمیز و زیبا می نمایند. در هر فصلی کارواش ها با چالش مخصوص به آن فصل روبرو هستند. البته راهکار هایی وجود دارد تا این مراکز  بتوانند در هر یکی از فصل های سالها با چالش ها مقابله کنند و درآمد مناسبی را بدست آورند. در این مقاله این راهکار ها مورد بررسی قرار می گیرند.

مدیریت کارواش در فصل زمستان

تجهیزات کارواشکم کم به فصل زمستان نزدیک می شویم. در این فصل بعلت بارش برف و وجود نمک بر روی جاده ها امر نگهداری و مراقبت از خودرو اهمیت ویژه تری نسبت به دیگر فصل ها پیدا می کند. فراهم کردن تجهیزات گرمایی برای کارواش به منظور حفاظت از تجهیزات اولین گام در جهت ایجاد شرایط مناسب با فصل زمستان می باشد. تجهیزات گرمایش از کف برای یخ زدن سطح از جمله این تجهیزات است که باید قبل از شروع این فصل تست و بررسی شود. برای جلوگیری از انباشته شدن یخ و محافظت از خودرو ها و همچنین عملکرد بهتر، استفاده از آب گرم برای شستشو در این فصل اهمیت دارد. سیستم گرمایش تجهیزات کارواش اتوماتیک تونلی و همچنین یک سیستم مناسب برای گرم شدن نیروهای خدماتی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

فصل بهار و پاییز

فصول بهار و پاییز از جهاتی با یکدیگر مشابه هستند. در این فصول دما معتدل شده و طبیعت المان هایی مانند گرده و برگ درختان را بر روی سطح خودرو ها پخش می کنند. در فصل بهار آلودگی هایی وجود دارد که باعث آسیب دیدن سطح بدنه خودرو می شود. بنابراین شستشوی خودرو در این فصول بایستی مورد توجه قرار گیرد. گرد افشانی گل ها و درختان باعث می گردد تا سطح خودرو بعد از گذاشتن در خیابان دچار آلودگی شود. در پاییز صمغ درختان و برگ ها و حتی برف بر روی سطح خودرو باقی می ماند. این آلودگی های به گونه ای هستند که نباید به مدت طولانی بر روی خودرو باقی بمانند. بنابراین مراجعه به کارواش در این فصول بیشتر است. در نتیجه مدیریت این مجموعه ها در این فصول بایستی بصورت صحیح انجام گیرد. روز های بارانی این فصل هم زیاد بوده و در نتیجه روز بعد از بارش ها کارواش باید به درستی مدیریت شود. چالش مهم این دو فصل، تغییر ساعات است که باید مطابق با آن کارواش را باز نمود. همچنین برای مدیریت بهتر می توان خدمات متنوعی را متناسب با این فصول ارائه داد. مثلا بقایای برگ درختان و فضولات پرندگان می تواند آسیب هایی را بر بدنه وارد کند. در فصل پاییز کارواش ها می توانند با ارائه خدمات پاشش واکس محافظ از بدنه محافظت نمایند.

فصل تابستان

تجهیزات کارواشگرمای هوا و شدت نور آفتاب در فصل تابستان باعث می شود تا نگهداری صحیحی از آن ضرورت داشته باشد. قرار گرفتن طولانی مدت خودرو در آفتاب نیز به مرور بر روی رنگ بدنه تاثیر می گذارد. برای جلوگیری از این مشکل، علاوه بر پارک کردن خودرو در زیر سایه بایستی به شستشوی منظم بدنه نیز اهمیت داد. با توجه عدم بارش باران در این فصل، می توان انتظار داشت که مراجعین بیشتری نیز ترغیب شوند تا به کارواش بروند. استفاده از سیستم های بازیابی آب و خالص سازی آن باعث می شود تا آب مورد نیاز برای فرآیند آبکشی خالص باشد. این موضوع منجر به عدم ایجاد لک بر روی سطح بدنه خودرو شده که در فصل تابستان بعلت شدن نور آفتاب کاربرد دارد. در واقع اراده خدماتی مانند استفاده از آب خالص در آبکشی یک مزیت مهم برای کارواش اتوماتیک یا دستی در فصل تابستان به حساب می آید.

دیدگاهی یافت نشد

نظرتان را با ما در میان بگذارید